Welke fles als eerste weg laten?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sterre82, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mijn zoontje van 15 maanden krijgt nog 's ochtends een fles en 's avonds voor hij naar bed gaat.
    Nu was hij vorige week niet lekker en liet die laatste fles steeds staan. We hebben toen die fles gewoon helemaal weggelaten om te kijken hoe het ging. Ik heb wel het idee dat hij 'iets' mist maar hij drinkt nog wat gewone melk en gaat gewoon slapen. Hij slaapt ook gewoon door.

Alleen nu begin ik zelf te twijfelen of dit wel goed is. Volgens het CB (die heb ik even gebeld) mag hij het qua gewicht e.d best hebben om die fles weg te laten. Maar ze zei ook dat het voor kindjes ook een momentje is om even af te koppelen van de dag.
    Nu ben ik best gaan twijfelen of we hier nu wel goed aan doen of ik het gewoon zo moet laten? Of dat dat we beter die fles 's ochtends eerst weg kunnen laten?

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Als hij gewoon lekker gaat slapen en doorslaapt kun je het toch zo laten? Misschien iets anders verzinnen om de dag af te sluiten? Bijvoorbeeld een verhaaltje?

3. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik zou de ochtendfles weglaten, zelf geef ik Quincy al een paar weken geen fles meer 's ochtends maar pap met een lepeltje (nu nog met opvolgmelk) en dat gaat heel goed...

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    lekker doorgaan zoals je nu doet... die fles weglaten en eventueel nog een beetje gewone melk uit een bekertje ofzo laten drinken.
    Die ochtendfles komt dan dadelijk ook misschien ineens wel vanzelf.

5. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Oh lastig he? Het CB bij ons is juist enorm van het weglaten. Allebei, hupsakee. Ik knik wel ja, maar heb ook zoiets van; ach, laat maar hoor, het stopt vanzelf een keer.

We wilden af gaan bouwen, maar toen werd Esmae ziek. Ze heeft bijna vier weken in het ziekenhuis gelegen en twee keer sondevoeding gehad. Ze was 2,5 kilo afgevallen en juist in het ziekenhuis werd de fles weer enorm gestimuleerd. Prima idee. De ene keer drinkt ze wel alles, de andere keer helemaal niet. De ochtendfles zijn we wel aan het minderen en ik let dan op de hoeveelheid melk die ze overdag weer krijgt. Soms word ze er wakker voor rond zes uur en dan krijgt ze wel iets. Dan slaapt ze nog wel lekker verder. Iedereen blij, want ik heb geen zin om al om zes uur op staan;) De andere keer is ze pas om half acht wakker en dan gaan we eerst aankleden en alles en ontbijten we gewoon en krijgt ze daar haar beker melk.

Het is een beetje aftasten eigenlijk. Er komt een dag, dan gaat het vanzelf en tot die tijd is het even meten en wegen over de hele dag. Komt vast wel goed.

6. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Hier nog stees 's ochtends een fles, met 1,5 jaar oud. De avondfles deden we voor kort ook nog, maar van de ene op de andere dag wilde ze die niet meer.
    Ik moet zeggen dat ik de ochtendfles nog wel makkelijk vind. Ze ligt lekker op de bank en intussen smeer ik het brood even voor mezelf als ik aan het werk ga, Daarna eet ze nog een stukje brood. Soms zijn we erg vroeg en heb ik geen zin om een tijd met een bord pap te zitten. En ik weet dat ze goed gegeten heeft om de dag door te komen. Onze dochter is niet een grote drinker, dus ben al lang blij dat ze 's ochtends die 200 ml heeft.
    Ik zou dus nog lekker beide doen. Hij geeft zelf wel aan wanneer hij niet meer wil. En het hoeven ook heus geen vole flessen te zijn. Als hij goed warm gegeten heeft, is een klein beetje melk misschien ook genoeg. Het gaat om het idee.

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar 'flesvoeding'

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij mijn zoon hebben we vanaf 1 jaar geen flessen meer gegeven met uitzondering op de twee dagen dat hij naar het kdv gaat en dan een papfles kreeg (en soms nog krijgt). Verder geen flessen meer. Voor het meidje zal het waarschijnlijk wel ongeveer hetzelfde gaan.

Vanaf 1 jaar
    ontbijt 100 ml volle melk
    lunch 100 ml volle melk
    avondeten 100 ml volle yoghurt / kwark

Deel Deze Pagina