Wij hebben een huis gekocht. Onze kleuter van 2 1/2 jaar oud zal de kleinste kamer krijgen: 1.90 x 2.66. De muren worden wit. Hij heeft een wit peuterbed met opberglades. Er zit een inbouwkast voor zijn kleding in de kamer. Wie heeft leuke en handige tips voor inrichting en decoratie van de kamer? Ik wil er wel echt iets leuks van maken maar vind het zo moeilijk.
Wij hebben een peuterkamertje van 140 bij 230 (gok ik). Ik heb ingezet op de decoratie. Veel spulletjes van Lief uitgekozen om het aan te kleden en 1 muur een bijpassend behangetje gedaan. Mooi dekbedje erop en ons dametje was helemaal gelukkig. Maar het is best lastig idd. Veel succes!
Wat heb jij er qua meubels in staan, Mary? Alleen een bed of ook iets als een tafel met stoeltje, een kast, een nachtkastje, etc. Ik weet niet zo goed wat handig is op deze leeftijd. Op zich is een bed alleen denk ik al voldoende, toch?
Onze dochter heeft ook een klein kamertje. Ik heb een witte muur met fotolijstjes, een plankje en een muurlampje. De andere muur is bruin met een bloementak erop met echte bloemen. De gordijnen zijn twee lagen voor elkaar (kant en een echt gordijn). De kleuren van die alles zijn zachtroze/oud roze, zachtgroen, bruin en wit. Kast en bed zijn wit en oud. Verder een klein oud bruin kastje en een mand met allerlei kleurtjes. Mijn zoontje heeft een hele ruime kamer maar wel met schuine wanden. Ik heb de kleur blauw/groen op twee muren, de andere twee zijn wit. Zijn meubels van steigerhout. Hij heeft veel grote dierenknuffels, een hoekje met twee grote kussens, een mand, een houten krukje en twee dierenkoppen van bibib aan de muur. Er hangt een knuffelslang over zijn kast. Ik wil hier nog wat meer van maken, maar ben ook even idee loos. Ik denk eraan een set van twee takken in een hoek op te hangen en er een aap knuffel aan te hangen. Succes!
Hier iets ouder, maar ook een kleine kamer. Wij begonnen hier met een gewoon bed, met lades die eronder konden en ze heeft ook een inbouwkast, dat scheelt. Daar staat dus speelgoed in en op de bovenste planken haar kleding. Verder heeft ze een houten kinderbankje, waar een klep op zit en waarin ze dus spullen kan stoppen. Een nachtkasje hebben we niet, wij hebben bij Ikea zo'n schilderijen plankje gekocht en die boven haar bed gehangen. Daar kan ze dan een boek op zetten en evt. nog iets. Ideaal. Verlichting hangt aan de muur ipv lampje op nachtkastje. Verder zijn we met kleur lekker los gegaan. Roze roze roze. De kozijnen zijn roze, één muur is echt knal roze en de rest in een lichte tint. Daardoor is het wel weer ruimtelijk. Niet te veel rommel aan de muren en we hebben van Ikea nog zo'n opbergzak/net met een paar vakken die je aan het plafond kunt hangen. Daar zitten knuffeltjes in en wat klein spul. Haar boeken staan in de (nog kleinere) logeerkamer. De onderste twee planken zijn voor haar en als ze wil, kan ze of op haar kamer lekker lezen of gewoon in de "leeskamer". Sinds kort heeft ze een half hoog slaper en dat betekend dat ze nu extra ruimte heeft onder haar bed. En tegelijkertijd maakt ze er een tent van. In principe is het op deze jonge leeftijd voldoende om een bed te hebben en een leuk plankje zeg maar. Bureau, stoelen etc. heb je voor boven nog niet nodig. Althans, dat was hier zo. Ze speelt echt pas sinds kort een beetje boven, ook met vriendjes/vriendinnetjes vooral of als ik de was doe. Dat is gaan spelen toen ze op school dus kwam en kindjes mee naar huis nam.
Hier ook een klein kamertje icm een 3 jarige . Kamertje id wel wat groter dan die van jou maar deze heeft schuine wanden aan 1 kant. Niet handig. Ze had er eerst een kledingkast, peuterbed en 2 expedit 4 vaks kasten in in staan. Hier zitten 4 manden in voor speelgoed en in de andere vakken staan boeken. In een klein kamertje zou ik de hoogte in werken. Nu heeft ze een middenhoogslaper. Is wel een slink stuk groter dan het peuterbedje. Als je binnenkomt dan is het meteen *bam*, een bed. Maar het heeft ook een hoop voordelen. Onder het bed heeft ze nu een tent en daarin speelt ze. Dus speelruimte erbij. Aan het hoofdeinde heb ik onder het bed een expedit 4 vaks kast gezet. Dit paste precies. Nu zit ze onder haar bedje tussen de kussens en heeft ze haar eigen boekenkastje/leeshoek. Aan de binnenkant Lampjes rondom. Kind is helemaal blij. Er is ook ruimte voor een paar bakken speelgoed als het moet. Verder heb ik hier 1 muur in een kleur geverfd en 1 lange muur die een druk lief lifestyle behangetje heeft. De rest is wit. Verder wat accesoires in lief style
Wij hebben gekozen voor een lekkere grote stoel erin, om lekker voor te lezen. Verder heeft ze een ingebouwde kast voor de kleding, en voor de gezelligheid een kapstokje, een tomado rekje voor wat spulletjes, en een wandkleedje. O ja, en wat losse kussens op haar bed, maar die liggen overal natuurlijk. Ze speelt niet in haar kamer. Als dat komt moet de stoel er maar uit.