Welk merk flesvoeding?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Romymama, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb Nutrilon gebruikt.
    Elke keer was het weer de vraag of ie ergens verkrijgbaar was. Heb vaak halve paniekaanvallen gehad en alle winkels afgebeld omdat ie overal uitverkocht was.
    Ik had ook bij Wehkamp kunnen bestellen eigenlijk ;)

Nu is m'n dochter 16 mnd en geef ik haar Groeie Start 3.

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Kruidvat! Zeer tevreden over, en altijd goed verkrijgbaar! (En niet duur ;) )

3. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Bij de oudste eerst nutrilon hypoallergeen na 7 maand overstap naar kruitvat omdat ze voeding weigerde. Ook die weigerde ze toen overstap gemaakt naar biobim die ml op zijn werk verkoopt en dat dronk ze goed.

Andere 2 kids borstvoeding maar als dat niet gelukt was ook biobim

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik ga ook dit keer weer voor Friso, heet nu Hero.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid deed het stukken beter op voeding van het Kruidvat dan op Nutrilon. Met Nutrilon was ze niet verzadigd en bleef ze honger houden. Toen we overstapten hadden we ineens een andere baby!

Bij Nutrilon, Pampers, Zwitsal, enz betaal je voornamelijk voor de naam terwijl andere merken soms beter en sowieso stukken goedkoper zijn. De A-merken zijn echter bekend bij iedereen, waardoor je het gevoel krijgt dat ze beter zijn dan andere soorten.

6. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Ik ga voor de KV of Etos eigen merk. Heb de prijsverschillen gezien en dat deed me écht overstag gaan!
    KV: € 6,80
    Nutrilon € 12,50
    Hoef ik niet eens 2 seconden over na te denken dus...
    En ik ga gewoon zorgen dat ik altijd één pak op vooraad heb, dan heb je dus ook niet het "probleem" dat je opeens zonder zit en de winkel niet open is.
    Een paar jaar geleden was de winkel ook niet 7 dgn per week open en moest je er ook rekening mee houden ;)

7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier Kruidvat :) Voor mijn zoontje altijd gebruikt en zeer tevreden.

8. arwe

arwe Actief lid

19 jan 2010
    127
    0
    0
    NULL
    brabant
    Als je snel en makkelijk de verschillen wilt checken kun je kijken op;
    Babyvoedingchecker

Ook op de site van het voedingscentrum staat informatie over de eisen flesvoeding in nederland ( flesvoeding in zoekvlak intypen )( ingredienten en hoeveelheden zijn per wet bepaald. Verschil zit m in de additieven die de fabrikanten erin mogen doen. Deze zijn niet schadelijk maar ook niet bewezen effectief. Denk aan probiotica)

9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Biobim! Biologische flesvoeding, ik vind persoonlijk biologische voeding een must voor kleine kindjes.

10. Binkie81

Binkie81 Actief lid

14 jul 2014
    142
    1
    18
    Haarlem
    Tot 6 maanden altijd kruidvat voeding gebruikt, beviel prima, altijd te krijgen en vooral een fijne prijs. Sinds mijn zoon opvolgmelk krijgt, koop ik eigenlijk wat in de aanbieding is, maakt hem niet uit en ik merk ook geen verschil. Overigens krijgt hij vanaf 4 maanden op kdv (2dagen pw) nutrilon

11. veense

veense Niet meer actief

Ik koop voor mijn eigen eten en drinken ook vaak een A-merk ja, gewoon omdat de kwaliteit en smaak meestal beter is! Sommige dingen hebben we wel van het Jumbo eigen merk, en voor sommige dingen rijden we zelfs speciaal naar de Kaufland in Duitsland.

Qua voeding gaan wij voor Nutrilon, deed onze oudste het ook perfect op, en is bij onze supermarkt ruim verkrijgbaar, in tegenstelling tot Kruidvatvoeding bijv. Bovendien kun je bij Nutrilon zonder verzendkosten voeding bestellen via hun website, gemakkelijker dan helemaal naar een Kruidvat ofzo rijden...

12. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    wij gaan weer voor kruidvat voeding als de bv niet loopt. Vorige keer prima bevallen. Ik haal gewoon de eerste keer 2 en zorg dan dat ik elke week een nieuw pak haal. zo heb ik altijd een pak op voorraad.

13. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Bij mn dochter en zoon friso (nu hero) gebruikt het eerste half jaar en daarna bonbebe (huismerk van van emte) deze keer gaan we direct voor het huismerk van de ah omdat we daar altijd boodschappen doen en ik de afgelopen periode heb gezien dat die er altijd wel is.

14. vpower

vpower Actief lid

22 dec 2013
    293
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier gaan we ook voor kruidvat heb er goede verhalen over gehoord en het prijsverschil.

15. xxBloesem

xxBloesem Bekend lid

1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
    Ik ga ook voor een eigenmerk, weet nog niet welke. Het scheelt gigantisch in prijs (bij ons dus ook nog 'ns x2), en ik geloof niet dat ze minder goed zijn. In Nederland wordt alles 1000x getest voor het op de markt mag komen dus dat zit wel goed denk ik.

16. DivaXXL

DivaXXL Actief lid

15 jul 2013
    185
    19
    18
    Ik gebruik ook kruidvat merk ben de 1e 4 weken begonnen met nutrilon maar idd toen zag ik het prijsverschil en ben ik overgestapt op kv voeding zoontje nergens last van gehad en is zowat helft van de prijs. Meestal haal ik gewoon 2 pakken per keer dan heb ik altijd voldoende.enige nadeel van kv is dat het in zakken zit en lastiger scheppen is maar heb nu een poederbus van lief gehaald passen precies 2 zakken in perfect!

17. LadyyyD

LadyyyD Actief lid

30 jun 2014
    235
    5
    18
    Wij gebruiken Hero. Reden is eigenlijk dat Hero overal verkrijgbaar is en ik dit tegelijk met de boodschappen mee kan brengen. Heb ook kruidvat overwogen maar dat vond ik niet handig omdat er dan altijd een kruidvat in de buurt moet zijn of we speciaal ervoor naar de kruidvat moeten in het centrum. Nutrilon is het niet geworden ivm de vele lege schappen.

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    alle voeding in nederland is goed en moet voldoen aan zeer strenge eisen. sterker nog, de meeste flesvoedingen zijn qua samenstelling nagenoeg hetzelfde.

het is echt onzin en niet nodig om een duur merk te nemen. nutrilon is bijvoorbeeld een stuk duurder omdat ze veel reclame's maken, mooie verpakkingen enz.

het leuke: praktisch alle huismerken zoals jumbo, etos, en kruidvat komen bij een merk fabrikant vandaan;)

jumbo en kruidvat voeding zijn bijvoorbeeld exact hetzelfde als nutrilon. als je de hulplijn van jumbo voeding belt, dan krijg je nutricia aan de lijn;)

kruidvat is alleen stukken goedkoper en beter verkrijgbaar dan nutrilon.

eerlijk, ik heb bij de eerste in het begin ook nutrilon gebruikt. omdat je dit overal op de reclame zag en ik dacht dat dit de beste flesvoeding was. totdat de kinderarts me adviseerde om een gewoon huismerk te nemen. zij gaf aan dat het exact hetzelfde was en ik een dief was van mn eigen portomonee.

sindsdien alleen kruidvatvoeding gehad en nooit problemen.
    ook vaak gewisselt, mn moeder had jumbo voeding staan en op het kdv hadden ze weer een ander merk. nooit problemen gehad.

19. sjak

sjak Niet meer actief

Ik ben bij de eerste overgestapt op kV extra Care voeding, nadat ik elke keer misgreep op de Nutrilon HA.... Het verschil dat ik merkte was dat kV iets meer klonterde, maar zodra ik de poeder aanmaakte met gekookt water ipv handwarm kraanwater was dit probleem ook opgelost.

20. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Bij dochter na de bv altijd de standaard nutrilon gebruikt
    Bij de baby ga ik na de bv of als de bv niet goed loopt ook weer nutrilon geven

Deel Deze Pagina