Dames, iemand heeft vast wel een lekker idee Ik heb vorige week een pak plat Italiaans brood gehaald. Op de achterkant van de verpakking staat alleen de bereidingswijze; even grillen of in de oven.. Maar kan maar niet bedenken wat ik er op/tussen kan doen. Ik maak vanmiddag een grote pan groentesoep, dus moet niet al te zwaar zijn.. En de soep? Ik zet water op, doe er een bouillonblokje en groente in.. En dan? Ik weet dat mijn moeder de pan ongeveer een uur op het vuur heeft staan.. Ik wil er gehaktballetjes door doen. Moeten die er ook direct bij? Of pas aan het eind of op de helft? En vermicceli? OOk op het eind? Ik maak dus nooit groentesoep Help
Op je broodje kun je altijd mozzarella, parmaham (of iets wat daarop lijkt), tomaat en pesto doen. Dat doen wij vaak en ik vind het erg lekker. Voor de soep: wij doen er vaak een pakje soepmix van de honig in. De gehaktballetjes kun je er gelijk in doen maar met de vermicceli moet je even opletten. De vermicceli mag niet koken omdat dit snel kapot kookt. Ik stop dat er dus vaak als laatste in.
Bedoel je met Italiaans plat brood een piadine? Of een foccacia-achtig brood? En de soep; water met bouillon opzetten, groenten erbij, en dan idd een half uurtje laten staan, zachtjes laten koken, tot de groente gaar is. Maak je de gehaktballetjes zelf, van rauw gehakt? Dan kunnen die er ook al bij, zo kun je het vlees laten garen. En de vermecelli, ik denk dat die een paar minuutjes moeten (even op de verpakking kijken), die kun je op het laatst erbij doen (en dan dus paar minuutjes mee laten koken).
Zongedroogde tomaatjes en kaas? Dan nog ff in de oven zodat de kaas lekker smelt. Hmmmm heerlijk! Haha.
Brood kun je heerlijk grillen Eerst insmeren met olijfolie en knoflook ( teentje erover halen) Dan beleggen met tomaat en dan geraspte kaas erover ( Parmezaanse het liefst maar oude kaas kan ook)
Soep gaat heel makkelijk bij mij. Ik gooi alles erin aan het begin...pakje honig, bouillonblokjes, groente, verse gehaktballetjes. 30min koken...klaar! Vermicelli wel wat later inderdaad. Voor op het brood, beetje gehakt met geraspte kaas? Evt wat tomaatjes erbij. Krijg er honger van haha!!!
Hier mijn favoriet: pesto en daarop mozzarella, zongedroogde tomaatjes en rucola. En afsluiten met een goede draai van de pepermolen. Heerlijk
ik denk dat ik die van bosi333 probeer.. heb vanmorgen parmezaanse kaas gehaald.. misschien nog even kort in de oven. de soep moet ook wel lukken. de balletjes draai ik zelf
Lekker italiaansekruiden kaas mmmmm Of gewone kaas met tomaat en ff in de oven tot de kaas is gesmolten
het word een mengelmoesje van van alles wat denk ik. heb nog wat restjes in de vriezer zag ik. eerst brood even kort in een pan en dan naderhand in de oven om de kaas te laten smelten. of hoeft ie dan eerst niet in een pan?