We zijn afgelopen week overgegaan van hypoallergeen nr 1 naar standaaard nr 2. Nu valt het me op dat de standaard flesvoeding ongelooflijk kan schuimen. Kun je hier wat aan doen? Hebben meer mensen hier last van? We hebben nu namelijk erg veel schuim in de fles zitten. En dat vind ik eigenlijk niet zo handig. Alvast bedankt voor de reacties. Gr. Suus
Hier ook af en toe gigantisch schuim, terwijlk ik toch elke keer de zelfde voeding geef en het op dezelfde manier klaarmaak. Heel apart. Ik heb de laatste 2 pakken gigantisch veel schuim gehad en gister heb ik een nieuw pak open gemaakt en nu schuimt het opeens niet meer. Lijkt wel of het aan het pak ligt
ik schud de fles wel om de voeding op te lossen. Zal de vork eens uitproberen. Zal het vast wat beter gaan. Gr. Suus
Hier ook het probleem met het schuim sinds ik over ben gestapt van omneo 1 naar standaard 2. Heb het met een vork nog niet geprobeerd maar heb het idee dat het dan niet zo goed mengt.
Ben begonnen met het roeren met de vork. Het meeste lost dan wel op maar ik heb ook het idee dat het niet zo heel goed mengt. Dus toch nog weer geschud. Maar heel wat minder schuim. Het nadeel van het schuim is dat mijn zoontje niet meer drinkt als het schuim erbij komt. Er blijft dan meestal nog 10 - 20 cc melk met schuim achter in de fles.
Beter is roeren met een vork, want met dat schuim krijgen ze lucht in hun darmen en heb je kands op krampjes.
De ene keer hebben wij dat ook en de andere keer niet. Geen idee waar dat door komt. Roer altijd met lepeltje de fles, schudt niet
Je moet gewoon voorzichtig schudden. Ik schud niet heel snel , maar kantel de fles ondersteboven en weer terug. Helpt ook wel iets. Je houdt wel iets schuim.