peuterspeelzaal drama

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chipje, 21 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    mijn kleine man van 2, 5 jaar is altijd een erg makkelijk kind geweest nooit echt huilen andersmans vriendje.
    nooit verlatings angst gehad of eenkennigheid.
    nu gaat hij sinds een maandje naar de peuterspeelzaal de eerste paar keer ging het goee en wilde niet eens mee naar huis als ik heb ging ophalen.
    nu is het een drama gillen als we daarheen gaan hij begint al als hij wakker word en ik zeg dat we naar school gaan.
    als ik hem achterlaat word hij hesterisch en schreeuwt alleen maar om mij.
    ik maak me er een beetje zorgen om wie heeft dit mee gemaakt?:(

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja hier ook gehad en schrik niet pas na 6 maanden vond die het echt leuk...

Ik heb gewoon steeds kort afscheid genomen maar vond het ook wel moeilijk. Als ik eenmaal weg was ging het wel dus was niet zo dat ie 2 uur huilde oid

3. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hoe is het dan als je weer weg bent, is ie dan wel stil en rustig?

4. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    dan huilt hij ongeveer een uurtje op de psz en zetten ze hem even aan de tafel pas na een uur gaat hij spelen.
    als ik hem naar mijn ouders breng of schoonouders huilt hij bijna niet maar vraagt wel steeds naar mij.
    op de peuterspeelzaal raakt hij in paniek.

5. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier het zelfde gehad. Komt helemaal goed meid! Nacht voor ze naar 'school' moest begon het al. Schreeuwen als we weg gingen en als we dr weer op gingen halen bleek het vrij snel over te zijn, en heeft ze de hele ochtend lekker gespeeld.
    Alleen de eerste paar keer heeft het wat langer geduurd voor het weer goed was.
    Ze is nu bijna 3,5 en pas sinds n klein maandje kan ze niet wachten tot ze weer mag gaan. Soms heeft ze nog wel eens kuren, maar het is snel prima, en ze wil vaak nog blijven als ik dr op ga halen.
    Ieder kind heeft zo'n fase.
    Heel belangrijk! Ga niet stiekem weg, en vertel wat je gaat doen als hij daar is. Dat je hem zo weer op komt halen.
    Hier ben ik in die periode altijd extra vroeg haar gaan halen, zodat ze niet als een van de laatste over bleef. Ophalen kan hier tussen 11:45 en 12:00, dus ik stond altijd stipt om 11:45 bij de deur.

Deel Deze Pagina