welk merk flesvoeding voor en nadelen van de verschillende merken ?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door wensdroom, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    wij krijgen een kindje d.m.v. een draagmoeder. en daarom zullen wij het kindje van begin af aan flesvoeding gaan geven i.p.v. borstvoeding.
    maar nu ben ik mij aan het oriënteren welke flesvoeding van welk merk ik het beste kan nemen. bij mij in de buurt zit een AH die Nutrilon en Friso verkoopt. en er zit een Etos bij ons in de buurt. wat zijn de voor en nadelen van welk merk voeding en wie heeft er tips? het is dus voor flesvoeding gelijk vanaf de geboorte.

2. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Ik zou voor eigen merk etos gaan ofzo :)

Waarom? Omdat t gewoon veel geld scheelt met een "echt"merk
    En alle voeding, staat in NL onder strenge controle dus ook eigen merk is gewoon goed spul :)

En oja, voor het gebruiksgemak zou ik er een voorraadbus bij halen, bij etos hier verkopen ze een hele leuke van friso, met lief! erop. 5 euro ofzo, met een afstrijkrandje en in de klep kan je je voedingslepel klikken. Echt ideaal ;)

maar qua veoding zou ik gewoon eigen merk doen.
    Wij hebben kruidvat voeding gebruikt, prima spul :) Alleen jammer dat me dochter koemelkallergie had en er dus niet tegen kon ;)

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Eigen merk is prima en veel voordeliger. Ik zou dan wel kiezen voor een merk dat makkelijk te verkrijgen is. De AH is elke dag tot een uur of 22 open en zit overal, dus mocht je misgrijpen dan kun je makkelijk uitwijken.
    Onze dochters hadden qua smaak duidelijk een voorkeur voor Friso. Ik zou zelf niet zo snel kiezen voor Nutrilon. Je betaalt voor een groot deel voor reclame. Maar das persoonlijk.
    Verder zou ik me enigszins gaan verdiepen in hypoallergeen, comfort, omneo en wat je nog meer hebt.. En verder in de verschillende flesjes, voedingsschema's en hoe je met flesvoeding begint. Er is naar mijn mening te weinig informatie voorhanden. Goed van je om er nu al in te verdiepen.

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Inderdaad eigen merk, mijn oudste kreeg kruidvat, de jongste jumbo, allebei goede babyvoeding. De eisen in nl zijn gewoon zo hoog dat eigenlijk alle merken even goed zijn.
    Wel handig is om te weten of bij de draagmoeder allergieen voorkomen, dan zou je bijvoorbeeld voor hypoallergeen kunnen kiezen (is er ook in eigen merk!)

En wat bijzonder, dat je een kindje via een draagmoeder krijgt. Mooi dat dat ook kan!

5. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    dames bedankt voor jullie reacties meer advies altijd welkom en ja heel super en bijzonder dat we een draagmoeder hebben gevonden die ons kindje wil dragen.. goede tip betreft allergieën van evt de draagmoeder

6. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Ah en Etos voeding zijn exact dezelfde voeding.
    Reuze handig dus!

7. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
  8. Delta

Delta Niet meer actief

Hier gebruiken we ook jumbo eigen merk voeding, prima spul! Mijn dochter is gezond en groeit goed :)

9. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.225
    525
    113
    Ik ga KV huismerk maar t vulde niet bij ons mannetje toen met forte erbij maar daar kon die niet van poepen....
    Nu zijn we over naar Nestlé en heeft die geen forte meet nodig en 1 à 2 keer per dag een flinke poepluier

10. sjak

sjak Niet meer actief

Wij zijn begonnen met Nutrilon Hypoallergeen, vanuit het ziekenhuis werd dit gegeven en omdat wij beiden astmatisch zijn hebben we dit eigenlijk thuis ook gewoon gegeven, maar wel 15 eu per bus.
    Ik ben me er eens in gaan verdiepen en er is niet heel veel verschil tussen de verschillende merken en dat het kruidvat een aantal jaar geleden aangeklaagd is door Nutrilon.
    De voeding zou teveel op Nutrilon lijken.... Dat deed mij eigenlijk besluiten om over te gaan op kruidvat hypo allergeen en later op de standaard voeding. Nu betalen we zo'n 7 eu (geloof ik) per pak.
    Je zou het beste een huismerk van een winkel waar je vaak komt kunnen nemen.

11. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    idd kruidvat is precies nutrilon.

Oh en als je bijv kruidvat of jumbo geeft,dat zijn 2 kleine pakjes. En friso heeft dat ook en daar kan je een mooie bewaarbus bestellen, die is echt ideaal!

12. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
  13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
  15. lunanoa1

lunanoa1 Actief lid

11 okt 2009
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kruidvat is echt geen nutrilon of een ander merk. Er lijkt hetzelfde in te zitten misschien op het oog, maar de bestanddelen kunnen wel degelijk verschillen. Ja eigen merken zijn inderdaad goedkoper dan echte merken, maar wat scheelt het in totaliteit? Is een huismerk 3 euro goedkoper per pak en stel je hebt een pak per week nodig: 52 weken x 3 euro = 156 euro. Dat geld heb ik graag over voor betere kwaliteit voeding voor mijn kind, maar dat is hoe ik er in sta. Nutrilon voert goed onderzoek uit naar de eigen producten. Naar de prebiotische vezels bijvoorbeeld die in vrijwel al hun melkvoedingen zit, is jarenlang goed onderzoek gedaan. De vezels van het kruidvat zijn niet exact hetzelfde en hebben dus ook niet dezelfde voordelen.Vetsamenstelling is niet hetzelfde en zo zijn er wel meer dingen. En nee ik werk niet voor een merk.

16. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    allemaal tot zover bedankt, meer tips en advies blijft welkom. en de gekregen sites over donormelk en het opwekken van borstvoeding en de hulpmiddelen zal ik eens bestuderen.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #17 dirksmama, 3 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2013
    Je werkt dan wel niet voor een merk, maar je schrijft wel precies wat de dure merken je graag laten geloven. Jammer maar helaas, het prijsverschil zit 'm niet in superieure ingrediënten, want die zitten er niet in, maar gewoon in het hogere marketingbudget.
    Kijk her nog eens: Check hier uw Babyvoeding op kwaliteit en prijs

Jarenlang onderzoek naar prebiotische vezels, eigenlijk gewoon langeketensuikers, heeft nooit kunnen bewijzen dat ze ook maar enig effect hebben op de weerstand van een kind,ook al blijft Nutricia dat met die radioactieve blauwe kindertjes suggereren in de reclame. Het enige positieve effect van die oligosacchariden in kv (en daarbij is er totaal geen verschil tussen de witlofextracten in het ene merk en de algen- en schimmelproducten in het andere merk).

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Naar mijn weten zit in elk merk flesvoeding prebiotische vezels. Alleen Nestlé vormt de uitzondering en heeft probiotica toegevoegd.

Etos en AH komt uit dezelfde fabriek. Overige (huis)merken ligt heel dicht bij elkaar.

19. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb gekozen voor een voeding die ik makkelijk en snel kan halen als hij op is.
    Woon 3 minuten van de ah vandaan dus heb groeie start van nesle meegenomen.
    Nutrilon is een fijne voeding maar vind ik vrij prijzig.
    Eigenmerk van de ah hadden ze toen niet staan de standaard 1 dan dus toen voor groeie start gekozen en aangezien ik niet wil veranderen iedere keer ben ik dat blijven geven.
    Ben er tevreden over dus.

20. Behappy

Behappy Niet meer actief

Hier zowat alles van kv eigenmerk is prima !

Deel Deze Pagina