Welke baby slaapzak

Discussie in 'Verzorging' gestart door Chanel, 30 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo,

Even een vraagje welke maat slaapzak gebruik je voor een baby? Ik heb voor me verjaardag een slaapzak gekregen van Winnie the Pooh maat 70. Maar ik vroeg me af of deze maat geschikt is voor baby's.

Groetjes Chanel.

2. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik weet niet of er kleinere zijn. Lars is in maat 74 begonnen toen hij 1 maand was. Toen heb ik de armsgaten met naald en draad een stuk ingenomen zodat ze niet te groot waren. Toen hij groter was heb ik ze los gemaakt.

3. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik zie ze bijna nooit meer kleiner dan maat 70, maar ik weet dat ik 5 jaar geleden voor Mike een maatje 60 heb gekocht die ik ook weer voor Lynn heb gebruikt nu, maat 70 voor pasgeborenen is best wel groot!! Ik zie ze nu nooit meer ik had hem 5 jaar geleden bij H&M weg! En hij gaat nu weer door naar mijn zusje die kon ook geen kleinere slaapzak dan maat 70 vinden!
    Groetjes Carry

4. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Bij Hema verkopen ze ook slaapzakjes maat 50/56, maar die zijn wel van badstof, dus weet niet of dat te warm wordt dan??

5. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Dat heb ik ook gedaan met de armsgaten. Nu ik het lees herinner ik me dat weer! Grappig wat je toch veel kan vergeten na 4 jaar.
    Gina

6. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Dat is ook een goed idee de slaapzak bij de mouwen iets in nemen. Had daar nog geen eens aan gedacht. Kan ook wel even bij de hema kijken voor de slaapzak maat 50/56. Hoe lang kan je maat 50/56 ongeveer gebruiken van slaapzak?

7. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    hihih als je ene kind als lars hebt 1 maand. Die was met de geboorte al 53 cm.

8. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    iris ligt nu nog steeds in maat 50/56 van de hema, en ze heeft nog genoeg ruimte aan het voeteneind! ze is nu ongeveer 58 cm. ik had haar van de week in maatje 70, maar toen vond ik haar niet meer terug, was dus nog te groot! haha....

9. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Hmmm dan ga ik morgen kijken bij de hema of ze nog een slaapzak maat 50/56 hebben. En dan maar hopen dat de baby er in past na de geboorte :D

10. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ik heb ook een slaapzak maat 50/56. Lief roze, met een wisselend gekleurd streepje. Was toendertijd in de aanbieding bij villa hap. Djurra slaapt hier op de dag in en 's avonds gewoon onder een dekentje en lakentje.

11. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Bij de kruidvat hadden ze zomer slaapzak, de stof was erg zacht.
    Die van de Hema die 2 wkn geleden in de aanbieding was vond ik erg stug. Dus heb ik die van de kruidvat gekocht :D

12. Ilja 1969

Ilja 1969 Nieuw lid

26 jun 2006
    3
    0
    0
    Borne
    Hoi Chanel, Ik vind dat het merk Alvi (heb ik ook voor onze beide kinderen) ideale passende slaapzakken heeft vanaf maat 44!!! Ze zijn super handig en ik heb echt waar voor mijn geld. In Nederland zijn ze bijna nergens te vinden. Het heet Baby mäxchen.

13. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    De kleinste die ik heb is ook een 70 meen ik... had nog geen kleinere gevonden ;)

14. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Maat 70 is volgens mij de kleinste maat die ze bij de meeste winkels verkopen. Ik ga toch eens kijken of ik eentje van Alvi kan vinden en dan maar hopen dat hij niet te duur is. Ben nu op zoek naar een dunne slaapzak voor als het warm is. Heb al 3 slaapzakken maar die zijn wat dikker. En te warm voor in augustus.

15. linda72

linda72 Lid

12 jun 2006
    11
    0
    0
    Coordinator groepsverzorging
    Goes
    Cas ligt al van kleins af aan in een maat 70, die is wel te groot maar aangezien meneer omrolt in trappelzak en al kunnen we zo het uiteinde goed onder het matrasje stoppen

16. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Vandaag zag ik bij de H&M ook kleine maten slaapzaken, zelfs vanaf 56!

17. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Hey goede tip van de H&M misschien dat ik daar nog even een kijkje ga nemen :D

18. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Op de site www.misslittle.nl hebben ze zomer en winterslaapzakken vanaf maat 56. Verkrijgbaar in allerlei kleurtjes. Prijs valt ook best mee!

19. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Dank je wel voor je antwoord eve.

Deel Deze Pagina