Wat te eten op Italiaans plat brood?

Discussie in 'De lounge' gestart door Luuz, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dames, iemand heeft vast wel een lekker idee;)

Ik heb vorige week een pak plat Italiaans brood gehaald. Op de achterkant van de verpakking staat alleen de bereidingswijze; even grillen of in de oven.. Maar kan maar niet bedenken wat ik er op/tussen kan doen.

Ik maak vanmiddag een grote pan groentesoep, dus moet niet al te zwaar zijn..

En de soep? Ik zet water op, doe er een bouillonblokje en groente in.. En dan? Ik weet dat mijn moeder de pan ongeveer een uur op het vuur heeft staan.. Ik wil er gehaktballetjes door doen. Moeten die er ook direct bij? Of pas aan het eind of op de helft? En vermicceli? OOk op het eind? Ik maak dus nooit groentesoep:)

Help:D

2. singa

singa Niet meer actief

Op je broodje kun je altijd mozzarella, parmaham (of iets wat daarop lijkt), tomaat en pesto doen. Dat doen wij vaak en ik vind het erg lekker.
    Voor de soep: wij doen er vaak een pakje soepmix van de honig in. De gehaktballetjes kun je er gelijk in doen maar met de vermicceli moet je even opletten. De vermicceli mag niet koken omdat dit snel kapot kookt. Ik stop dat er dus vaak als laatste in.

3. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Bedoel je met Italiaans plat brood een piadine? Of een foccacia-achtig brood?

En de soep; water met bouillon opzetten, groenten erbij, en dan idd een half uurtje laten staan, zachtjes laten koken, tot de groente gaar is. Maak je de gehaktballetjes zelf, van rauw gehakt? Dan kunnen die er ook al bij, zo kun je het vlees laten garen. En de vermecelli, ik denk dat die een paar minuutjes moeten (even op de verpakking kijken), die kun je op het laatst erbij doen (en dan dus paar minuutjes mee laten koken).

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Zongedroogde tomaatjes en kaas? Dan nog ff in de oven zodat de kaas lekker smelt. Hmmmm heerlijk! Haha.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Brood kun je heerlijk grillen

Eerst insmeren met olijfolie en knoflook ( teentje erover halen)
    Dan beleggen met tomaat en dan geraspte kaas erover ( Parmezaanse het liefst maar oude kaas kan ook)

6. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Soep gaat heel makkelijk bij mij. Ik gooi alles erin aan het begin...pakje honig, bouillonblokjes, groente, verse gehaktballetjes. 30min koken...klaar! Vermicelli wel wat later inderdaad.

Voor op het brood, beetje gehakt met geraspte kaas? Evt wat tomaatjes erbij. Krijg er honger van haha!!!

7. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Hier mijn favoriet: pesto en daarop mozzarella, zongedroogde tomaatjes en rucola. En afsluiten met een goede draai van de pepermolen. Heerlijk

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    ik denk dat ik die van bosi333 probeer.. heb vanmorgen parmezaanse kaas gehaald.. misschien nog even kort in de oven.

de soep moet ook wel lukken. de balletjes draai ik zelf

9. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Lekker italiaansekruiden kaas mmmmm
    Of gewone kaas met tomaat en ff in de oven tot de kaas is gesmolten:p

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    het word een mengelmoesje van van alles wat denk ik. heb nog wat restjes in de vriezer zag ik. eerst brood even kort in een pan en dan naderhand in de oven om de kaas te laten smelten. of hoeft ie dan eerst niet in een pan? :)

Deel Deze Pagina