Bestaand geboortekaartje laten herontwerpen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Poohbear82, 19 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik ben al lange tijd (voor ik zwanger was) aan het kijken naar een kaartje dat ik net zo leuk vind als die van m'n oudste.
    Ik had er 1 die in de buurt kwam maar bij toeval heeft m'n beste vriendin die gebruikt. Nu voor mij geen optie meer vind ik.
    Nu heb ik 1 kaartje dat ik ook wel leuk vind, maar ik heb eigenlijk iets anders in m'n hoofd: het liefst zou ik het kaartje van m'n zoon laten herontwerpen naar een kaartje voor een tweede kindje (nu 1 zebraatje, dan dus 2, een wat grotere en een kleinere)
    Maar weet iemand of dat mag/kan? Het eerste kaartje is er 1 van belarto.

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Er zit waarschijnlijk auteursrecht op het kaartje van belarto. Ookal zou je het toch doen, heb je zelf de kennis in huis om er een ander kaartje van te maken? Ik denk dat een drukker bijv. hier niet zo graag aan mee werkt maar kan het mis hebben.

3. Ik denk niet dat het een probleem hoeft te zijn. Mochten er geen drukkerijen zijn die hem willen drukken, dan kun je altijd nog voor de online opties kiezen of, als je er de middelen voor hebt, ze zelf afdrukken. Technisch gezien hoeft niemand het te weten, natuurlijk.

Wat je eventueel ook nog kunt doen, is uitzoeken of het kaartje nog geleverd wordt en ze dan opnieuw bestellen. Je kunt ze dan gewoon volledig strippen en aanpassen. Een drukkerij krijgt de kaartjes in templates geleverd en kan dus vrijwel alles weglaten én dingen toevoegen. Het kaartje van onze dochter is ook van een bestaande collectie, maar lijkt in de verste verte niet meer op hoe hij geleverd wordt, haha.

4. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    We zouden idd langs een drukker of grafisch ontwerper moeten om hem aan te laten passen. Maar het idee van shaddix is misschien ook een optie.
    Ik zal belarto wel eens mailen. Vind het zo ja mer dat ze zelf geen kaartje van dit type voor broertje/zusje hebben. Juist de elementen van dit kaartje (vorm, kleur, type plaatjes) die we zo leuk vinden hebben ze in geen van de andere kaartjes met elkaar gecombineerd.

Deel Deze Pagina