Welk merk fles kopen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jomy, 28 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jomy

Jomy Niet meer actief

Ikzelf (werk in de kinderopvang) ben groot fan van de Avent flessen en wilde deze ook voor onze kleine gaan kopen maar nu hoor ik verhalen dat sommige baby's bepaalde flessen weigeren. Hebben jullie dit weleens gehad?

Ik zie nu nl een aanbieding voor een starters set voor 18 euro. Zowiezo wil ik proberen de eerste maanden bv te geven maar zowiezo heb je natuurlijk ook flesjes nodig. Nu heb je wel ook nieuwe Avent flessen 'Natural'. Deze speen zou meer op een borst lijken, zijn er hier die hier ervaring mee hebben?

Ik wil dus of de startersset gewone avent of de avent natural gaan kopen, maar is dit wel verstandig als sommige baby's bepaalde flessen weigeren?

Ben benieuwd!

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik zou geen starters set aanschaffen, maar eerst een paar losse flesjes halen. Waar de ene baby goed uit kan drinken, kan de andere absoluut niet uit drinken.

Onze dochter heeft eerst 2,5 maand BV gehad, daarna over op een difrax, kon ze niet uit drinken (kon niet lekker aanhappen), overgestapt op Nuby, en hier dronk ze goed uit. Vervolgens begon ze hier ook mee te klooien, dus een avent geprobeerd en uiteindelijk bij de Dr. Brown brede hals fles blijven hangen.

Bij ons zoontje helaas na 1,5 week BV gestopt, en overgestapt op Dr. Brown (daar onze dochter er zo goed uit dronk): Krijssen, kon hij niet uit drinken. De smalle hals versie geprobeerd, daarna nuby, difrax, avent, kruidvat eigen merk, etos eigen merk. Werd hem allemaal niet. De avent ging dan nog met het minste gebrul.
    Daar hij ook alleen fopspeentjes van MAM in zijn mond kon houden, eens gekeken of er hier ook flessen van waren, en yep die waren er. Dus MAM flessen aangeschaft, en vanaf het eerste moment dronk hij hier perfect uit.
    Dit is maanden goed gegaan, tot speen 1 te traag ging (kreeg al flink wat bijvoeding), dus speen 2 erop gezet en gedonder begon weer.............. Op het KDV vroegen ze aan mij of hun wat flessen mochten uitproberen (hun hadden nog andere merken als ik thuis had), en hun kwamen tot de conclusie dat avent het beste ging, dus sinds een maand drinkt hij uit Avent.

3. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik zou gewoon een losse fles kopen, en als dat goed gaat kan je alsnog de startset halen natuurlijk.

Hier ging difrax het beste. De avent dronk hij niet lekker uit, en lekte vaak. Dus die was hier heel snel de deur uit. Bij de difrax ook eens tuk minder krampjes.

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier drinkt ze niet uit Avent, ze is sowieso vooral live bv gewend, maar qua fles werkt alleen de Medela met Calma speen. (Op andere spenen gaat ze gewoon kauwen en dan krijgt ze ook wel íets in d'r mond, maar niet heel handig :p )

Kwestie van proberen tot je de juiste speen hebt gevonden...

5. tuc

tuc Niet meer actief

ik zweer bij de difraxflessen, heb eigenlijk nog nooit gehoord dat een kindje die weigerde

6. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    Bij nr 1 ook zo'n avent set gekocht. Hij pakte hem gelukkig vrij snel (ik gaf ook borstvoeding maar eigenlijk vanaf de kraamweek kreeg hij ook een flesje gekolfde melk tot het goed op gang was en hij goed dronk, daarna mee blijven 'oefenen' )
    Nu weer een avent set gekocht (die van 4 jaar geleden was niet BPA vrij) op hoop van zegen, want garanties heb je niet dat risico neem ik maar een losse fles is ook al rond een tientje.
    In de blije doos zat zo'n natural avent fles en bij kruidvat krijg je ook nog een flesje van eigen merk. Als deze 3 niet werken ga ik de volgende proberen. Heb gelezen dat je kindje ongeveer 2 weken moet wennen aan een flesje, dus niet te snel wisselen.

7. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik heb dr. Browns en vind ze perfect om buikkramp te voorkomen. Echter nu hij ouder wordt en de flessen erg groot zijn gaat het wel traag, ik heb zelf met een naald een gaatje erbij geprikt want van speen nr. 2 gaat hij spugen en verslikt zich. Maar ons bevalt deze fles zeer goed, ik had voorheen Avent en niks anders dan krampen...

Ik zou nooit geen set kopen maar eerst 1 fles om te kijken of je dat wat vindt..

8. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    #8 MMM74, 28 dec 2012
    Laatst bewerkt: 28 dec 2012
    Ik had een starterspakket gekocht. Stom want dochter dronk er totaal niet goed uit. Op advies van het ziekenhuis de Difrax gekocht. Ook dochter twee dronk hier niet goed uit (de speen is behoorlijk groot). Zij drinkt nu uit de Dr. Brown. Mijn advies is koop niet teveel.
    In een blije doos van de Etos en van de Prental zitten beide een flesje (Calmea en Avent). Ik zou het daarbij houden of eventueel er nog een kleine van difrax of dr. Brown bij kopen. Dan zit je zeker veilig en kan je kijken waar je kindje het beste uit drinkt. Je kunt altijd bij kopen maar het is zo zonde als je met een stel flessen zit waar je niets mee doet.

Mijn ervaring is dat Avent hoe fijn ze ook zijn met schoonmaken enzo echt een fles is voor BV kindjes (ivm de grote van de speen). De Dr. Brown heeft de kleinste en zachtste speen maar vind ik weer verschrikkelijk onhandig met dat pijpje wat er in zit. Difrax vind ik ook een hele fijne fles. Deze werd bij onze premature dochter aangeraden.

9. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier zowel een verzameling Difrax flessen (oudste dochter) als Avent flessen (jongste dochter). Vaak is het ook zoeken naar de goede speen. Heb bij mijn jongste heel lang gezocht, maar uiteindelijk een Dental speen werkte bij haar het beste omdat ze een ontzettende schrokop was.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    De oudste hier dronk prima uit Difrax, de jongste helemaal niet. Voor haar hebben we nu Avent flessen en daar drinkt ze goed uit. Ik zou één of twee flesjes van een merk kopen en liefst zo dat je twee verschillende merken hebt, zodat als het met de één niet lukt, je de ander achter de hand hebt. (In de babydoos van de Etos of de Prénatal zit een klein flesje van Avent. Die had ik dus gelukkig achter de hand toen ze Difrax niet goed pakte.)

11. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Eerst 6 wkn bv gegeven. Toen begonnen met de breastflow fles, lijkt het meest op een borst. Ging super, alleen duurde op een gegeven moment erg lang. Toen zowel Avent als Difrax geprobeerd en beiden wilden niet, werd 1 knoeibende. Toen Dr Brown smalle hals en ging prima! Alleen toen ze flessen groter werden ging deze ook te langzaam. Difrax weer geprobeerd en ging ineens super!
    Nu nog steeds Difrax, probeer Avent wel eens maar die pakt ze echt niet.

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb hier 2 kinderen die ze weigerde.

13. sjak

sjak Niet meer actief

Ik ben begonnen met difrax en nooit problemen mee gehad, heb ze eigenlijk gekocht omdat ik ze leuk vond... Wist helemaal niet of het 'goede of slechte' flessen waren. Baby heeft er altijd uit gedronken en doet dat nog steeds.

14. Jomy

Jomy Niet meer actief

Jeetje wat een gedoe zeg haha, fijn dat hij nu iig goed drinkt!

15. Jomy

Jomy Niet meer actief

Jeetje wat een verschillen zeg! Vroeger dacht ik altijd: als je ze maar 1 soort fles aanbiedt moeten ze het daar toch gewoon mee doen? (als ze niks anders gewend zijn) maar dat is dus niet zo :D

Die difrax flessen hebben idd leuke kleurtjes maar ik vind die hals zo onhandig om de voeding erin te doen! Op mn werk hebben we ook Tommee Tippe, maar die vind ik nu beetje lijken op de nieuwe Avent natural, tenminste de speen lijkt er beetje op.

Ik heb de blije doos van de Prenatal nog niet gehad dus wacht dat maar even af en dan haal ik nog maar een andere soort fles. In de Etos box zat bij mij geen fles iig.

16. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Er was geen ruk aan hem om de fles te geven: huilen, huilen en nog eens huilen. Na 2,5 maand ellende eindelijk een fles waar hij uit dronk. Hahahahaa tot de speen 1 te klein werd, begon het zoek drama opnieuw:D

17. Chaii

Chaii Niet meer actief

Nuby had ik bij mijn eerste, was echt een zware telleurstelling.
    Daarna overgegaan op Difrax, ze kreeg minder last van boertjes en kramp. Maar echt weg van de fles ben ik nooit echt geweest door de onhandige ventieltjes die bij het minste vacuum zoog en ze worden ook heel vies.
    Nu heb ik 2 Avent flesjes staan voor onze tweede, ben benieuwd.
    Heb me maar voorgenomen dat als ze fijn zijn ik er zo wat bij kan laten kopen door mijn moeder of man als ze geboren is. Vind het anders zo zonde van het geld als ze niet bevallen. :)

Blijf wel altijd zeggen dat ik het een persoonlijk iets vind die flesjes.
    Dat het ene merk niet fijn was voor mijn dochter wil niet zeggen dat het voor een ander kind ook zo is natuurlijk.
    Het is echt een beetje een kwestie van uitproberen en vooral niet teveel inslaan van 1 merk dus.

18. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik had bij Finn zo'n startersset van Avent, maar hij had erge krampjes (achteraf had hij gewoon KMA), dus toen op aanraden over gegaan op Difrax. Deze heeft hij al die tijd goed uit gedronken, maar het drinken uit de Avent ging ook gewoon goed. Alleen idd die overgangen van spenen was soms een ramp.

Ik heb nu zijn oude flesjes nog, met nieuwe spenen. En ik heb Avent staan die van mijn nichtje zijn geweest.

Maar goed, ik wil toch proberen om bv te geven, dus heb het allemaal voor de zekerheid staan. Bij Finn was dat zo'n fiasco dat ik snel ben overgestapt naar de fles (en wie weet nu wel weer...haha)

19. sjak

sjak Niet meer actief

Chaii, de difrax flessen kunnen helemaal uit elkaar... Juist heel hygienisch. Ze gaan hier elke avond in een kokend sopje of in de vaatwasser. Als ze vacuumzogen, dan heb je de onderring te strak zitten. Die zijn just ontworpen tegen het vacuumzuigen!
    De scheve hals en moeilijk de voeding erin doen is wel een beetje herkenbaar, maar ik doe altijd de voeding in van die portiedoosjes van de hema met een schenktuitje.

20. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ja of je kan ff in dat tuutje van het ventiel knijpen, dan zit ie ook weer goed. Ik heb dat ook vrijwel nooit gehad, dat ie vaccuum zoog.

Deel Deze Pagina