Help! In de war!!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Saartje123, 8 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hallo! Ik zal mijn verhaal (proberen) kort samen te vatten.

* 29maart laatste pil ingenomen.
    * 1april ontrekkingsbloeding gehad.

Daarna van plan om op een normale menstruatie te wachten, voordat we probeerden zwanger te raken. Het is 1x misgegaan (onbeschermd), maar volgens mij was dat 2dagen na mijn eisprong. Ik ging er dus vanuit dat er niets aan de hand was.

29april zou ik ongesteld moeten worden als ik meteen mijn oude 28dagen cyclus terug zou krijgen. Maar ik wist dat dit even kon duren i.v.m mijn pilgebruik.

* 29april kwam, maar geen menstruatie te zien. Oke dat maakte mij niet uit, want dan kon gebeuren....
    * 2 dagen later nog steeds geen menstruatie. Ik was hier nog steeds even relaxed over.

Tot ik een droge huid (gezicht) begon te krijgen. Ook kreeg ik afscheiding (terwijl k dit nooit heb als ik bijna ongesteld moet raken, ik heb alleen last van afscheiding in de tijd van mijn eisprong). Verder had ik 2avonden maagzuur gehad.En mijn tepels werden donker. Maar voor de rest geen kwaaltjes te bekennen.

Na 3dagen nog steeds geen ongesteldheid te bekennen, dus ging ik rondspeuren op het net. Ik las daar dat je met een ovutest ook positief kon testen op een zwangerschap. Ik had er een paar liggen, dus mijn stoute schoenen aangetrokken en getest. Ik had niets te verliezen.

Opeens kreeg ik een hartstikke donkere streep. Verbaasd natuurlijk, maar vertrouwde het niet. Ovu test is voor eisprong, niet om zwangerschappen te testen.

Dus 1dag later getest (' s middags) met een digitale test van clear blue. Ik verwachtte de tekst ' NIET ZWANGER' , maar ik kreeg tot mijn verbazing een ' ZWANGER' te lezen.

Niet verwacht, maar hartstikke blij natuurlijk. in 1x raak!?

Maandag opeens een bloeding gehad. Het was donker bloed. Af en toe iets lichter. Maar geen klonters en geen pijn. Dit heeft 2 a 3 dagen aangehouden. Sinds eergisteren dus geen bloed meer, alleen af en toe een veegje bij het afvegen. Maar voor de rest geen echt bloedverlies meer.

Ik ben hiervoor bij mijn huisarts geweest en ik heb de verloskundige gezegd. Maar beiden zeiden dat ik, hoe spannend het ook was, gewoon moest afwachten....... [-X

Nu had ik voordat ik zwanger werd ook een paar keer last van bloedingen. Dit had ik een dag nadat ik gemeenschap gehad heb. Ik was toendertijd ongerust en was naar de huisarts gegaan die mij onderzocht had. Toen ze het ijzeren dingetje terug trok, vloeide ik ook heftig. Meer dan 3dagen! Conclusie was toen dat ik een gevoelige baarmondermond had die gauw bloedde.

Ik hoop heel erg dat het nu ook hetzelfde geval is. Maar eerlijk gezegd weet ik niet meer of ik zwanger ben of een vroege miskraam achter de rug heb. Ik heb geen klonters gehad en het bloeden zet niet meer door.

Door al deze onzekerheid heb ik toch weer mijn stoute schoenen aangetrokken en een ovutest erbij gehaald. Tot mijn schrik was die negatief. Daarna een zwangerschapstest van de babyboomshop erbij gehaald. Die had k nog liggen, maar omdat ze zo goedkoop waren vertrouw ik ze eigenlijk niet helemaal. Dus getest met een dipstick van babyboomshop en die was positief. Maar k hoorde dat die dipsticks veel te gevoelig waren. Dus k w8 nu af..

Mijn huid is niet meer zo droog als eerst. Ik heb een masker gebruikt. Dus ik weet nu niet of mijn huid daardoor een stuk beter is geworden, of dat mijn zwangerschapskwaaltjes aan het wegtrekken zijn.

Voor de rest heb ik niet echt last van symptoompjes. Wat k hiervoor ook niet had. Alleen 2dagen maagzuur. Maandag was ik wel harstikke misselijk geweest, de dag daarna ook. Maar nu voel ik mij kiplekker en ik voel me op de een of ander manier niet zwanger......

Mijn gevoel zegt dus dat k niet zwanger ben. Ook omdat die ovu test eerst positief was en nu ineens niet meer......

19mei heb ik een echo, dus ik moet gwn afwachten tot dan.....Ik ben van plan om 1dag voor de echo nogmaals een clearblue test te doen. Weer zo een digitale om te kijken of die dan weer positief is of niet.

Langdradig verhaal. Sorry daarvoor dames! Maar ik hoop dat er meerdere meiden met dezelfde ervaringen zijn.

Omdat k eerst een positieve ovutest had en nu niet meer, denk k eerlijk gezegd dat mijn HCG gwn aan t zakken is. Ook al blijft de zwangerschapstest van babyboomshop wel positief. Ik vertrouw het niet meer...Want die testen zijn volgens mij hartstikke gevoelig.

2. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Owja de reden dat ik die dipsticks van babyboomshop niet vertrouw is omdat ik er 2 uit de verpakking had gehaald die gewoon al positief waren. Zomaar nieuw uit de verpakking. [-X

3. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    klinkt toch alsof je nog zwanger bent. vaak zie je bij een vroege miskraam wel bloedingen, maar dan inderdaad met stolsels en pijn. Een ovu-test moet je gewoon niet als zw-test gebruiken. Wel gek dat je HA niet even een bloedtest wil doen om te kijken of je Hcg hoog genoeg is voor de duur van je zwangerschap. Tegenwoordig heb je ook clearblue tests met zwangerschapsindicator, misschien die eens proberen en kijken hoe lang die zegt dat je zwanger bent?
    Succes!

4. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ja ik hoopte zo op een bloed-test, maar haar antwoord was dat ze geen eerdere test hadden gedaan om te kijken of het HCG in mijn bloed stijgde of zakte. Nou ben ik een verlegen iemand die niet durfde door te zeuren. Maar ik denk dat ik maandag gewoon weer een afspraak ga maken en nog eens vraag om een bloed-test om te kijken of het HCG op een goede waarde is.

Ik wil tot 18mei wachten en dan weer een digitale test van clear-blue doen.

5. lilliby

lilliby Actief lid

28 dec 2008
    295
    0
    0
    nagelstyliste
    West-vlaanderen
    Stralend, pfff wat erg dat je HA geen bloedtest wil doen, de mijne deed da direkt, kan het geloven dat je dan zo met die onzekerheid zit! beetje aandringen meis want normaal moeten ze toch! en als het nog niet lukt idd dan die nieuwe digitale eens proberen kun je zo kopen in de apotheek ;)

succes

6. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Dankjullie wel voor de reacties meiden. Ik ga maandag idd nog eens langs voor een bloedtest!

Het is echt niet goed om zo onzeker te zijn tijdens een zwangerschap.

7. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hallo, ik wou zeggen dat ik volgens mij niet meer zwanger ben. Ik heb vanmiddag toch nog die testen van kruidvat gekocht en er kwam geen teststreep. Dus hartstikke negatief.

Ik wist niet dat het HCG zo snel uit iemands bloed kon verdwijnen.

Maarja met nieuwe moed op naar ronde 2!

ps; moet ik alsnog naar de verloskundige om te kijken of mijn baarmonder schoon is, of hoor ik hiervoor naar de huisarts te gaan?

8. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hallo, ik wou zeggen dat ik volgens mij niet meer zwanger ben. Ik heb vanmiddag toch nog die testen van kruidvat gekocht en er kwam geen teststreep. Dus hartstikke negatief.

Ik wist niet dat het HCG zo snel uit iemands bloed kon verdwijnen.

Maarja met nieuwe moed op naar ronde 2!

ps; moet ik alsnog naar de verloskundige om te kijken of mijn baarmonder schoon is, of hoor ik hiervoor naar de huisarts te gaan?

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het kan een valse positief zijn geweest. Dus dat je eigenlijk niet zwanger was. Dat je niet exact op je NOD dag ongesteld wordt, kan als je net met de pil bent gestopt. Is helemaal niet vreemd.

Maar stel dat je zwanger was, dan was het nog zo pril (2 à 3 weken) dat je lichaam alles vanzelf oplost. Zo pril blijft het niet zitten, volgens mij. Ik had een mk bij 5 à 6 weken en bij mij hebben ze ook niet gecontroleerd of alles wel weg was.

10. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hoi, ik had 3 positieve testen. 2 digitale van Clear Blue en eentje met wel een streepje of geen streepje. Ik had ook last van donker wordende tepels, wat nu weer helemaal weg is getrokken. Dus ik denk idd een hele vroege miskraam.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb zelf nog nooit gehoord van zwangerschap testen met een ovu test. Je zegt zelf al dat je die babyboomtest niet vertrouwt (zou ik ook niet als 2 van de 3 al positief uit de verpakking komen) en de enige echte zwangerschapstest (in mijn ogen!) was dus de digitale clearblue.
    Kan die niet vals positief zijn geweest? Op die test staat toch niet alleen ZWANGER, maar toch ook hoeveel weken? 1-2, 2-3 of 3+? Kwam dat overeen met je verwachte ovulatie/dag dat je seks hebt gehad? Ik wil niet zeggen dat je niet zwanger bent geweest hoor. Maar volgens mij gaat de hcg niet zo snel uit je bloed na een miskraam.

Donkere, gevoelige tepels kreeg ik ook toen ik stopte met de pil.

Succes verder hoor!

12. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    He meid. Ik heb deze vraag ook aan de verloskundige op het forum gesteld. Ze zei dat het waarschijnlijk al heel vroeg misgegaan is. Al voordat ik de positieve test in handen had, was mijn HCG al waarschijnlijk aan het dalen. Vandaar dat ik na de bloeding ook geen HCG meer in mij had.

ps; Ik had niet die digitale met indicator gebruikt, alleen die ene waarop staat 'ZWANGER' of 'NIET ZWANGER'.

xxx

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ow, die ken ik niet... Ik ken alleen de gewone met streepjes en die zwanger/niet zwanger met tijd....

Ik hoop dat je snel weer zwanger bent!
    Hoe lang waren jullie bezig voor de eerste keer?

14. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    ik was 29maart gestopt met de pil. Het was in ronde 1 gelijk raak, maar helaas duurde dat niet lang. Maar we zijn dus net bezig en ik heb nog alle moed erin ;)

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh joh, wij waren in ronde 2 zwanger en kregen toen bij 5 weken een mk. Maar de gyn zei dat als je zo snel zwanger bent geworden, dat het dan heel raar is als het daarna ineens lang duurt voor het weer raak was. En ze had gelijk, want ik was meteen erop weer zwanger!
    Maareuh, het is toch wel beter voor jou en je beeb als je eerst een half jaar of zo van de pil af bent. Er zit nog heel veel troep in je lichaam en het is beter dat dat er eerst uit is...

16. ruby82

ruby82 Actief lid

30 dec 2008
    238
    0
    0
    amsterdam
    hi

Ik was in oktober 2008 ook gelijk zwanger na de pil 8 jaar te hebben gebruikt, volgens de huisarts de verloskundige en de gynacoloog mag je gelijk zwanger raken hoor! Er kan jou en je kindje niks gebeuren door pilgebruik in het verleden!

gr

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nee, met je kindje zal niets gebeuren, maar het is wel beter om 'schoon' te beginnen.
    Als je aan de pil bent, krijg je dagelijks een hormoon toegediend. Het lijkt me niet slecht voor de baby (kan het mis hebben) maar sowieso beter als je dat hormoon niet meer in je lichaam hebt.

18. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik heb deze vraag ook eerst gevraagd, omdat ik eigenlijk van plan was om eerst een normale menstruatie af te wachten. Maar mij werd verteld dat de pil na 2dagen al helemaal uit mijn lijf verdwenen zal zijn, omdat ik een lichte variant gebruikte.

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ow dan, da's makkelijk :)
    Wat stom dan dat er op veel plekken geadviseerd wordt om een half jaar te ontpillen... Ik had het 'geluk' dat mijn man 5 maanden weg was... ;)

20. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ik heb ook nooit ontpild. was iedere keer direct na stoppen zwanger.. heb er ook nooit last van gehad en ook kiddies niet.. maar weet wel dat de adviezen nogal tegenstrijdig kunnen zijn idd

Deel Deze Pagina