Luieruitslag in lies.

Discussie in 'Verzorging' gestart door Goudreinet, 9 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Onze zoon heeft luier uitslag tussen zijn billetjes is het wat schraal,
    En in zijn lies daar is het erger en de plek wordt ook steeds groter, nu krijgt hij op zijn piemeltje en zakje ook al rode plekjes.

We hebben al van alles geprobeerd, sudocreme, billetjescreme van de kruidvat, en bumplies sprayflacon.

Hij word regelmatig verschoond en krijgt om de 2 uur een schone luier, mits hij natuurlijk heeft gepoept dan eerder een nieuwe.
    Alleen s'nachts slaapt hij de hele nacht door en dan dus niet.
    en hij draagt het merk van bumblies.

Heeft iemand een idee wat we aan die luieruitslag verder kunnen doen?
    Of kan er niets aan gedaan worden omdat hij het toch wel krijgt doordat hij tandjes krijgt.

2. Esje87

Esje87 Actief lid

17 jan 2012
    281
    1
    0
    Amsterdam
    Als je al van alles heb geprobeerd en niks helpt en als het nu ook naar zijn piemel gaat zou het misschien ook een schimmelinfectie kunnen zijn. Dus misschien even langs de huisarts gaan met hem.

3. Jaime

Jaime Niet meer actief

Misschien dat er een schimmeltje in is gekomen? Dan wordt de plek namelijk steeds groter.

4. Jaime

Jaime Niet meer actief

Oh tegelijk ;)

5. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    het zit niet op zijn piemeltje maar gewoon op zijn huid en het ziet er niet uit als een schimmelinfectie.
    Zat zelf te denken dat het misschien aan de luiers zou kunnen liggen, dat of deze ademen niet goed of ze zijn van plastic zeg maar, als ik een onderbroek van polyester draag daar krijg ik ook uitslag van hahaha dat ademt ook voor geen meter.:D:D

Misschien dat er ook meer mensen bij bumblies het verschil merken, ik heb wel andere luiers geprobeerd van de kruidvat en pampers, maar vind ze niet echt goed.

6. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Andere luiers proberen? Wij hebben van de LIDL en die bevallen ons goed. En etos biletjes cremé.

7. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Hoe zijn deze met lekken?
    Ik vind dat die van pampers en Kruidvat altijd zo snel klam aan voelen aan de buitenkant.
    Kruidvat iets beter dan pampers, maar pampers vind ik echt 3x niks..
    Bumblies houd hem goed droog en zeker snachts.

8. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Toch even het schimmeltje laten checken hoor! Wij hadden hier exact hetzelfde: luieruitslag op de billetjes en die rode plek in de lies (die ook op luieruitslag leek), maar die plek reageerde niet op sudocrem en vaseline, in tegenstelling tot de uitslag op zijn billetjes. En hij werd ook steeds groter. Dus toen toch naar de huisarts gegaan, het bleek inderdaad een schimmeltje.

9. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Oké dankjullie wel, dan zal ik toch maar even bellen naar de huisarts.;)

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.155
    113
    je kan ook gewoon zelf zalf halen bij de kruidvat ofzo, schimmelcreme.. je krijgt het toch niet vergoed via de huisarts.
    en scheelt je weer een ha bezoek :D

maizena werkt hier trouwens ook vaak erg goed bij rode billen

11. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Tot nu toe niet gehad. Ik weet net wat merk billendoekjes je gebruikt? Maar ons dochtertje kan ook niet tegen zwitsal billendoekje. Ze krijg hier uitslag van, en uiteindelijk was het zo erg dat ze een schimmel had :( Wij gebruiken nu etos billendoekjes voor de gevoelige huid.

12. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland

Ik heb nu doekjes van oké merk, En i.d.d. mijn zoontje kreeg ook uitslag van billendoekjes van zwitsal, zelfs van de sensitive:$
    Ik heb verschillende merken maar nu hebben we van het merk oké.
    Bij het verschonen gebruik ik nu ook zo min mogelijk billendoekjes omdat hij dan juist ook meer uitslag krijgt.

13. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Uitslag dat niet weg gaat is inderdaad geheid een schimmel. Onze kinderarts schreef een middel voor dat zinkzalf was met een schimmeldodend middel erin. Dat was wat stugger en bleef veel beter zitten. Het was zo weg.

Of een allergie... maar ik zou eerst een schimmel laten uitsluiten. Want het kan zeer doen en jeuken.

14. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Als het geen schimmel is, maar 'gewoon' luieruitslag, dan helpt hier zinkoliecreme van dr. swaab heel goed. En verder...veel in de blote billen laten...lucht is goed tegen de uitslag

15. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Het was i.d.d. een beginnend schimmeltje.

We zijn al druk aan het smeren en het verdwijnt gelukkig al.:D:D

Deel Deze Pagina