Zoals de titel het al zegt, ik vraag om advies over flessen. Ik wil graag borstvoeding geven. Maar flessen heb ik denk ik toch ook wel nodig? Welke flessen raden jullie aan? Waar moet ik op letten? Zelf had ik de avent natural flessen in gedachte. Maar hoor ook veel dat je beter een paar verschillende merken in huis kan hebben. Ik kwam vandaag een aanbieding tegen op twee standaard dr. browns flessen voor 10 (normaal is er 1 voor 10) doen of niet doen? -
ik zou eerst 1 merk proberen of je moet het terug kunnen brengen als de fles uiteindelijk niet gebruikt word. je kan idd van tevoren niet weten welke fles je kindje het fijnst zal vinden maar het is ook zonde om verschillende soorten te kopen en je hebt er straks niks aan en je kan het niet meer ruilen/terug brengen. een nieuwe fles indien nodig is zo gekocht toch?
Ja doen! D'r Brown zijn top flessen. Vinden wij dan het is verder heel persoonlijk avent Natural ging hier niet zo goed (te snel/slordig drinken, veel meer last van krampjes)
Dr brown hier. Avent en andere flessen gingen hier okk niet goed. Heel snel en idd slordig drinken... veel krampen en veel spugen..
En welke flessen heb je nodig, stel je geeft borstvoeding; dan hoorde ik dat je alsnog flessen in huis moet hebben. En welke maten zijn dan goed, ik vond een startset van Dr. Brown (1x 120 ML standaard hals fles, 2x 240 ML standaard hals fles en 2x fase 2 standaard hals flesspenen), kan je die meteen gebruiken of is dat pas voor na een paar maanden bijvoorbeeld?
ik heb uiteindelijk geen bv gegeven. De kleinste fles is in het begin fijn. Er passen ongeveer 3 schepjes fv in (komt neer op 100ml). Toen we meer per keer gingen geven, zijn we overgestapt op de grotere (of als we even niet snel genoeg hadden afgewassen/gesteriliseerd). We hebben voor de standaard gekozen, maar ik geloof dat de brede fles fijner kan zijn met bv, omdat de speen groter is en daardoor minder tepel-speen verwarrend is voor de baby.
Zelfs als je borstvoeding geeft, kan een flesje nodig zijn. Ik zou ze niet zelf gaan kopen, in zo'n cadeaudoos zit er wel eentje. Overigens hier de dr Brown en zeer tevreden over. Je kunt ze dus rustig kopen, maar gebruiken zul je ze waarschijnlijk pas later ( bijvoorbeeld als je weer gaat werken en gaat kolven of als je overstapt op flesvoeding)
Hier was ik na 5dagen gestopt met borst geven (ivm tepelkloven), ging eerst paar dagen fles geven (met afgekolfde melk) om m'n tepels met rust te laten. Uiteindelijk is het ons zo goed bevallen dat ik nu fulltime kolf Kijk in principe als je Bv geeft heb je geen flessen nodig. Toch zou ik ervoor zorgen dat je er minstens een (of nog beter: een paar..) flessen thuis hebt, just in case. Hier is het dus nodig geweest. Ik had 1x avent fles (uit een zwanger doos), 1x cadeau set van dr Brown en 1x mam fles. Met Dr Brown flessen ging het hier het beste dus toen idd zo'n starterset gekocht alleen dan met brede hals flessen. En dan nog 3 grote flessen bijgekocht Standaard dr Brown flessen nooit gehad. De kleine flessen zijn in het begin fijn idd.
Oh en wat betreft borst/fles verwarring: hier geen last van gehad! Ik geef m'n borst nu wel eens als toetje , kleine man pakt het nog steeds goed alleen als m'n borst te vol zit weigert hij, maar dat heeft niks met fles te maken.
De avent ging hier echt veel en veel te snel. De standaard dr Brown is prima, maar ik las dat in combinatie met BV de brede hals fles van dr Brown werd aangeraden, dus die gebruik ik. Veel rustiger voeden en veel minder kramp dan de avent.
Hier veel ervaring met flessen, ik werk in de kinderopvang een babygroep. Dr brown vind ik geen fijne fles. Slecht af te lezen. Vervelend schoonmaken. Zelf vond ik Tommy tippee erg fijn, heb ze nu ook weer gekocht. Denk dat de avent natural wel jij de buurt komt. Het is heel persoonlijk..
De avent uit zo'n babydoos (weet nirt of het de natura was) vond ik helemaal niets. Dl kreeg borstvoeding maar moest na enkele dagen 2 dagen bijgevoegd worden. Deze fles ging veel te snel waardoor er veel langs haar mondje liep. Op advies cb later de dr brown gekocht, wat een super fles, ook in combinatie met bv. Vriendin van me geeft fv maar heeft avent en difrax geprobeerd. Dl dronk hier veel te snel uit. Ze heeft nu ook de dr brown aangeschaft en is er super tevreden over.
Ik lees ook even mee omdat ik benieuwd ben, ik neig ook naar de dr brown flessen. Maar wat is beter de brede hals of die gewone? En wat is precies het verschil met de gewone (smalle) (in het algemeen)?
De fles en speen zijn breder waardoor het meer op de borst lijkt, hier ook eerst avent gehad maar snel dr Brown fles gekocht, heerlijk, dus als ik soms kolf voor opa en oma een avondje oppassen, is het ideaal, heb wel een 240 ml gekocht omdat ik deze fles dus niet zo vaak gebruik, omdat meneer fulltime bv krijgt, en hem dus ook voor later wil gebruiken.
Ik heb voor de smalle dr Brown gekozen. De reden:ik kolfde alles en de medela kolf past op de smalle dr brown's. Helaas hebben we een nieuwe magnetron en de flessen blijken te hoog. Ik warm het water voor de fles nu op in een mam fles en giet het over
Die werkte hier weer voor geen meter, een en al frustratie Wij hebben de avent natural gebruikt. Ging prima wel lang de 1 en 2 gebruikt en de nr 3 heel kort. Ik denk dat het ook per kind verschilt. Ik zou echt geen verschillende flessen vooraf in huis halen. Zou met 1 soort beginnen baby moet toch ook wennen en als het echt niet werkt heb je zo wat anders gekocht.