Tips eten voor het sporten bij kinderen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Baileyy, 12 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Wie heeft er tips of hoe doe jullie dit?
    Wij hebben 3 avonden trainingen voor de kinderen om 18.00 uur (17.40 uur uiterlijk de deur uit). Ze zijn nog jong dus na trainen uitgebreid eten wordt te laat, dat is vaak een cracker, bak yoghurt, zoiets.
    Qua maaltijd maak ik vaak pasta bolognese met extra veel groente of bami/nasi, noodles met kip en groenten. Makkelijk op te warmen, eten ze snel.
    Maar ik vind dat zo eentonig worden.
    Hoe doen anderen dat?
    We moeten al vroeg eten, want te kort op trainen eten vinden de 2 oudsten zeker niet prettig.

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Wij puzzelen ook daar mee. Zoon moet om 17.20 de deur uit zijn, er voor eten is niet haalbaar. Er na eigenlijk ook niet. Dan eten we pas om 18.45 en om 19.30 gaat hij naar bed.

Nu alleen wat kleins gegeten er voor (monkey platter) en daarna een keer soep.

Ook eens pannenkoeken er voor en kwark er na.

Lees mee voor tips:)

Baileyy vindt dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

hier trainen van 17.30-18.30, hij moet dan om 17.00/17.10 weg. Hier wordt er wel voor gegeten. Erna wordt te laat. Hij eet geen speciale dingen, ik zorg gewoon dat het eten vroeg klaar is.
    Als hij thuiskomt dan een bak griekse yoghurt met crueli of fruit tijdens het jeugdjournaal.

Baileyy vindt dit leuk.
  4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Bij ons is het op die dagen een pan macaroni, nasi, bami, stamppot of chili. Want dat zijn de dagen dat iedereen op aparte tijden moet eten. Dan kunenn ze allemaal een bord opscheppen en in de magnetron gooien.

Ik heb ook altijd een paar van die Iglo diepvriesmaaltijden in de vriezer liggen, en wat overgebleven maalijden in de vriezer. Maar het is meestal makkelijk op te warmen spul, dus dat wordt wel eentonig.

Baileyy vindt dit leuk.
  5. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.112
    1.176
    113
    Vrouw
    Wij eten 3x per week al om 1630 ivm sport van de kids.

Ideaal niet maar het is te doen. We eten dan gewoon normaal

6. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Maar kook je dan voor het hele gezin? Want ik moet nog wel de kinderen wegbrengen enzo. Dus het is in 1 keer koken, vandaar steeds wat makkelijks. Maar dat ben ik zelf wel zat iedere keer hetzelfde haha

7. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ja precies dit dus. Het wordt zo eentonig. En zeker nu het al 3 dagen zijn, straks zelfs 4..

8. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ja 16.30 gaan wij ook eten. Alleen dan hebben ze vaak niet zo'n zin nog in uitgebreid. Dochter is dan boos want se kan nooit meer ergens spelen omdat we vroeg eten. Macaroni ofzo is makkelijk op te warmen. Maar dat is niet met alles zo natuurlijk.

9. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.112
    1.176
    113
    Vrouw
    Waarom kan ze niet spelen?

School is hier om 1430 uit. Dan hebben ze toch nog 2 uurtjes om te spelen. Hier nooit een probleem

10. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    School is bij ons 15.15 uur uit. Dat wordt dan wel heel krap met spelen/eten koken en ook nog ophalen ergens.

11. tuc

tuc Niet meer actief

ik zou het afwisselen, 1 keer korter spelen en de andere 2x bij jullie dan.
    Ik zou het ook s avonds van te voren zo ver mogelijk regelen, niet dat je die dagen voor 16.30 alles nog moet koken ook.

Baileyy vindt dit leuk.
  12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik maak vaak pasta en maak dan de saus in een multicooker die vanzelf op warmhoudstand springt. Op die manier heeft iedereen warm eten. Voordeel van pasta is ook dat het een prettige maaltijd is voor het sporten.
    Na de training eet mijn dochter direct een kom skyr in de auto (moet binnen 30 minuten na het trainen ivm de spieropbouw) en daarna thuis vaak nog 2 tosti's, daarna gaat ze dan douchen en naar bed.
    Binnenkort moeten we echter om 16.30u de deur uit voor haar training en zullen we rond 21u pas thuis zijn. Geen idee nog hoe ik dat ga aanpakken. Denk rond 16u 2 tosti's ofzo en dan naast skyr ook brood mee voor in de auto?

Baileyy vindt dit leuk.
  13. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Dit topic komt volgens mij elk jaar terug vlak na de zomer.
    Hier 4 avonden dat er om 18 uur 1 moet trainen.
    Wij hebben besloten om 2x wel al zelf te eten met 1 vd kinderen en de andere 2 dagen na de training gezamenlijk laat te eten en dus gewoonte koken. Dit past het makkelijkst met onze werkdagen ook en zo eten ze allebei een keer alleen met ons. Is ook best gezellig en waardevol.
    Onze kinderen zijn nu 12 en bijna 14, dus niet heel klein meer.

14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik weet niet hou oud je kinderen zijn? Mijn kinderen zijn 9 en 13. Allebei trainen ze op 2 verschillende avonden om 18u. Ze vinden het zelf veel fijner om na de training te eten. Ik vind dat ook heel veel relaxter qua werk enzo. Vooralsnog heeft de jongste er geen last van dat hij vrij snel na het eten naar bed moet.

Ik maak dan wel eten wat makkelijk op te warmen is. Wraps, pasta, ovenschotel..

15. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Hier nemen ze voor de lunch iets warms mee en dan voor het sporten wat brood en soep en erna nog een broodje.

16. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.121
    113
    Home
    Oudste voetbalt 4x per week en is ook nog ver rijden voor onderweg neemt hij fruit mee
    Hij eet altijd daarna
    Als 1 van ons het eten klaar heeft kan ie gelijk eten en nog even bijkomen of leren

17. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Wij hebben een aantal snelle maaltijden van de tijd dat we allebei laat thuis kwamen en snel weg moesten naar een training:

- brood met boeren ommelet (met zo'n zakje gesneden groente, zo klaar)
    - wrap pakket van Honig (15 min)
    - pasta pesto met mozzarella en tomaat, eventueel avond van te voren te maken.
    - quesadilla's
    - ovenschotel avond er voor maken en dan in de oven als ik thuis werk

Baileyy en NiekeKris vinden dit leuk.
  18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Als het lukt en bevalt, dan zou ik af en toe proberen met de lunch warm eten als het ‘s avonds lastig is. En anders voor het sporten. In principe kan alles, toch? Het meeste kun je opwarmen. Hier trainen ze op wisselende tijden, soms eten we met elkaar ervoor of erna, soms eet een van ons apart en soms twee. Maar goed, wij eten zelden of nooit agv, dat maakt misschien wel uit.

19. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    De jongste sport 3 dagen in de week van 16u tot 19.00u. Het is ook nog een klein half uurtje rijden, dus ervoor eten lukt sowieso niet en met z'n allen daarna eten wordt erg laat.

Ze eet voor het sporten nog wel een boterham en een mueslireep en tijdens de training fruit.

Die 3 dagen eet ze 's avonds alleen als ze terug is rond 19.30u. Altijd iets makkelijks, vooral pasta, noedels/bami, soep met brood of chili con carne.

Het komt regelmatig voor dat wij met z'n 3en iets anders eten, want we hebben vaak wel iets van die makkelijke maaltijden ingevroren voor de jongste.

20. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.290
    1.313
    113
    Vrouw
    Bij ons lukt ervoor niet (op maandag brengen mijn ouders de oudste naar training) en op woensdag ook niet omdat mijn middelste van 16-17 traint en die moet ik ook halen / brengen en de oudste moet om 17 of mee of zelf gaan fietsen.

Oudste eet dus van tevoren een boterham en hij eet om 1915/1930 het eten uit de magnetron. Wij eten zelf gewoon rond 18.00 ivm een 2-jarige.

Daarna douchen en naar bed. Hij is 9.

Hier dus vanalles wat wij ook eten. Gaat best aardig moet ik zeggen.

Verder zou ik anders kijken naar pasta, rijst maar ook soep of wraps?

Deel Deze Pagina