Hey, ik geef borstvoeding maar mijn dochtertje heeft ook veel last van krampen. Het is heel kenmerkend dat ze keihard krijsen, haast niet te troosten zijn, rood aanlopen en deze is bij ons heel duidelijk: overstrekken en trappen met beentjes. Ik geef ook Infacol, lijkt een beetje te werken. Ook laten boeren na het drinken. 2 uur lang huilen is wel zorgelijk lang, wat proberen jullie tijdens die 2 uur? Wij leggen haar op haar buikje of op haar rug en dan beentjes optrekken en met de klok mee ronddraaien (dan masseer je de darmen als t ware). In ieder geval laten we haar nooit huilen want ze raken na een tijdje zo overstuur dat ze zichZelf niet meer rustig kunnen krijgen. Als het krampen zijn bij je dochtertje dan hoef je niet per se van voeding te wisselen hoor want mijn meisje heeft t dus ook heel erg terwijl ik gewoon borstvoeding geef. Maar t is inderdaad heel zielig.
Omdat onze dochter het erg slecht deed op de voeding van Kruidvat en op die van Friso (Hero) comfort het wel super deed, starten we nu meteen met de comfortvariant van Hero.
VSC we proberen van alles. Borst tegen borst, wandelen, warmte dingetje tegen haar buikje (kledinglaagje er tussen) wrijven over het buikje, buikje op je onder arm (van kraamzorg idee) wiegen, je kan het zo gek niet bedenken. Zit nu erg te twijfelen om ook over testappen maar ze is morgen oas 1 week oud. En weet niet of t handig is om dan andere voeding tegeven. Je voelt je als ouder zo machteloos 😔
Hier mijn. Zoontje gelijk Nutrilon gegeven en wat heb ik daar een spijt van want hij reageerde elke keer over de toeren ervan maar dat ik in begin niet door..dat het door Nutrilon kwam..hij had ook altijd nog honger etc Toen ben ik zo naar de kV gegaan Friso (Hero) opgehaald en naar een paar dagen knapte mannetje al op..alleen werdt hij dik / mollig hiervan is me opgevallen en mijn neefjes hadden dit ook... En uiteindelijk heb ik de Nestlé voeding gepakt die blikken die gingen ook heel erg goed Dus nee nooit geen Nutrilon hier meer voor mij Idd duur en slecht verkrijgbaar En nu helemaal een ramp door die Chinezen
Ook in AH puur en eerlijk zit gewoon suiker, alleen noemen ze het op de verpakking lactose. Lactose is gewoon melksuiker. En het is maar goed ook dat dat erin zit, want baby's hebben suikers nodig om te groeien en te ontwikkelen. Weet je hoe zoet moedermelk is???
Ik was heel erg tevreden over de Hero comfort, maar Dilara kon niet goed tegen de standaard voeding. Nu weer terug op Nestle NAN compleet comfort en AR versie. Dat ging wel ff beter maar toch heeft ze gevoelige darmpjes
Ik heb 4 maanden borstvoeding gegeven (daarna noodgedwongen moeten stoppen want ik was onverwachts opnieuw zwanger en de borstvoeding hielt er spontaan mee op). Ik ben toen begonnen met Nutrilon HA (hypo allergeen schijnt het beste te zijn na overstappen van borstvoeding) en smerig dat ze het vond! Flessen dronk ze niet leeg en als ik de groeicurve erbij pak. Zie ik een duidelijke dip in gewicht rond die tijd. Toen overgestapt op Nutrilon standaard en die luste ze wel en ze groeide weer goed. Toen ze 6 maanden was Nutrilon standaard 2 gaan gebruiken en dat ging ook prima. Maar ik was het zat om continue op "jacht" te moeten naar die Nutrilon! Zo vervelend steeds die vakken leeg! En niet meer dan 1 pak mogen kopen.:x Dus zodoende geven we nu AH biologisch. In 1 keer overgestapt en geen problemen, ze lijkt het ook lekkerder te vinden dan Nutrilon! (+ het scheelt behoorlijk in prijs) Ik zou dan ook zeker AH biologisch aanraden.
AH puur & eerlijk is tegenwoordig AH biologisch en daar zit ook gewoon (melk)suiker in hoor. Staat zelfs achterop het pak.
Kruidvat!! Helemaal prima, niet duur en je kunt gewoon 3 pakken tegelijk kopen zonder dat er iemand er een probleem van maakt. Ik heb overigens wel de Hero opberghox gekocht, heel fijn met schepje en al erin
Wat ik me afvraag, hoe kom je erachter wat voor jouw baby de beste fv is? Ik las dat als een van de ouders bijv hooikoorts heeft dat je al het beste voor hypoallergeen kan kiezen? Nou mankeer ik nog veel meer dan hooikoorts, dus ik wil zeker weten dat ik geef wat het beste voor de baby is. Ik geloof niet dat nutricia beter is dan hero, maar waar is er überhaupt voorlichting te vinden over flesvoeding want volgens mij is het verboden in NL om daar een woord gedrukt over op papier te zetten
Mollig worden de meeste baby's, ook als ze BV krijgen. Dus dat zou ik niet gelijk als nadeel van de voeding zien, dat hoort er ook bij.
Nee, hoor voorlichting over kunstvoeding is niet verboden, reclame is verboden (maar reclame is ook geen voorlichting). Op de eerder genoemde site, Babyvoedingchecker kun je duidelijke onpartijdige info vinden. Verder staat er op de site van de meeste zorgverzekeraars ook objectieve informatie, en ook op de site van het Voedingscentrum kun je terecht. In het Engels is veel beschikbaar. Via deze link kun je lezen hoe je op de veiligste manier een fles klaarmaakt: https://www.breastfeeding.asn.au/bfinfo/guide-feeding-your-baby-formula De eerste keuze als een kind een verhoogde kans op atopie (allergie, eczeem en aanverwante klachten) heeft is natuurlijk borstvoeding. Maar is niet altijd mogelijk. Een goed alternatief is dan donormelk van een andere moeder. Als de keuze dan toch op kunstvoeding valt dan is hypoallergene voeding de beste keuze.
Ik gaf mn dochtertje naast de borstvoeding Groeie Start. Dat is altijd goed gegaan. Ons nieuwe wondertje gaat dat ook krijgen. Hopelijk gaat dat weer zo goed! Of met een beetje geluk alleen de bv.
Bij onze eerste hebben we groeie start gebruikt en kv. Nu zijn wij pas af en toe fv gaan geven toen hij een maand of 5 was. Ik keek met name hoeveel flesjes hij in drie weken kreeg. In de kv verpakking zitten 2 zakjes dus als bijvoeding was dat qua houdbaarheid beter. Beide bevielen goed en ik heb nooit stress gehad om fv omdat het niet leverbaar was zoals de nutrilon toen. Groeie start was vanaf nr 2 ook best vaak in de aanbieding destijds. Nu hoop ik nog langer uitsluitend bv te geven maar als ik weer melk moet hebben wordt het wederom groeie start, kv of etos.