Mijn moeder heeft met mijn schoonvader

Discussie in 'De lounge' gestart door saphira17, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    #1 saphira17, 12 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2012
    Ik vind dit echt nog done. Mijn moeder samen met mijn schoonvader. Mijn man heeft alleen zijn vader nog en kan niet meer bij hem terecht omdat mijn moeder daar altijd zit ondanks der eigen huis. Wij moeten maar accepteren dat hun wat hebben zo niet moeten wij maar weg blijven van mijn moeder. Ik kan echt wel janken. Mijn moeder is er nooit voor me geweest en dit maakt t nog erger. Wij hadden z'n goede band met mijn schoonvader en nu dit. Ik ben verdrietig heel erg. Mijn man ook en weten niet wat we hier mee moeten. Mijn schoonvader is en typ die geen nee durft te zeggen maar ook niks wil van me moeder. Ze is daar op visite geweest en niet meer weggegaan.hij heeft geld een auto en een huis.Daar kickt mijn moeder op. Want ze heeft alleen maar een studentenkamer geen geld en geen auto. mijn man zijn moeder is nog geen jaar overleden en ze zit aan al haar spullen ze slaapt in haar bed etc. Dit is echt niet goed. Mijn moeder en zijn moeder hebben ooit eens gevochten en lagen elkaar totaal niet wat logische is want me moeder heeft al die tijd haar man willen inpikken. En nu dacht ze haar kan te hebben. Ik weet niet wat ik hier mee wil maar voel me zo alleen achter gelaten. Dit kan toch niet van ons gevraagd worden dat ze zegt dat we het moeten accepteren en anders niet meer mogen komen in het huis van mijn schoonvader. We gaan vandaag praten met mijn schoonvader dit hebben we paar maanden terug al gedaan alleen niet waar we nu mee zitten. Bedankt voor t lezen

2. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    #2 saphira17, 12 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2012
    Sorry titel mist een R

Edit: nu niet meer

3. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Jeetje van een situatie , hopelijk kunnen jullie je (schoon)vader doen inzien dat het van je moeder geen liefde is en dat hij haar maar beter de deur kan wijzen ......

4. Jel

Jel Niet meer actief

Wat een lastige situatie. Lijkt me goed om even te praten met je schoonvader idd.
    Sterkte.

5. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    Bedankt. Ja lijkt me ook hij moet voor zichzelf opkomen en niet zij n spullen onder zijn kont vandaan laten trekken. Beetje bij beetje verhuist me moeder der spullen over qua kleding etc de rest wil ze laten staan. Mijn schoonvader ziet dat niet wel elke keer een tas maar die gaat ook mee terug wel met de helft minder erin. Hij moet even gaan inzien waar ze meebezig is.

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat een ontzettend lastige situatie zeg!
    succes met alles!

En hopelijk kunnen jullie een goed gesprek voeren met je schoonvader

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Idd met je schoonvader om tafel (als hij alleen is:$).

Goed gesprek aangaan en erachter zien te komen of hij dit echt wil. Zo niet, samen bedenken wat je er aan kan doen.
    En schoonvader zal toch echt voor zichzelf op moeten komen. Kom op, het is een volwassen man. Als hij niet wil dat er een vrouw in zijn huis woont (en in zijn bed slaapt:() dan kan hij daar toch wat aan doen?
    Best bizar. Hij is blijkbaar slachtoffer? Is hij verder wel in orde?

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik hoop ook dat jullie je schoonvader in kunnen laten zien dat ze alleen van hem profiteerd. Ziet hij dit niet, dan ben ik bang dat jullie aan het kortste eind trekken. Ik zou je schoonvader duidelijk vertellen hoe ze is en wat jouw ervaringen zijn. Mocht het echt zo zijn dat hij haar niet durft te vertellen dat ze weg moet gaan, dan zouden jullie hem daar misschien nog bij kunnen helpen, want zoals ik lees is de band tussen jou en je moeder helemaal verdwenen. Bedenk wel dat je er dan tussen zit en of je dat wil of niet. Even wat dingen goed op een rijtje zetten dus en dan het gesprek met je schoonvader aangaan. Succes iig.

9. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Jemig,

als ik dit zo lees, is je moeder nogal een dwarsligger. Als de band met je schoonvader zo goed was, dan zou ik haar daar gewoon niet tussen laten komen.

Heel erg vervelend dat je moeder je altijd zo verwaarloosd heeft. Je schoonvader is wel een volwassen man, die zelf zijn keuzes kan maken. Hij ziet waarschijnlijk toch wat in je moeder.

Ik zou gewoon onverstoord blijven gaan en probeer toch de relatie te accepteren. Hoe moeilijk dat ook is.

Veel sterkte, ik weet dat dit makkelijk gezegd is. Maar ik accepteer ook al vanaf mijn puberteit iemand om bij een dierbare te kunnen blijven komen. Ik heb dit naast me neer kunnen leggen en ik sta erboven.

10. Momfulness

Sterkte met het gesprek. Ga niet meteen in de aanval hoor, ik zou hem niet tegen je in het harnas jagen. Het ligt allemaal zo gevoelig, maar geef je zorgen aan en ik zou ook meteen zeggen dat zij niet tussen jullie komt te staan, wat er ook gebeurd.

Hij is zijn vrouw al kwijt en hij moet zijn kinderen gewoon blijven zien!!!

11. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    Ik heb er 4 jaar terug boven gestaan toen ze hem van mijn schoonmoeder probeerde af te pakken. Mijn schoonouders woonde toen al uit elkaar. Wij Moesten toen nood gedwongen bij mijn schoonvader gaan wonen met mijn moeder. Omdat 1 van me moeders vriendjes ons op straat zetten Snachts om 2 uur. Toen accepteerde ik t maar toch Kwam hij weer terug bij de moeder van mijn man. Toen is me moeder weggegaan omdat hij toch terug ging naar de moeder van mijn man. Maar nu ze overleden is stond ze gelijk weer aan de deur om een poging te wagen. En helaas woont ze er meer dan in huis studenten woonkamer. Ik accepteerde t toen omdat het toen anders ging maar nu kan ik het niet accepteren en wij mijden mijn moeder zoveel mogelijk. Er is te veel gebeurd. Er komt veel geld vrij van mijn schoonmoeder en daar hoopt ze maar al te graag een graantje van mee te pikken. Hier gaat oa het gesprek vanmiddag over.

12. Momfulness

Ik begrijp je woede echt. Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten. Ga er niet over uitwijden, maar ik begrijp helemaal hoe je je voelt.

Wat ik bedoel te zeggen, laat haar de band met je schoonvader niet afpakken. Wel heel goed dat jullie hem waarschuwen.

13. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    Hij wil
    Ook zijn kinderen graag blijven zien. Mijn moeder houd dit op alles tegen want wij mogen niet alleen zijn met hem. Maar ik weet dat me moeder vanmiddag werken is en pas na half 8 naar zijn vader gaat dus kunnen wij even alleen zijn met hem. Normaal is dit niet het geval en het afgelopen half jaar zijn wij nog niet alleen geweest met hem.

14. Momfulness

Ik stuur je ook ff een pb.

15. me83

me83 Niet meer actief

jeetje wat een verhaal zeg.. ik hoop dat je schoonvader in ziet dat hij miss een gat probeert te vullen wat zijn vrouw heeft achtergelaten en dat hij inziet dat dit niet zijn toekomst is..
    hopelijk komen jullie eruit.. ongeschonden en wel..

veel succes en sterkte!

16. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    Ik ben vooral bang en woedend dat ik misschien mijn schoonvader verlies. Mijn schoonvader is voor mij heel belangrijk

17. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties. Fijn om te lezen dat de meeste het wel snappen

18. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Succes met het gesprek straks. Ik hoop voor jullie dat hij het begrijpt en dat je op een normale manier langs je schoonvader kan gaan.

Gr

19. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Oei, moeilijk!
    Ik ben bang dat je niet kan veranderen dat deze twee mensen een relatie hebben. Je kan je twijfel uiten maar je schoonvader beslist zelf met wie hij verder wil in het leven. Ik zou proberen om vanmiddag te bespreken dat jullie ook tijd met hem alleen nodig hebben en dat je bang bent dat je hem zult verliezen! Misschien kunnen jullie daar afspraken over maken.
    Laat dit in ieder geval niet tussen jullie in komen te staan'!

20. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhh wat erg! Dikke knuffel en succes met het gesprek!

Deel Deze Pagina