Lune weegt nu zo'n 3500 gram en van de cb arts kunnen we proberen op 5 flessen over te gaan. Ze krijgt nu 6. Ik doe er steeds 135cc in en zie wel wat ze op krijgt. Soms net 100cc maar vaak wel alles. Krijgt ze dan niet teveel als ze alle 6 flessen 135cc drinkt? En ik snap ook niet zo heel goed hoe we nou op 5 flessen over moeten. Moet ze dan meer voeding in de flessen krijgen? En ook meer uren ertussen laten? Ik probeer haar zelf aan te laten geven wanneer ze wat wil, maar soms is ze zo moe dat ik haar echt wakker moet maken. Hoelang kan er dan maximaal tussen de flessen zitten overdag? Ik probeer maximaal 4,5 uur te doen. Maar heb het idee dat als ik haar wat langer laat liggen ze misschien wel uit zichzelf komt maar dat durf ik niet zo goed aan, zoveel tijd ertussen. Pff, word er best een beetje onzeker van van dat flesgedoe. Ze is trouwens 6 weken te vroeg geboren en vanuit het ziekenhuis werd er nogal gehamerd op 'eten', misschien dat ik daar die onzekerheid ook een beetje aan over heb gehouden.
Hoi, Overdag zou ik haar niet langer dan 5 uur laten liggen. Toen ik Pete van 6 naar 5 flessen wilde laten overstappen, heb ik in zijn flesjes iets meer gedaan, zodat hij meer tijd tussen zijn flessen liet staan. Na een paar dagen ging hij 's nachts langer slapen en kwam hij overdag om de 3,5 a 4,5 uur en kwamen we totaal op 5 flessen uit. Volgens mij hoor je wel vaker dat kindjes die te vroeg zijn geboren, wat langer op dezelfde hoeveelheid flessen zit als kindjes van dezelfde leeftijd die wel op tijd geboren zijn. Groetjes Saskia
Waarom moet je perse over naar 5 flesjes dan? Wat is er mis met 6 flesjes als je kleine daar behoefte aan heeft? Wij zijn naar 5 flesjes gegaan toen Jesper 's nachts langer ging slapen. We kwamen toen gewoon niet meer aan 5 flessen. IK zou er overdag niet meer dan 4 uur tussen laten trouwens.
Precies, je kindje is net een maand oud, waarom zou je al naar de 5 flessen gaan? Gewoon je kindje volgen hoor, die geeft aan wanneer het aan 5 flessen toe is..En daarbij is het beter 6 voedingen met wat minder melk te geven, dan 5 volle flessen...Volgens bij gaan ze zo rond 2 1/2 a 3 maand vanzelf naar de 5 flessen...
je kan aleen maar op 5 flessen uitkomen als de kleine doorslaapt en overdag 4 uur ongeveer er tussen laat. maak je niet druk, ik heb me er ook heel erg druk om gemaakt, mijn dochter heeft heel lang om de 3 uur gedronken 135 cc, we zitten pas 2 weken op 5. en ze is bijna 3 maanden. doe dus maar kalm aan.
C heeft tot 3 maanden op 6 flesjes gezeten. Daarna zijn we pas overgegaan op 5, omdat C 's nachts niet meer kwam. Dan kom je niet meer aan die 6e fles. Maar dus helemaal op initiatief van C. En hier hielden we ook max 4 uur tussen de voedingen aan overdag (van 7 tot 7 uur) tegenwoordig laat men Flesgevoede baby's vaak ook op verzoek drinken. Dus het aantal flesje en hoeveelheden op verzoek van het kindje. Natuurlijk wel een beetje de richtlijnen in de gaten houden. Vooral van ziekenhuisartsen hoor ik vaak dat kindjes maar MOETEN. Terwijl dat vaak meer onrust geeft.
Ik hoef niet perse op 5 flesjes over te gaan, vind 6 prima. Maar de cb arts had er daarover dus was benieuwd hoe dat dan 'moest'. Wat mij onrust geeft is dat Lune zoveel slaapt en vooral tijdens de fles in slaap valt. Ik krijg haar dan gewoon niet wakker en ze drinkt dan te weinig. Daarom dacht ik misschien langer wachten tussendoor, als ze niet uit zichzelf komt na 4 uur. Maar ook als ze uit zichzelf komt valt ze nog in slaap halverwege. Pff, lastig hoor..
Is het misschien zo dat ze te hard moet "werken" om haar fles leeg te krijgen? Misschien eens proberen om met een hete naald het gaatje van de speen ietsiepietsie groter te maken?
Heb ik al gedaan. Het begin gaat ook heel goed, dan gaat het behoorlijk snel naar binnen. Maar het lijkt wel of ze dan een bodempje heeft en daar wel genoegen mee neemt ofzo.
Ze weet blijkbaar heel goed wanneer voor haar genoeg genoeg is. Je kunt haar daar heel goed in volgen, laat haar gewoon nemen zoveel ze wil en het totaal per dag houd je bij. Lijkt me wel dat ze waarschijnlijk beter uitkomt met 6 of 7 voedingen per dag dan met maar 5 flessen.
ons zoontje is bijna 6 weken oud, maar drinkt eigenlijk nog niet zoveel als dat ie al mag. hij drinkt bij elke fles 100cc soms iets meer. we zitten nog op 6 a 7 voedingen per dag is het erg als hij wat minder drinkt, maak me er soms zorgen om.
Mijn zoontje is 3 weken oud en drinkt 120 of 150 cc in de fles. Hij drinkt alles op tot de laatste druppel. Ik maak me weer zorgen om het feit of hij niet te veel krijgt (terwijl ik het bij het cb heb nagevraagd).
ynske1983, mijn dochter wordt morgen 6 weken, en drinkt ook 7 keer zo'n 100cc. Soms meer, soms minder. Als ze groeit, is er niets mis mee hoor.