Ervaringen Testjezelf

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Omelet, 30 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hallo,

ik ga binnenkort met een aantal mensen een weekendje weg en het valt wel heel erg op als ik niet gezellig mee aan de wijn ga. Maar goed, als ik dan zwanger ben dan wil ik dat dus niet ;) En op een of andere manier wil ik deze mensen niet vertellen dat we bezig zijn (surprise!).

Dus heb bij Testjezelf.nl van die gevoelige testen besteld zodat ik vooraf zeker weet dat ik niet zwanger ben (of misschien wel natuurlijk ;) ) Het zijn testen die vanaf 4 dagen voor je NOD te gebruiken zijn.

Ben erg benieuwd of iemand ervaringen heeft met deze testen. Ik weet van de risico's van testen voor je NOD daarom de uitleg hierboven: zou het normaal niet doen maar voor nu voor de zekerheid (betrekkelijke zekerheid) dus wel.

Groetjes JuJu

2. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Geen ervaring met die testen, maar stel je eigen lichaam heetf gewoon weg te weinig hcg aangemaakt en die testen zijn but dan ben je misschien wel zwanger en zit je aan de wijn... het zou mijn keuze niet zijn. Valt je NOD precies in dat weekend?

3. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Al zou je zwanger zijn ... de eerste 12 weken van de zwangerschap heeft je kindje nog geen contact met jouw bloed, dat begint pas als de placenta aangemaakt is en dat is vanaf 12 weken.

Dus je kan ook gewoon niet testen (want je weet het toch nooit zeker als je te vroeg test) en dan pas testen als je nod er is en je nog niet ongesteld bent geworden!

4. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik zie dat je pas 1,5 week geleden bent gestopt met de pil....de kans is zo ontzettend klein dat je meteen de 1e ronde zwanger raakt (wel aanwezig natuurlijk :D)

Misschien dat je minder kan drinken dan je normaal doet? Want idd wat hierboven al gezegd wordt: de eerste periode is het niet zo'n groot drama hoor! Ik neem niet aan dat je elke avond aan de drank zit?! Komt vast allemaal goed dat weekend :)

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha ja ik ga er ook niet vanuit maar stél.. En natuurlijk drink ik geen 2 liter wijn op ofzo, maar zou het toch wel erg vinden als later bleek dat ik dus wel zwanger was. Ook al is die kans maar héél klein ;)

6. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Als je NOD pas na je weekendje weg is, kun je toch best 2 wijntjes drinken bijvoorbeeld??
    Je hoeft je niet lam te zuipen, maar denk echt niet dat (nog voor je werkelijke NOD) een wijntje schade aanricht.

Ik heb trouwens verder geen ervaring met die testen. Maar stel, als ze negatief aangeven, weet je volgens mij nog niks. Omdat bij sommige vrouwen HCG pas laat aangemaakt wordt.

En stel... het duurt nog een jaar voordat je zwanger wordt, dan zou je bij ieder uitje, verjaardag, feestdag niks kunnen drinken, want misschien ben je wel zwanger. Ja, of je moet alleen in je ongi week tot aan je eisprong een keertje een wijntje nemen, dat kan natuurlijk ook.
    Ik wil er iig niet zo mee bezig zijn en drink in het weekend gewoon nog m'n roseetje ;). Maar dat zal voor iedereen verschillend zijn.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja dat is wel zo natuurlijk, en ik drink nu ook af en toe een glaasje (maar ook omdat ik weet dat ik nu niet zwanger ben). Naja we zullen wel zien. Weet niet eens of ik tegen die tijd (eind oktober) uberhaupt een cyclus heb haha. Dank je wel voor jullie reacties!

8. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Een negatieve vroege test zegt nog niets. Dan kun je alsnog wel of niet zwanger zijn. Als je echt niet wilt drinken kun je toch zeggen dat je een antibioticakuurtje hebt en daar niet bij mag drinken. Zelf zou ik na de eisprong het risico niet meer nemen. Maar dat is persoonlijk.

Ik las hier een post waarin gezegd werd dat er 12 weken geen contact is via placenta? Dat klopt niet helemaal, dat is echt al veel eerder.

9. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Dan oefent mijn gynaecoloog en ook de fertiliteitsarts zijn/haar vak niet goed uit ;)

10. Seth

Seth Niet meer actief

heb met die testen geen ervaring...
    Wel de cassette testen van testjezelf... en die mogen ze van mij betreft omdopen tot "stress-jezelf" testen....

met verschillende vals positief getest.....!! zou ze dus niet aanraden..

Iets drinken kan niet zo'n kwaad helemaal in het begin... er is idd geen bloedband...
    ik was van mn eerste ongepland zwanger... en van mn tweede dacht ik ook nog niet zwanger te kunnen zijn... ivm miskraam daarvoor... had dus ook gewoon gedronken... (niet belachelijk veel)

en wat betreft het in 1x zwanger raken.... ik heb het 3x geflikt...
    1x door de pil... 1x na stoppen pill.... en gelijk na mn miskraam.. dus...

succes..

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha hoop wat van jou geluk te hebben ;)

12. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Echt? Ik heb altijd begrepen dat dat bij 6 weken was. Waarom zijn die eerste drie maanden dan zo kritiek, vraag ik me dan af. Ik doel dan met name op wat je zelf eet en drinkt.

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Er is een bloedband nadat de placenta is aangelegd en het kindje gevoed wordt via de moeder.
    De eerste 3 maanden zijn zo belangrijk omdat de organen dan worden aangelegd.

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    AstridDi heeft gelijk ;). Mijn gyn beweert dit ook :).

15. Seth

Seth Niet meer actief

Sluit ik me bij aan.....
    en veel mk komen juist voor omdat er iets misgaat met het aanleggen van de placenta....
    (meen uit mn hoofd rond de 9 weken....)...

16. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Ik heb alleen goede ervaringen met de ovu testen van test je zelf.....de zwangerschapstesten hiervan vind ik niet zo goed, zo gevoelig zijn ze niet. Deze gaven bij mij pas een streepje na NOD terwijl de goedkope van kruidvat al 4 dagen voor NOD positief waren....
    En net wat de meesten al schrijven: je kunt rustig lekker genieten van jouw wijntje als je nog niet weet dat je zwanger bent.
    En daarbij komt dat je nog maar net bezig bent.....probeer eerst eens zonder al te veel stressen zwanger te raken....als het wat langer duurt dan kun je alsnog rekening met dit soort dingen houden.
    Want als je nu al elke keer met een feestje enz rek moet houden dat je evt zwanger kunt zijn;.....neem maar van mij aan dat dat snel gaat vervelen als het niet 1 2 3 lukt.....
    Ik ben zelf 15 mnd bezig geweest om zwanger te raken......en de laatste paar maand heb ik steeds rekening gehouden om wat minder wijntjes te drinken en dat had ook niet echt resultaat......
    Maar ik ben nu zwanger, en dat zelfs, nadat ik heerlijk een avond heb doorgezakt met veel alcohol! ( natuurlijk voordat ik wist dat ik zwanger was ;) )
    Echt, maak je nu nog niet zo druk om alles.....het komt zo als het komt!
    Succes ermee!

17. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Gerwoon drinken hoor..kan geen kwaad en stel het duurt langer voordat je zwanger wordt dan ben je steeds aan het opletten, gewoon doen zoals altijd..

En ik meende dat er na 6 weken een bloedband was en niet pas met 12 weken..

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh ik ben ook helemaal niet gestresst maar maakte me er een beetje zorgen over. Weekend zou in ronde 2 zijn en de kans is inderdaad super klein maar goed je hebt het wel over een kindje natuurlijk. Maar goed zal me inhouden en geen 4 flessen nuttigen maar wel een wijntje nemen. Het is anders ook niet vol te houden dat is wel zo. Vooral omdat wij er zelf niet heel erg mee bezig zijn dus kan nog wel even duren voordat het werkelijk zover is! (Al hoop ik wel een regelmatige cyclus te ontwikkelen, maar dat is ook vooral praktisch)

Deel Deze Pagina