Mijn mannetje is nu 16 weken en zal rond de 6 kilo zijn. Hij krijgt 4 flessen om 7:00 180/6 - 11:00 180/6 - 15:00 180/6 - 19:00 210/7 Eerst dronk hij ze allemaal leeg en bleef daardoor goed in z'n ritme. nu hij ze niet meer leeg drinkt kom hij steeds eerder voor zn eerste fles. En drinkt ze dan als nog niet leeg. Ik volg hem. Als hij eerder wil krijgt hij eerder. Maar Ik krijg er niet meer in. Iemand tips?
Heel herkenbaar en komt hier elke zoveel tijd weer terug. Tip: accepteren. Dafne is na een paar weken telkens weer terug op gewone schema.
Ja, dat snap ik heel goed, daar maakte ik me ook altijd zorgen over. Vorige maand zelfs een dag waarin ze maar 350 op. Maar ze deed het er prima op, en nu drinkt ze weer als normaal. Het is moeilijk dat accepteren, hoor! Elke fase denk ik weer: accepteer het, het is een fase, dat weet je inmiddels wel. Maar dat blijft toch moeilijk Maar ja, je kunt t er niet inrammen, als ze geen.trek hebben, houdt t op. O, wat hier wel helpt soms is een kwartiertje later ofzo nog een keer proberen. Je kan t binnen een uur nog wel keertje opwarmen in magnetron. O, en wat ook een paar keer hielp was overgaan op een grotere speen. Toch nog wat tips, haha.
Als ik het daarna binnen het uur nog een keer aanbied dan drinkt hij het niet. Hij heeft net ineens een fles van 180/6 opgedronken. Hij bleef maar drinken en heb nog eens 30/1 aangemaakt en dat dronk hij ook weer op. Het regelt zich idd vanzelf. Maar wat jij ook zegt. Bij ieder sprongetje weer: accepteer het! Dat van die grote is ook een goede maar dat wacht ik denk ik nog even mee. Hij drinkt al uit een fase 2 speen.
Hopelijk is deze fase dan weer voorbij Hij heeft al een grote speen ja, Dafne drinkt net pas een paar weken uit 3, heeft zelfs tot 3 maanden uit de prematurenspeen gedronken (dr brown)
Ik kan een 3 speen proberen. Hij laat vandaag weer iedere keer 30cc staan. Hij heeft goede plas luiers. Dus dat zit wel goed dan denk ik.
En trouwens, ik geef borstvoeding dus ik weet nooit hoeveel mijn zoontje drinkt. Wel drinkt hij de ene keer langer dan de andere keer, soms 2 borsten en soms maar 1. Dus die hoeveelheden zou ik me niet druk om maken
Ik vind 30cc laten staan ook niet zoveel hoor. Hier heeft hij een periode regelmatig 50-100cc staan (paar keer per dag), maar kreeg toen nog wel 5 flessen. Was volgens mij rond de 4,5-5 maanden dat hij dat deed. Zou wat meer op verzoek proberen te geven, misschien kan je nog een 5e fles geven? Hier vond ik het ook wel heel lastig om te accepteren hoor. Was namelijk een mannetje gewend dat tot de 4 maanden altijd elke fles tot de laatste druppel leeg dronk, maar wat eerder al werd gezegd: Ze regelen het vaak inderdaad vanzelf wel. Als ze honger hebben laten ze dat heus wel horen.
Het is idd ook niet heel veel wat hij laat staan. Een 5e fles word moeilijk. Hij slaapt van 19 tot 7. Als ik hem dan wakker maak vier een late fles dan drinkt hij amper. Hij slaapt dan zo diep. En om de drie uur kleinere flessen werkt ook niet. Dan laat hij nog meer staan. Hij drinkt zn flessen nu wel af en toe weer leeg.