Welk merk flesvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Ramoontje79, 4 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Hallo,

Bij mijn eerste hebben we nogal aan gesoepbad met flesvoedingen.Ik was ebgonnen met borstvoeding maar dat ging niet, ben ik dag 2 overgegaan naar Nutrilon standaart.Maar na 3 dagen kwamen de kraamhulp dr achter dat ik Bryan de borst had gegeven (ook al was het een druppel of 3 ) en dat ik dus geen standaart mogt geven maar moest meteen over op hypoalergeen!Omdat dit het meeste naar bortsvoeding neigd.Dus in 5 dagen tijd had bryan 3 verschillende voedingen gehad, waar door hij helemaal van de leg was en naar 6 weken 5 daagen in het ziekenhuis heeft gelegen, omdat het mannetje niks als Explosief deed spugen.Alles wat hij kreeg kwam er meteen weer uit!na dag 5 hadden we Nutrilon AR 1 (anti reflux) en die sloeg aan!Hij spugde niks meer en was goed, behalve dat we 18 maanden 4 keer per nacht wakker zijn geweest!Maar dat is weer een ander verhaal....

Nu was mijn vraag!zijn er meer moeders die niet alleen Nutrilon hebben geprobeert/gebruikt maar ook andere merken, zoals friso, etos, kruidvat, ah...ect ect.
    Want ik ga nu niet weer borst proberen en begin meteen met de fles en Nutrilon is de meeste die gebruikt word maar wil weten of er mensen zijn met ervaringen met andere merken!

Groetjes Ramona

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Friso is net zo goed hoor!

3. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Het is toch niet zo dat ieder merk andere samenstelling heeft qa melk?of kan dat wel....
    Ik denk eerder dat het scheelt in geld als samenstelling of ben ik nou gek!?

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Andere merken zijn net zo goed. Wij gebruiken nu Nutrilon, maar de eerste paar weken hebben we friso gebruikt. Die vond ik niet fijn omdat het meer klonterde. Maar andere merken zijn net zo goed hoor! Anders hadden ze nooit verkocht mogen worden.

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    precies wat Kiwi zegt, anders mocht het niet verkocht worden. ER is enorm goede en strenge controle en eisen die gesteld worden aan zuigelingenvoeding

6. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik gebruik kruidvatvoeding en ben er dik tevreden over. Had dat nog nooit gehoord trouwens dat als je eerst bv hebt gegeven je over moet op de hypo-allergeen. Hier ook een dikke week bv en gewoon standaard.

7. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Van uit het ziekenhuis hadden ze Bryan bij voeding met de fles gegeven, en daar kwam hypo-alergeen het dichtse bij in de buurt!Ik wist het ook niet!Vandaar dat we een hoop gezeik hebben gehad met de kleien man qa voeding en spugen...Dus wil dit nu niet weer!

8. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Is hyppo allergeen er eigenlijk alleen van het merk nutrilon of ook van andere merken? Ik wil straks sowieso met hyppo allergene melk gaan beginnen namelijk.

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Kruidvat heeft ook Hypo allergeen alleen heet het dan Extra Care

10. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Volgens mij hebben verschillende merken Hypo-allergeen, maar heet dat niet zo maar anders...

11. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Na de (mislukte) borstvoeding kreeg Thom NAN HA (hypoallergeen dus) maar door de krampjes gingen we over op de Friso comfort, dit voldeed uiteindelijk toch niet genoeg en nu gebruiken we Nutrilon Omneo. Hier ben ik wel meest tevreden over. Die NAN HA deed hij het op zich ook best goed op, dit kreeg ik ook in eerste instantie van de kraamverzorgster/ verloskundige

12. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hallo, ik vind het vreemd dat jij omdat je bv hebt gegeven geen standaard mocht geven? Ik heb ook bv gegeven maar omdat dat niet genoeg was ging ik dit in overleg met vk en kraamzorg combineren met kunstvoeding en uiteindelijk liep de bv zo erg terug dat ik er mee moest stoppen maar heb altijd gewoon standaard gebruikt? Op een gegeven moment ben ik overgestapt naar Nutrilon Omneo vanwege de krampjes en moeizame ontlastig maar ik hoefde geen hypoallergeen te geven?!

13. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Stijn is te vroeg geboren en hij heeft eerst borstvoeding gehad, maar dat was veel te weinig. Zelfs in het begin van zijn voedingen toen hij hooguit 5 cc kreeg. Dat is altijd gemengd met nutrilon premature voeding (en daar is niets hypo allergeen aan volgens mij). Na deze premature voeding ben ik overgestapt op Friso Standaard en daarna gemengd met Extra

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hebben de voeding van Kruitvat. bevalt erg goed.

15. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Wij gebruikte eerst ook Nutrilon Hypoallergeen ivm de borstvoeding maar na 'n paar weken zei het cb dat we best naar standaard konden gaan als er geen allergieen in de familie voorkomen en dat hebben we ook gedaan. Scheelt toch 6 euro per pak.

Dus volgens mij is de hypoallergeen meer daarvoor.

Ik denk als er geen allergieen voorkomen in de familie dat je gewoon met standaard kan beginnen hoor.

16. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik heb altijd friso voor hongerige baby's gehad en sinds hij dat niet meer hoeft gebruik ik Etos standaard voeding en dat bevalt me prima.

17. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    Ik heb eerst simil@c gegegevn. daarna over gegaan op fris0 comfort ivm slechte ontlasting

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae kreeg in het ziekenhuis als bijvoeding al Friso standaard (ik heb het flesje nog!) . Eenmaal thuis liep de borstvoeding allemaal niet zo lekker en fae kreeg afwisselend (of als aanvulling) borstvoeding en daarna Nutrilon , standaard, kant en klare voeding. Dat ging allemaal prima hoor. Lauw of warm maakte haar ook niet uit. (misschien makkelijk kindje?)
    Uiteindelijk ben ik gestopt met borstvoeding, na 4 weken. En toen overgestapt op kruidvat comfort, omdat ze toch wel vaak spuugde (uit mezelf overgestapt) en ook dit ging goed. Ze at het net zo goed. En ze spuugde minder.

Dus tja... ik zou zelf met kruidvat of Etos merk beginnen (kruidvat is goedkoper, maar begin het steeds meer een rotwinkel te vinden ;) )

succes met het kiezen en beslissen.
    athina

19. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    van friso heb je ook hypo allergeen, kheb m hier staan, maar er staat geloof ik op de verpakking dat het uit voorzorg is dat je dan minder kans heb op koemelkallergie..

ik persoonlijk vind die van kruidvat standaard ietsje zoeter smaken dan die van friso hypo, maar mijn kleine borstgevoede prinses hoeft ze geen van twee :evil:

Deel Deze Pagina