Mijn dochter van 6 weken oud huilt en perst heel erg tijdens het drinken van de fles. De eerste 40 cc gaat goed (drinkt ze heel rustig) en daarna begint ze te persen (soms gepaard met scheetjes) en dit doet schijnbaar erg pijn waardoor ze moet huilen. Ze ligt echt te krioelen.......... Herkent iemand dit ook? Ik vraag me af of dit normaal is namelijk
Is hier soms zo, alleen zonder huilen..opzich is het logisch natuurlijk, alles gaat aan het werk en dat kan kramp opleveren. Sinds ik een speen met kleiner gaatje gebruik gaat het hier beter, hij drinkt veel.rustiger. Heb voeding van friso comfort en difrax fles met s speen. En oja, als het onrustige begint nemen we even ' pauze' om te boeren, vaak zit er dan een flinke dwars. Als hij die uitboert komt hij iig niet in zijn buikje terecht... Wie weet heb je er iets aan!
wij hebben het ook gehad ! zelfs zo erg dat we in het ziekenhuis zijn geweest met lisa bij de kinderarts we moesten over naar de omnio voeding van nutrilon en idd veel laten boeren en ons werd ook aangeraden om de Dr Brown flessen te gaan gebruiken deze filtert de lucht er goed uit ik geloofde er allemaal niet zo in maar na een paar dagen was het echt beter ! en het is nu nog beter oh .. trouwens ook infacol werd aangeraden al is dat niet bewezen hoop dat je er wat aan hebt ...ik zou dit eens overleggen met je cb .. en dan als ze het goed vinden wat dingen hierna aanpassen ik hoop dat het voor jullie net zo kan helpen als bij ons want sjeeee wat erg om je kleintje zo te zien worstelen en pijn te hebben en vooral met flessen te blijven zitten waardoor je jezelf weer zorgen gaat maken !! Succes
thnx meiden, Boeren laat ik haar al geregeld. Als ze zo onrustig is laat ze de speen ook los dus dan laat ik haar meteen boeren. Infacol ben ik geen fan van eerlijk gezegd...........bij mijn zoon ook geprobeerd en toen werd het alleen maar erger! Donderdag naar de ha voor iets anders, dus dan vraag ik het daar meteen ook even! die dr brown fles heb ik meer over gehoord...........misschien moet ik dat eens proberen.
Hier nog een gebruiker van Dr Brown flessen, die zijn echt super!! Hiervoor gebruikte ik gewoon Avent, maar mijn dochter had ook regelmatig van die 'aanvallen' tijdens het drinken. Sinds we zijn geswitched naar Dr Brown drinkt ze een stuk rustiger en heeft ze ook geen last meer van die grote, pijnlijke boeren. Ze laat nu na het drinken meestal gewoon een beschaafd klein boertje, haha.
Het heeft niet zozeer met het soort fles of de voeding te maken, bij kinderen aan de borst zie je dit ook wel. Als een kind gaat drinken komt door de zuigbewegingen het hele spijsverteringskanaal in werking. Daarom zie je ook zo vaak dat ze tijdens het drinken poepen, de boel wordt 'ingeschakeld' als het ware. Bij gevoelige kinderen kan dat 'inschakelen' jammer genoeg ook voor kramp en winderigheid zorgen. Heel veel kun je er eigenlijk niet aan doen, hetis toch vooral een rijpingskwestie. Als het gedoe begint stoppen met drinken, rechtop houden of met buikje over de arm, lekker laten boeren en flatuleren, beetje massen tot het ergste voorbij is en dan als kind rustigsi en weer wil weer fles aanbieden is eigenlijk vaak het prettigste voor een kind. Soms helpt hypoallergene of dieetvoeding ook, vooral als er in de familie al dingen als hooikoorts enzo voorkomen.
mijn dochter krijgt al pepti voeding en ik houd haar ook geregeld rechtop tot ze weer wil drinken maar dan begint het meteen weer helaas. Ben zo erg lang met de voeding bezig. Misschien die dr brown fles maar eens proberen! Ze laat nu ook van die keiharde boeren. Lijkt wel een vent haha. MAar ik denk inderdaad ook dat het gewoon afwachten is tot de darmpjes voldoende gerijpt zijn...................