Aller eerst weet ik dat het heel normaal is dat een baby van 3maanden snachts wakker wordt. Dat is ook niet echt het probleem. yoshua wordt de laatste paar weken gemiddeld een keer of 6 wakker, soms minder, maar heel vaak meer dan 10keer. Honger heeft hij meestal niet want dan is hij niet stil te krijgen met zn speen en klinkt zn huiltje anders. Hij kwijlt heel veel en heeft ook last van slijm wat hij ophoest. Mijn man en ik horen dat er iets dwarszit maar kunnen niet ontdekken wat het zou kunnen zijn. Nu is hij een beetje verkouden dus dat maakt het ook niet beter, maar er zit nog iets dwars. Vandaag mochten we weer naar het cb en dus hier ook ons vraagstuk neergelegd. "Gelukkig" begon hij hier ook heel erg te huilen toen ik hem neer wilde liggen due de arts kon goed horen wat ik bedoelde. Helaas wist de arts ook niet wat het kon zijn en kon ze ook geen tips geven hoe we dit het beste kunnen aanpakken. Het enige dat ze zei was dat hij best een nachtvoeding mag hebben. Dat doe ik ook, maar als hij dan een half uur later weer huilend wakker wordt kan ik hem niet nog een voeding gaan geven. (Ik geef fv 5x 160cc +5 en een beetje johannesbroodpitmeel vanwege refluxklachten) Nu zei ze aan het einde van het gesprek dat ik hem meer voeding moet geven want hij krijgt te weinig voor zn gewicht (???) Hij weegt 7610gr en is 65cm. Hij drinkt zn flessen nu al niet altijd leeg, dus 180cc gaat niet lukken. Dan moest ik hem maar wakker maken voor een late voeding. Dat lukt niet, want dan drinkt hij slecht en slaapt hij nog slechter. Moraal van dit verhaal... Wederom wordt ik niks wijzer van deze cb arts. (Bij 4weken was ze ook al zo vaag) De volgende keer geef ik aan dat als ik bij de arts moet komen ik graag de andere arts wil hebben want dit gaat niet werken. Heeft iemand ervaring? En dan met name wat ik kan doen als hij dus zn nachtvoeding gehad heeft en hij nog blijft spoken. En dan ben je moeder van 3 kinderen en toch weer met de handen in het haar. Mn oudste 2 waren in bijna alle opzichten anders.
Cb advies links leggen? Jij kent je kindje het beste! Waarom geef je 150cc -5 scheppen en een beetje? Ik zou dat persoonlijk niet doen. Dan zou ik gaan voor 180cc en 6 scheppen en dan afgieten tot 160. Zo houd je de verhoudingen kloppend. Ben je al bij huisarts geweest voor dat wat dwars zit maar je weet niet wat? Ik zou dat wel even uitzoeken. Ze kunnen ook last hebben van johannesbroodpitmeel qua krampjes maar weet niet of dat bij 6 maanden nog zo is. Is hij verder wel rustig met fles leeg drinken? Misschien overdag iets vaker aanbieden in kleine hoeveelheden? Geen ervaring mee maar je leest t veel hier . Bedje schuin neerzetten? Of handdoek onder matras? Veel succes en hopelijk is t snel voorbij!
Ik geef alleen een beetje extra water en johannesbroodpitmeel. Dus de verhoudingen kloppen wel gewoon. Yoshua is 3maanden en geen 6 (of begrijp ik je nu verkeerd? 180+6 gaan we vanavond wel aanbieden en zien hoeveel hij drinkt. (150 is soms al een gevecht) Handdoek onder het hoofdeind doen we al. Ik kijk het nog even aan tot het weekend en anders bel ik maandag de ha en dan moet die maar even kijken.
Oohh haha sorry. Verkeerd de maanden! 3 maanden misschien dan last van krampjes? En extra water ik dacht een half schep voedig erbij sorry t was ook niet aanvallend bedoeld. Ligt hij ingebakerd trouwens? Kan t anders zijn dat ie wakker schrikt door zijn armpjes handen? Ik probeer met je mee tedenken want zowel jij als je kleine man kunnen de slaap goed gebruiken snachts
Kan het zijn dat juist de jbpm niet lekker valt? Hier begon Kane daar alleen maar meer van te spugen en kreeg er juist meer kramp van. Hij reageerde ook veel beter op bronwater ipv kraan water. Of misschien een boertje dwars die er niet uit wil tijdens de nacht? Kane wordt daar heel onrustig van. Anders misschien een allergie? Omdat je ook aangeeft dat hij zoveel slijm heeft, misschien heeft hij gewoon echt ergens last van in bed ? Kane werd ook heel onrustig van rugslapen (ging vee kreunen en leek net of hij stikte in slijm. Super eng!), misschien is je kleine een buikslaper? Zou je overdag een keer kunnen kijken of hij op zijn buik rustiger slaapt. Succes!
Bedankt voor het meedenken allemaal. Johannesbroodpitmeel gebruikten we al voor het slechte slapen dus ik denk dat dat het niet is. Krampjes zijn het ook niet (denk ik) want hij spartelt niet met zn beentjes wat hij doet als hij krampjes heeft/had. Het slijm hoorde volgens de cb arts bij de leeftijd en zn verkoudheid. Zn oortjes zou idd goed kunnen want hij maait dan wel met zn handje aan de rechterkant van zn hoofdje. Op zn buik liggen vind hij absoluut niet fijn, hij slaapt het beste op zn zij. (Ook wel fijn met het hoesten dan kan het slijm iig weg) Vannacht heeft ie trouwens best goed geslapen (maar 4x wakker waarvan 1x een flesje). We kijken het van het weekend even aan, maar ik denk dat het een bezoekje aan de ha gaat worden want het hoesten is vandaag nog niet minder aan het worden.