Dochter van 2,3 jaar stront en strontvervelend!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bloem1981, 21 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet wat ze heeft, maar ik moet heel erg mijn best doen om mijn geduld te bewaren. Buiten huis is ze super vrolijk en lief, maar zodra ze 1 voet hier in huis zet begint ze te zeuren, te jengelen. Extra te schreeuwen als ik zeg dat we zachtjes moeten doen voor haar broertje!

Ik word er helemaal gek van!!!!!! Ik kijk er bijna naar uit dat ze nu in mijn verlof 1 dag in de week naar oma gaat!!! Is dit de leeftijd of een fase??

Ik word er schijtzeik van (sorry!!).

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Haha, die van mij is net zo oud en heeft af en toe ook dagen dat ik haar wel achter het behang kan plakken.
    Het is de leeftijd, maar vermoeiend is het wel!

3. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Nou hier nog zo een en die van mij die krijgt het ook nog in z'n hoofd om dan alles kapot te maken. Zoals na zijn middag dutje kom ik dekamer op heeft ie al het behang van de muur getrokken:x

maar ik weet dat het erbij hoort dat gejengel en geschreeuw en overal aan zitten wat niet mag of zelfs de gevaarlijkste dingen uithalen! Bij de oudste heeft deze fase een jaar geduurd:( maar op een gegeven moment vind je de techniek erin om ze stil te krijgen. Hier werkt het zinnetje: volgens mij wil er iemand naar bed:) en dan is het gelijk stil

4. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig dat het overgaat, ik hoop alleen sneller dan een jaar.

Ik zeg nu wel eens tegen haar: nou hou je nu eens op en dan zegt ze: nee niet hou op!

Zucht, ik word daar zo moe van!

Maar verder is ze super lief. ;)

5. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja als ze dan ook nog eens iets terug zeggen dan ga je helemaal koken! Af en toe moet ik wel eens tot 10 tellen:D!

6. wendy77

wendy77 Actief lid

3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Tot 10 tellen, volgens mij ben ik al tot 1000 aan het tellen. Hier ook eentje. Laura is nu 2,7 jaar. En idd praat ze gewoon terug. Begint 's-morgens al met jengelen en huilen omdat ze andere kleertjes aan wil. Dan moet ze nog 3 x van kleren veranderen voordat ze gelukkig is. Dan wil ze op mama's toilet plassen, zet ik haar erop wil ze toch liever op het potje plassen. Vraag ik haar stil te zijn gaat ze met haar beker op te tafel rammen. Ach ja, het politie tijdperk is aangebroken. Maar als we buitenshuis zijn is het een engeltje!!! Dus gaan we er maar veel op uit ;)

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hier nog zo een hoor..Pfffffff, wordt er doodmoe van;) En dan ook nog eens zo'n geval van 5 jaar erbij, joehoe, dubbelop:$

Ze had vandaag ook weer zo'n enorme vervelende dag. Jengelen, janken, boos worden, mopperen, broer pesten, springen op de bank, niet komen als je haar roept, drinken uit haar mond laten lopen, NEENEENEE en nog eens NEE roepen en ga zo maar door. Mijn man was het op een gegeven moment zò zat, die heeft haar bij kop en kont gepakt en in bed gezet. Ik vond haar al opvallend stil, maar kon geen polshoogte nemen, want moest snel weg voor schoenkadootje. Gaat manlief naar boven, heeft ze prinsheerlijk in haar broek gepoept, alleen had ze dus gèèn luier om! Whahahaha, had man dat ook eens een keer:D:p

Maar het erge dwarse gaat inderdaad weer over hoor, even geduld hebben. Het is een moeilijke tijd, waarin je even je beste aanpak moet gaan vinden. Alhoewel het gewoon erg moeilijk blijft hoor opvoeden, want mijn oudste zit nu in de kleuterleeftijd en ook dàt brengt zijn eigen moeilijkheden weer met zich mee...

8. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Die van mij wordt over 3 weken 2 en is ook zo'n drammert af en toe.. Met dan echt tot 10 tellen..:) Vervolgens zet ik maar een dvdtje op om de bui af te leiden.. Niet als ze er om vraagt.. Laat ik dat voorop stellen..;)

Rustig doorblijven ademen..

9. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    kan het niet ook een stukje jaloezie zijn? Ik zie dat je nog een kleintje hebt..

Rick heeft sowieso ook vaak van dat soort buien, maar merk wel dat als ik Thijs meer aandacht geef hij af en toe extra gaat vervelen..

Verder helpt het hier vooral om af te leiden. En probeer echt zo consequent mogelijk te zijn, ze zijn echt aan het testen..

(draakjes!!)

10. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    JAhhh de beruchte peuterpubertijd!... een moeilijke fase haha
    Belangrijkste is! consequent blijven! bepaald gedrag negeren, en soms afleiden!....

11. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet

Nou dan heb je mazzel haha, als ik dat zeg tegen haar, dan pakt ze haar hond en kroel en zegt mama kom en ze wil gaan slapen.

12. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

hier ook zo'n klein monster dametje van 2,5 jaar!!! en het ergste van alles is nog dat haar zusje van 1,5 het gedrag overneemt! Twee in de peuterpubertijd!!!!!!!!

Sluit mij maar op tot ze 6 jaar zijn :D

13. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ben echt blij om te lezen dat ik het niet alleen heb. Ik weet niet of ze jaloers is op haar broertje, die vindt ze hartstikke lief en hij slaapt heel veel overdag. Dus ik weet niet of het daaraan ligt.

Het erge is als ik het dan vertel is het altijd van: maar dat geloof ik niet.....is toch zo'n lief en braaf meisje!

Kom maar een dagje meelopen dan ;)

Van de week ben ik 1 dag alleen maar bezig geweest met: nee niet doen, niet op de bank springen, dooreten, niet huilen, nee we gaan geen k3 kijken, nee ook niet lala en po kijken en al helemaal niet naar sesamstraat! Niet zo schreeuwen, we gaan niet naar oma.....

zucht......

14. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

haha gelukkig lees ik dit allemaal, dacht al dat het alleen hier zo was.
    civan is nu 3,5 jaar en heeft er nu al zo ongeveer een jaar last van, hoop toch dat het snel voorbij gaat:(

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    kan alleen maar zeggen, herkenbaar

16. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    tussen 2 en 3 schijnt de pittigste periode te zijn.
    ik heb een tweeling van 2,3 jaar maar moet zeggen dat het erg meevalt...consequent zijn is het sleutelwoord en ze hebben eklaar
    ik denk dat dat ook erg meewerkt!!

17. randi

randi Niet meer actief

hier ook een tweeling die 2 wordt in januari en de woorden nee en ikke doen heel goed kennen :D is ook zo gezellig als ze samen spannen en met 2 dwars gaan doen. gelukkig helpt in de hoek staan hier voorlopig nog en geloof me die wordt hier heel vaak gebruikt :p

18. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    tja van de week hebben ze heel het behang van de muur afgetrokken op hun slaapkamer! Vooral Ryan sloopt van alles in huis! En dan kan ik dus echt heeeeel erg kwaad worden. Volgens mij denken de buren dan dat ze door het huis vliegen zo kwaad was ik!En dan kan ik me niet meer inhouden om me stem te verheffen tegen ze. Ik was zo trots op hun kamertje....

19. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Tussen de 2 en 3 pas?? Hihi dan krijgen we het nog zwaar zo te horen :p

Hier ook af en toe een heel vervelend mannetje. Moet wel zeggen dat het echt met fases is. Nu gaat het weer wat beter maar als hij zo'n fase heeft kan ik hem echt achter het behang plakken pff. En als hij dan ook nog moe erbij is....

20. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maaruh........hebben jullie dan ook een man die jullie kindjes helemaal gek maakt en wild met hun doet als hij thuis komt? Zodat ze om half 8 niet naar bed willen? hihihi

Ik dus wel!!

Zodra mijn man binnenkomt is het papa dit en papa dat, dus ja een echt papa's kindje!!

Misschien kan ik mijn zoon nog beinvloeden hij is nu toch nog klein! ;)

Deel Deze Pagina