Tot wanneer van fles tot fles slapen? En wat is precies "komen voor een voeding"?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sunshineS1976, 28 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik weet t ff niet meer!

Wanneer "komen" ze nou precies voor een fles als ze niet meer van fles tot fles slapen?
    Ja de hongersignalen... bij mijn meisje herken ik ze wel. Ze begint op dr handjes te sabbelen enzo. Maar bij het jongetje heb ik geen idee.
    Voor mijn gevoel wil hij alleen maar drinken en hij wordt nu met 7 weken oud ook steeds al eerder wakker dan dat het tijd is voor de fles.
    Er is nog totaal geen vast ritme maar normaal zit er 3-4 uur tussen een fles.
    Ik heb bij mn ventje net de flessen verhoogd naar 150+5 omdat hij 's middags en 's avonds na 1.45-2 uur alweer keihard zat te krijsen om een fles. Maar nu slaapt ie na de fles zo een 2 uurtjes en wordt dus eerder wakker dan dat hij officieel weer een fles mag. Ik kan hem dat niet blijven geven want dan krijgt hij veel te veel binnen.
    Maar hij krijst wel meteen zodra hij wakker is... en de fles is dan het enige waarmee hij stil is. Ik heb geen idee wat honger bij hem is want hij huilt ook best vaak. Kan moeilijk alleen zijn enz.

Hoe gaat dat bij jullie?
    Ik probeer dus steeds een vast ritme te hanteren als ze wakker zijn van luier verschonen, flesje, knuffelen/spelen en als ze moe worden weer naar bed. Maar nu ze dus eerder wakker worden en het op een krijsen zetten weet ik het even niet meer...

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Mijn zoontje slaapt ook niet van voeding toto voeding, dat heeft hij alleen in het begin gedaan.

Maar hij kan wel goed standaard 4 uur tussen de voedingen laten. Soms iets eerder, soms wat later. Soms doet hij 2 korte slaapjes tussen de voedingen. Als hij wakker wordt gewoon even spelen en als hij weer moe is, dan weer terug naar bed,

Misschien heeft je zoontje last van krampjes of reflux? Een fles is dan een makkelijk troostmiddel..

150+5 is al best veel voor 7 weken. Drinkt hij die ook helemaal leeg? Ook wanneer er minder dan 3 uur tussen de voedingen zit?

3. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Mijn zoontje drinkt ook 2x 150 en 3x120 en wordt ook wel eens eerder wakker. Bij ons helpt een speentje goed en dan slaapt hij nog even verder. Als hij na 3 uur echt honger heeft (bij mijn bany duidelijk een neehhh huiltjes a la duncan methode) en op handjes sabbelen dan krijgt hij dan al een nieuwe fles. Snachts slaapt hij 5-6 uur dus totaal 6 voedingen.

4. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Mijn meisje is nu 9 weken geweest, dus bijna net zo oud, maar zij slaapt ook niet van voeding tot voeding. Heeft ze wel gedaan, maar nu sinds een week of 2 niet meer.
    Ik verschoon haar, geef een fles, ze blijft even wakker, maar vaak binnen een half uur ligt ze in bed. Meestal slaapt ze overdag dan een uurtje/anderhalf uur en wordt ze weer wakker. Soms lukt het me om haar een paar keer de speen te geven zodat ze weer in slaap valt en soms haal ik haar uit bed. Als ze nog verder heeft geslapen, zijn we wel weer 2,5 uur verder en is het weer bijna tijd voor de fles. Als ze na een uur al wakker is, gaat ze even in de box en even bij mij knuffelen en dan na ongeveer 3 uur de fles en dan gaat ze wel gelijk naar bedje, omdat ze dan wel al even wakker is. Snap je het nog?
    Heeft je zoon een speen? Misschien heeft ie gewoon heel veel zuigbehoefte? Ik heb ook 4 soorten spenen uitgeprobeerd voordat ze er eentje nam.

Ook stop ik mijn meisje heel strak in bed met haar armen strak naast haar lichaam, dan slaapt ze beter en langer omdat ze zichzelf anders wakker wappert! En dan is het ook krijsen..
    En misschien wil hij gewoon vaker kleine beetjes drinken ipv veel in 1x? Ik zeg ook maar wat hoor.. :) dat je hem bijv. een halve fles geeft en dat ie dan weer even slaapt en dan als hij wakker wordt je weer een halve fles geeft, en dan weer even slapen? Ik las wel dat je zei dat ie niet tevreden is met minder, maar misschien als je het even volhoudt?

Mijn meisje vreet de speen van de fles bijna op als ze echt honger heeft, het is dan net een varkentje :D, doet jouw zoontje dat ook? Toont hij dezelfde signalen na de fles als ervoor? De hongersignalen van mijn dochter zijn...huilen? Maarja dan is het al te laat eigenlijk :D Zij heeft ook niet echt duidelijke signalen, behalve dan soms op haar knuistjes sabbelen. Maar dat doet ze ook niet altijd. Ik bedenk zelf meestal gewoon van, oh ja nu kan ze wel weer een flesje drinken :D

Oja, ik heb er geen ervaring mee, maar je hebt ook voeding voor hongerige baby's toch? Misschien dat het proberen waard?

Deel Deze Pagina