Toch ongerust over dat bultje in mijn nek.

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 8 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb sinds een paar weken een bultje in mijn nek. Weet niet hoelang het er al zit, maar kwam er bij toeval achter. Het zit aan de rechterkant en dan een beetje naar achter. Het voelt aan als een soort van spiertje wat uit verband is getrokken.

Ik heb van de huisarts medicijnen gekregen omdat ik steeds terugkerende verkoudheidsklachten had. Hij heeft het bultje niet gezien overigens.

Ik weet dat ik niet gelijk het ergste moet denken, maar ben toch een beetje bang.

2. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Is het geen lymfeklier?

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Is het een onderhuids knobbeltje? En zit het los? Dan hoef je je niet zo'n zorgen te maken. Ik heb er een stuk of 5 op mijn lichaam waarvan 1 grote op mijn onderarm vlakbij mijn elleboog. Het zijn vetbultjes (nouja die eene dus een vetBULT)
    Maar ondanks dat, toch gewoon even laten checken bij de HA. Ook gewoon voor je eigen gemoedsrust.

4. Is het niet gewoon een klier? Helemaal na een verkoudheid kun je daar last van hebben..

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Oh lol ja dat kan ook nog gezien je verkoudheid! :D
    Waar zit het precies?

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik kan het moeilijk voelen, maar volgens mij zit het ertussen.

7. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ik zou weer naar de huisarts gaan!
    Ik heb sinds een paar weken een knobbeltje in mij borst en zit volop in de onderzoeken. Dit soort dingen gaan in je hoofd zitten en je gaat je er druk om maken!

Dus gewoon laten bekijken door huisarts!

8. me83

me83 Niet meer actief

even mee naar de huisarts.. het zal vast niks zijn maar dan weet je het zeker!

het zijn niet je klieren? die kunnen opzetten als je last heb van allergieen of verkoud heid..

doet het pijn als je er op drukt?

ikzelf heb een klein bobbeltje maar da tis een soort knikje van een grote ader..

mijn moeder heeft zelf een bult gehad die groeide.. het was een vetbult en is chirurgisch verwijdert..

9. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Voel me vaak zo.n aansteller als ik naar dedokter ga. Ben ook net geweest met hoofdpijn klachten. Dom dat ik het toen niet gevraagd heb.

Het zit trouwens niet los, maar voelt als een spier. Maar die hebben niet zo.n rare vorm lijkt me.

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik kan voor 99% zeggen dat het een opgezette lymfeklier is en die kan er allang zitten hoor. echt jaren bij sommige mensen trekt het nooit echt weg. mijn zoontje heeft er ook 1 in zijn nek en hij heeft het al nu bijna 2 jaar. allemaal echo's gemaakt, bleod geprikt enz om te onderzoeken of het echt een lymfeklier was en ja het is echt een lymfeklier. kan absoluut geen kwaad en ze gaan er verder ook niks aandoen want in dat gebied wil je gewoon niet gaan rommelen.

11. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Maar voelt een op gezette lymfe klier nietb gewoon dik? Wat ik voel is meer een klein bobbeltje.

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Vaak voel je juist een bobbeltje. Mijn zoontje had ook weken een bobbeltje achter het oor, schrok er behoorlijk van want zijn verkoudheid was inmiddels al een paar weken over maar dat ding bleef zitten. Was ook een opgezet kliertje. Duurde vrij lang voor die weg ging.

Maar bij twijfel gewoon even je huisarts bellen. Nu zit je misschien in spanning en dat is ook niet fijn

13. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik had het een tijd geleden ook. Echt een bobbeltje. Een paar dagen later was het een soort uitgerekte bobbel. Ik zat er ook steeds aan. Ben naar de HA gegaan en het was een lymfeklier.

Maar ga naar de HA en ik hoop dat hij/ zij je gerust kan stellen.

14. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Ik heb links een bobbel in min nek, huisarts zegt dat het een lymfeklieren is. Hij blijft er ook zitten. En als ik bijvoorbeeld eens verkouden ben, is het een keer zo dik. Ik moest me geen zorgen maken. Al vind ik het nog altijd vreemd.. Heb trouwens rechts ook een paar kleine zitten. Gewoon even naar de huisarts gaan hoor.

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik ben nogal voor veel dingen allergisch en astma, mijn klieren zijn altijd opgezet, en het voelt aan als een bultje aan een spier, die je heen en weer kan bewegen. Floept naar links en rechts zeg maar. Heb ze ook onder mijn kaak, als ze erg groot zijn doet het gewoon pijn.

Dus als je verkouden bent is het logisch dat je opgezette klieren hebt.

De vetbobbels heb ik ook (helaas) over mijn armen en benen zitten. Die zitten niet aan een soort spieren vast, die zitten op zichzelf zeg maar. Kan je lastiger vastpakken (bij mij zijn ze iets groter dan een erwt), en zijn wat harder.

16. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb eens even goed gevoel en aan de andere kant van mijn nek zit op die plaats een spiertje. Zou het niet gewoon een spiertje kunnen zijn dat wat vervormd is?

17. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Kan ook, zeker als je er elke dag aan zit ;) Dan gaan ze dus niet weg

18. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik heb ook zo een bobbel. Is een opgezette klier. Ik heb ook veel last van verkoudheid/alergien. Hwt zit er nu ongeveer een half jaar. Bij twijfel kan je altijd gewoon even bellen als de dokter je wil zien vraagt hij wel om langs te komen.

19. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Vandaag bij de HA geweest en het is een lymfekliertje, kan geen kwaad.

Ikke erg blij, hahaah....

Thanks voor jullie lieve reacties.

Deel Deze Pagina