Loopgips 4 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Vinexkindje, 26 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.206
    1.051
    113
    Onze zoon van net 4 heeft twee weken terug bij het klimtoestel op school zijn been gebroken. Een spiraalbreuk in zijn onderbeen en hin heeft nu bovenbeengips. Komende vrijdag gaan we op controle en als het dan goed is, krijgt hij loopgips.

    Nu ken ik niemand in de omgeving die dit gehad heeft en ik ben eigenlijk we benieuwd wat ik qua mobiliteit kan verwachten met loopgips. Lopen ze makkelijk ermee? Kunnen ze ook een klein trapje doen? En voor buiten hou je dan wel de rolstoel denk ik?

    Iemand ervaring om te delen?
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Loopgips was bij mij alleen onderbeen met zo’n soort schoen-zool, en daar kon ik weer mee beginnen te lopen. Met krukken in mijn geval, maar ik had veel langer volledig gips gehad en mijn knie was helemaal stijf. Ik ken mensen die er meteen vrij goed mee uit de voeten konden. Trapjes ook prima, met steun aan bv de leuning. En dan voor langere afstanden extra ondersteuning.
     
    Vinexkindje vindt dit leuk.
  3. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.206
    1.051
    113
    Ok, dat klinkt best goed! Hij heeft straks totaal 3 weken in bovenbeengips gezeten. Geen idee hoe zijn knie daarop reageert maar ik hoop dat het een voordeel is dat hij jong is haha.

    Krukken lijkt me nog best lastig op deze leeftijd maar misschien valt dat mee. Iemand ervaring mee?
     
  4. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    Mijn neefje van drie deed er alles mee, lopen, rennen, fietsen, klimmen, zelf trampoline springen. Al mocht dat laatste niet.
    Maar hij zat vanaf zn voet tot zn knie in het gips.
     
  5. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.206
    1.051
    113
    Wauw, dat klinkt veelbelovend!! Hij krijgt inderdaad ook loopgips tot zijn knie hoor. Ik hoop ook dat onze zoon zo mobiel wordt. Dat zou heerlijk zijn
     
  6. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Bij mijn zoon ging dat prima. Hij was drie jaar en deed er echt alles mee.
     

Deel Deze Pagina