welk merk luiers?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Cherda, 30 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cherda

Cherda Lid

19 mei 2006
    84
    0
    0
    Duitsland
    Hoi allemaal!!

Ik woon in Duitsland en hier zijn er in de eerste maat alleen maar luiers van Pampers te koop. De Aldi-, Lidl- of drogistluiers beginnen pas bij grotere maten. Nu was ik in NL en zag dat ze bij ETOS, DA, Kruidvat e.d. ook eigen-merk luiers voor pasgeboren babys hebben. En dat scheelt toch echt wel in prijs!! En ik zal binnenkort bij 2 kindjes wel heeeeeeeeeeeeeeel veel luiers nodig hebben!!
    Hebben jullie ervaring met die eigen-merk luiers? Zijn die ook goed? Dan zou ik mijn familie namelijk gaan vragen er een paar pakken van mee te nemen!

liefs Cherda

2. Jowi 2006

Jowi 2006 Actief lid

21 jun 2006
    131
    0
    0
    Doetinchem
    Ik heb luiers van de plus supermarkt.. Bumblies heten die.. Ze zijn echt fijn..!!! Aanrader dus..!!!! Ik heb ook van DA drogist eigen merk gehad, dat vondt ik 10 keer niks heel stug enzo...Maar de bumblies zijn echt super..!!

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb kruidvat luiers gekocht, mijn schoonzusje gebruikt die ook voor haar baby en die bevallen heel goed!
    Ik heb ook pampers, omdat die in een pakket zaten (gratis haha)

4. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Wat gek hier in nederland zijn wel kleinere maten van de Lidle luiers te krijgen. Begint bij mini. Is wel groter dan newborn. Die heb ik voor mijn eerste van de Kruidvat gehad was ik tevreden over. Etos vind ik nu beter wat huismerk betreft en goedkoper niet te vergeten!

5. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik zweer bij de luiers van Pampers, want van de huismerken krijgt Serjenka rode billetjes.

6. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    ik heb ook altijd eigen merk luiers gekocht. sinds 2 maanden gebruik ik nu pampers.. vindt ze net iets beter voor deze leeftijd!

7. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Voor de pasgeborenen had ik eigen merk van DA en die bevielen hier wel goed, aangezien Lynn best een grote baby was kon ik vrij snle overstappen op de eerste luiers vanaf 4 kilo van de aldi, en daar heb ik nog helemaal geen probelemen mee gehad en Lynn heeft nog nooit rode billen gehad tot dus ver!!
    Met Mike had ik ALTIJD merk-luiers want anders had hij (net als Serjenka) altijd rode billen met andere luiers, dus heel verschillend per kind hoe het bevalt. Mij bevalt dit zo wel, want de aldi luiers of merkluiers verschillen wel heeeeeeeel veel in prijs ;)

Groetjes Carry

8. Marije

Marije Actief lid

17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Het verschilt zo per kind... Ik zweer bij kruidvatluiers, pampers lekken hier door, etos-, C1000- en trekpleisterluiers ook. Maar anderen zijn super positief over pampers. Voor ons even niks anders dan kruidvaten als het wat boodschappen doen niet anders kan, dan etos, maar dan moet ik een stuk vaker verschonen.

9. Cherda

Cherda Lid

19 mei 2006
    84
    0
    0
    Duitsland
    bedankt allemaal!
    Dan ga ik dus maar van alles uitproberen en afwachten hoe mijn 2 kleintjes erop reageren. De eerste weken zullen we zowiezo in het ZHS zijn en dan krijgen we daar luiers.

groetjes Cherda

10. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik heb ze nu toch allemaal wel gehad en ik blijf terugkomen op pampers baby dry, die vind ik toch het fijnsten. Ook mijn man en dat is een erge zuinoge dus dat zegt wel wat. Kruidvat ging ook wel maar toen we eens gingen kijken hoeveel er daar op ene dag doorheen gingen en van de pampers, merkten we dat we minder pampers gebruikten en meer kruidvat dus uiteindelijk toch goedkoper.

We kopen ze wel altijd ingroot verpakkingen en ik krijg bijna iedere maand ene bond om met 5 euro korting ene pakket te halen.

11. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja ik haal de pampers ook in grootverpakking (bij de makro) heb nu de babydry, maar ik denk dat ik toch weer overstap op de active fit.. zijn iets flexibeler.
    Heb vandaag toevallig ook een kortingsbon gekregen voor 5,- euro korting op 1 pak pampers.

12. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ben begonnen met kruidvat luiers voor prematuurtjes Caitlin had erge kleine billekes :)

nu gebruik ik eigen merk DA en aldi

bevalt me prima en Caitlin kon trouwens niet tegen merk luiers zoals pampers

13. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    @suus, de baby dry zijn nu vernieuwd en zijn ook flexibeler geworden. Wij hadden eerst ook de active fit maar de baby dry vind ik nu toch wel fijner.

14. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    hoi
    ik ben heel tevreden over de etos luiers. deze zijn niet duur en je krijgt naast babyzegels op de luiers ook babyzegels op babyproducten. hierdoor spaar je voor nog meer korting.

verder zijn de lidl luiers prima voor als ze wat groter zijn. wat hier ook nog handig aan is, is de strip, die verkleurd wanneer er urine in zit.

succes met uitzoeken

femke

15. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    en de pampers luiers vind ik persoonlijk niet zo fijn. heb het idee dat ze wat vochtig blijven aan de binnenkant, tevens hebben ze niet altijd rekbare zijkanten.
    dan raad ik huggies eerder aan. dat zijn ook fijne luiers maar wel een stuk duurder dan de goedkope merken zoals van de lidl, etos e.d.

16. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Ik gebruik verschillende soorten merken luiers. ik koop het meestal in reclame. Heb pampers, Kruidvat en Huggie's ze bevallen me allemaal goed

17. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Wij gebruiken ook mooi pampers. In het begin had ik ook de luiers van kruidvat maar die vond ik maar waardeloos. Zat onze kleine man ook niet fijn dus gebruikten we maar de luiers die ze ook in het ziekenhuis hadden. En dat zijn dus de pampers!

Baal er wel van dat pampers niet zo'n grote verpakking van 40 heeft in nummertje 1 maarja niets aan te doen ;)

18. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    ik vond dat ook erg, dat ze die pampers maar in kleine pakjes verkopen. Maar bij nummertje 2 heb je al de grotere verpakking, is een stuk handiger, hé.

19. Niet meer actief

Ik gebruik de aldi luiers. In het begin alleen pampers, maar ik vind die zo goor. Die stinken als er urine in zit.. jak. Daarnaast vind ik ze erg vochtig aanvoelen (aan de buitenkant als een flinke plas in zit).

Met de aldi luiers heb ik nog nooit problemen gehad en die heeft ook iets rekbare zijkantjes en natuurlijk de prijs is zeer aantrekkelijk.

20. linda72

linda72 Lid

12 jun 2006
    11
    0
    0
    Coordinator groepsverzorging
    Goes
    het ligt een beetje aan de gevoeligheid van de billen van je kindje welk merk er geschikt is, voor de een is dat merk A voor de ander merk B. wij gebruiken hier met veel suc6 het huismerk van de etos

Deel Deze Pagina