Welk merk flesjes gebruik je?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Zwitsal, 14 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welk flesje gebruik je?

1. Dr Brown

41 stem(men)
    44,6%
  2. Difrax

24 stem(men)
    26,1%
  3. Philips

21 stem(men)
    22,8%
  4. Anders, namelijk...

6 stem(men)
    6,5%
  1. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Medela calm.

Maar ook 9 mnd borstvoeding gegeven en dan op kdv afgekolfde melk in deze fles. Dronk hij prima dus daarom mee doorgegaan.

2. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    Avent natural. Omdat het bij de eerste onverhoopt nodig was om bij te voeden naast de borstvoeding het flesje uit de zwangerbox gebruikt, nooit problemen mee gehad dus bij de tweede ook weer in gebruik. Wederom geen enkel probleem.

3. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

D'r brown brede hals (na bv) Ga ik nu weer doen. Overigens was het nogal een zoektocht en heb ik gehad:

Difrax breed en smal
    D'r brown breed en smal
    Tommee tippie
    Medela calma
    Avent
    Etos eigen merk

4. Louloute

Louloute Niet meer actief

Alle flessen die wij hebben geprobeerd, van beste naar slechtste:
    Dr Brown (favoriet!, de wijde hals versie)
    Difrax (iets vervelender met in elkaar zetten, iets minder geschikt voor newborn - gaan te snel in het begin)
    Mam (lekken vaak, spenen gaan heel snel kapot)
    Avent Natural (m'n zoontje dronk er slecht uit, verslikte zich vaak)

5. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Ik ga bv geven maar heb een flesje van Difrax met brede hals in huis gehaald om na een poosje 1 keer per dag een flesje te kunnen geven. Ik zie wel hoe ze daarop reageert, mocht de Difrax niet bevallen ga ik Dr. Brown's proberen.

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.866
    5.104
    113
    Avent natural

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Bij C Difrax
    Bij N begonnen met Difrax maar dat ging op een gegeven moment veel te snel dus nu over op Avent natural.

8. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.756
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier hebben we difrax.

Bij de eerste van alles geprobeerd. Difrax dronk ze het beste uit. Dr. Brown kreeg ze de melk niet uit. Zelfs de vk en kraamhulp snapte er niks van.
    Bij de 2de alleen difrax gekocht en ging goed dus niks anders geprobeerd.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier bij alle 4 de kinderen smalle Difrax flessen gebruikt. Bij de derde een klein uitstapje gemaakt naar avent maar dat lekte bij ons als een gek en ze dronk er niet beter uit dus terug naar de difrax gegaan. Ik zweer dus voor onze kindjes bij Difrax.

10. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    Bij de oudste difrax maar lekte best vaak dus bij de 2de MAM flessen gaan gebruiken maar doordat hij slecht kon drinken naar dr brown over gegaan.
    En toen hij ouder werd gewoon prenatal eigen merk omdat ik dr brown een ramp vond ook schoon te maken.

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wij hebben de startersset van Avent. Ons zoontje moet nog geboren worden dus ik kan je er nog niets over vertellen!

12. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Hier na 1 week bv 1 tepel zo kapot dat ik die borst ben gaan kolven. Heb dr brown fles (smal) gekocht met prematuurspeen en de kleine dronk direct super hieruit. Ook geen probleem met speen-tepelverwarring.
    Bij de andere twee kinderen had ik Difrax, ook fijn.

13. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Hier zweer ik bij de MAMflessen. Zeer degelijk, goed teven krampjes en werkte hier beter dan de dr brown. Wel opletten dat je de anti colic versie hebt.

14. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Bij beide kinderen begonnen met avent. Beide vonden het niks. Bij de oudste zijn we daarna bij difrax gebleven. Bij de jongste na difrax naar dr browns gegaan. Maar het bleek bij de jongste om de zachtere speen te gaan die bij de dr browns zat. De difrax en dr browns toen afgewisseld en allebei met een zachte speen. Het is gewoon even zoeken soms wat zo'n kleintje het fijnste vind

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Helemaal aan het begin hadden we flessen van Difrax als hij eens een flesje kreeg. Later flessen van Nuk en daar ben ik erg tevreden mee.

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dr brown werkte hier de eerste weken het beste maar vind ik wel snel lekken. De oude zijn beter als de nieuwe.
    Difrax lekken hier snel.
    Avent vind ik fijn als ze groter zijn maar pasgeboren kindjes konden er hier niet uit drinken.
    Beste tevreden zijn wij over de flessen van MAM.

17. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Wij hebben difrax flesjes en wil deze straks ook weer gaan gebruiken.
    Onze dochter dronk de flessen binnen 5 min leeg en met de difrax hadden we de kleinste speen en de bodem strak aan draaien

18. Logan

Logan Niet meer actief

Avent natural! Alles geprobeerd maar deze werken hier het best.
    Difrax lukt tegenwoordig aardig, ging in het begin te snel. Deze gebruik ik nu vaak voor thee of water.
    Dr brown vond ik de eerste weken super fijn maar uiteindelijk gingen ze lekken of ze spoten de melk zo omhoog. Met johannesbroodpitmeel erin verstopte alles door dat ventiel.

19. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Bij eerste zoontje alles geprobeerd (dr brown, difrax en avent natural) en avent natural beviel het best.

Bij de tweeling begonnen met ziekenhuisflesjes en spenen, erna over gegaan op dr browns met prematuurspeen om te leren drinken. Toen de sondes eruit gingen ging de een zich hiermee verslikken, de ander kreeg er niks uit (door de nutriton). Sinds een week of 3 weer de avent natural en dat gaat super.

20. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    En wij vonden de dr. Browns veel te smal en teveen werk qua afwassen. Knoeiden super veel poeder ernaast door de smalle opening en al die losse onderdelen elke keer afwassen en laten drogen met een tweeling was veel werk.

Deel Deze Pagina