Hoi hoi, Sinds twee weken ben ik bv gaan combineren met fv. Dat heeft er voor gezorgd dat we van 7 naar 6 voedingen zijn gegaan. De eerste en laatste voeding geef ik de borst, de vier voedingen daar tussen de fles. Op advies van de wijkverpleegkundige geef ik een fles van 150 cc water met 5 scheppen nutrilon hypoallergeen, dit maakt 165 cc. Ze drinkt alleen nooit haar fles leeg. Meestal drinkt ze rond de 100cc, soms minder bijv. 80, soms meer bv. 130. Ze komt meestal om de drie uur. Als ze er vier uur laat tussen zitten, drinkt ze de fles ook niet leeg. De cc's die ze drinkt, drinkt ze wel vlot en ineens op (15 min.) met een speen van 2 gaatjes. Zijn er meer kindjes die hun fles niet leeg drinken? Kan ik iets doen waardoor ze hem wel leeg gaat drinken? Groetjes van tante29
Met BV drinken ze ook niet altijd hetzelfde. Dus op zich is het niet heel raar dat ze hetzelfde met de fles doet. Als ze "maar" 15 minuten drinkt, dan zou je zeggen dat ze gewoon genoeg heeft. Mijn zoontje dronk in het begin ook niet alle flessen leeg. Hij kreeg dan ook meer flesjes, maar kleinere dan gemiddeld. Uiteindelijk dronk hij met 13 weken gemakkelijk alle flessen weg die hij mocht hebben, en ook nog wel een fles a 200cc extra. Dat heeft zich vanzelf opgelost dus..
Het ene kindje is eerder voldaan dan het andere. Jou kindje geeft prima zelf aan wanneer het genoeg is Als ik jou was zou ik voorlopig kleinere flessen maken (120+4=135cc voeding), want meer drinkt je kindje toch niet en het is zonde om al die voeding weg te gooien. Pas als die flessen goed op gaan en je kindje duidelijk nog trek heeft, zou ik pas naar die 150+5 gaan....