Gewoon badje of thermobadje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Gember, 17 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gember

Gember Niet meer actief

Hallo allemaal,

Voor ons eerste kindje ben ik de uitzet aan het verzamelen. Nu zijn er badsets met gewoon badje of met thermobadje met afvoer. Wat is handig? Onze situatie: we wonen redelijk klein met alleen een kleine doucheruimte (geen hele badkamer dus). De baby gaan we waarschijnlijk op haar kamertje in bad doen. Daar is overigens geen wastafel aanwezig.

En zijn die badsets over het algemeen het geld waard? Die ik op het oog heb is momenteel 69,- en bevat een gewoon badje, standaard, waskussen, waskom (waar is die voor?), luieremmer, kam, borstel en schaar.

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb een gewone. Mijn mijn dochter badderde ik haar in de keuken op het aanrecht. Kon ik het water direct in het badje laten lopen en vervolgens in de wasbak weg laten lopen. Geen gehannes met emmers.

Thermobadje is mijn inziens nergens voor nodig (behalve voor de omzet van de babywinkels. Je kijkt hooguit 1 x op de thermometer. Daarna voel je met je elleboog of het water prima van temperatuur is.

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.190
    10.790
    113
    #3 MadeInUSA, 17 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2015
    Voor zo'n klein huis is een tummytub ideaal. Na de eerste weken kan je kleintje gewoon mee onder de douche. Ik vind een waskom wel handig om op niet-badderdagen even op de commode te wassen. Maar mijn waskom is eigenlijk gewoon een kom uit de keuken :) daar had ik er toch genoeg van. En de kraamzorg leert je om je kindje eerst "voor te wassen" op de commode voordat hij in bad gaat.

Of je een kam en borstel nodig hebt, ligt helemaal aan je kindje. Sommigen worden geboren met een flinke krullebol, aan mijn zoontje van 8 maanden valt nog altijd niks te kammen of borstelen 😂

4. Gember

Gember Niet meer actief

Dank voor jullie reacties. Het "thermo"-deel lijkt me inderdaad vrij zinloos. Ik vroeg me met name af of een afvoerslag handig is of dat het in de praktijk niks uitmaakt. Een tummytub lijkt me ook erg leuk, alleen kan een baby daar alleen de eerste periode in toch? Samen douchen lijkt me heerlijk, maar een extra badoptie lijkt me wel prettig. Soms zie ik dat die sets even duur zijn als een los bad met standaard en waskussen, dus dan is het wellicht niet zo'n verkeerde deal met wat extra's erbij.

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.155
    113
    wij hebben het badje maar tot 3 maanden gebruikt omdat ons zoontje toen gestrekt erin lag met zn hoofd en voeten tegen het eind aan, dat vond hij niet gezellig en hij spetterde onwijs veel wat de hele slaapkamer dus nat was...
    toen is hij van de 3 tot 6 maanden in de tummytub geweest, gewoon in ons bad gezet, kon hij spetteren en springen wat hij wou....
    en daarna in een stoeltje in bad of samen met ons in bad.

mijn ervaring is dus geef er zo weinig mogelijk geld aan uit en koop evt 2e hands want het is echt geen 70 euro waard.

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik heb zelf toen ook zo'n set gekocht maar voor 39 euro volgens mij bij de Babydump.

Wij hebben een wasbak op de kamer dus gooiden het bad altijd leeg in de wasbak zonder de slang te gebruiken of we zetten de standaard in de douchecel en lieten daar heb bad dan leeglopen.

Ik heb de waskom, luieremmer, kammetjes nooit gebruikt.
    Waskom vond ik onhandig, wassen deed ik eigenlijk nooit, altijd douchen/bad.
    Luieremmer vond ik onhandig, kwam toen de diaperchamp tegen en ben daar toen mee verder gegaan.
    Kammetje eigenlijk niet gebruikt omdat mijn zoontje een onwijze bos met haar had, kammetje deed maar weinig :).

Wij hebben alleen een douche en samen douchen vond ik zelf niet prettig als ik alleen was. Wij hebben het badje redelijk lang gebruikt totdat hij zelf kon zitten, toen zijn we over gegaan op een Opla OK badje.

7. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn thermobad met standaard en afvoerslang kreeg ik gratis bij de babykamer. Ik vind het op zich wel handig om de temperatuur te checken, natuurlijk check je het altijd zelf nog even maar ik zie in een oogopslag of het water al veel afgekoeld is en het tijd is eruit te komen.

Mijn zoontje doucht vanaf het begin samen met papa, als ik alleen ben gaat hij in het grote bad in het badje. Ook als de oma's hem in bad doen, gaat hij in het kleine badje (nu nog...met 15 maanden). Afvoerslang hebben wij nooit gebruikt, ik laat het badje in het bad leeglopen. Ik vond het zo'n gehannes om die slang er al goed op te krijgen.

Wat de set verder betreft, als waskom gebruik ik een plastic bakje. Zoonlief gaat niet elke dag in bad, maar wil hem wel elke dag wassen. Vandaar de plastic bak. Ik zie de meerwaarde van een "echte" waskom niet. Luieremmer, deze zijn vaak erg klein. Heb via Marktplaats voor 5 euro een Diaper Champ gekocht, groot en erg handig. Kam, borstel en schaar heb ik bij de drogist gekocht. Heb de kam en borstel nog nooit gebruikt...zoonlief heeft krullen, beetje water en het zit goed.

Alleen een bad en waskussen zijn aan te raden. En als je in de badkamer dus geen ruimte hebt, ook een standaard erbij.

Maar goed, iedereen is anders en vindt andere dingen handig :D

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hadden geen afvoerslang, maar ik denk dat die eigenlijk wel handig was geweest. Hoewel ik de badstandaard ook wel vaak gewoon in de douchecabine zette als ik de baby in bad deed, dus heisa met emmers had ik sowieso niet. Alleen met een slang spettert het minder als je het bad laat leeglopen.
    Maar veel verder dan 'eigenlijk zou een slang wel handig zijn' ben ik nooit gekomen. Onze zoons gingen de eerste maanden misschien 1 à 2 keer per week in hun badje. Daarna gingen ze mee onder de douche. Om die reden zou ik voor een slang niet veel meer over hebben dan een paar euro. Zodra het echt meer gaat kosten, vind ik het de moeite niet meer. Die tijd dat je het gebruikt is zo voorbij.

Temperatuur voelde ik altijd met mijn elleboog. Tenzij je dat niet goed kunt voelen, zou ik niet te veel geld uitgeven aan een thermometer. Zelf niet aan een ingebouwde. Als je misschien in de toekomst wel een bad hebt (eventueel zo'n peuterbaby voor in de douchebak), kun je een losse thermometer ook daarin gebruiken,

9. Storm

Storm Niet meer actief

Het badje zelf is hier zijn geld dubbel en dwars waard hoor. Toen ze echt baby waren niet, ze gingen al snel mee douchen, maar toen ze zelf goed konden zitten zette ik het bad op de grond in de douche. Wij hebben ook maar een kleine badkamer. (1 bij 2), en dit was ideaal. Mijn oudste is inmiddels vijf en eigenlijk te groot voor het bad, maar hij wil er nog steeds af en toe in.
    En dat thermo gedeelte is idd zinloos.

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wist je dat je bij de action van flexibel rubber een hele leuke soort wasmand kunt kopen waar je zoontje naw nog best leuk in kan zitten als badje? Kost ongeveer 3.5 ;)

11. Gember

Gember Niet meer actief

Dank voor de reacties! Leuk om al die verschillende ervaringen te lezen. We gaan een eenvoudig, niet te duur badje met slang en standaard kopen en een waskussen en luieremmer apart. Het badje in de douche zetten, lijkt me wel handig als de baby eenmaal kan zitten. Gaan we tzt proberen.

12. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien dat een afvoerslang handig is als je geen afvoer hebt. Wij laten het badje in de douche leeg lopen.

De beste tip die ik je kan geven: kijk op marktplaats, ik heb badje en standaard voor 15 euro gekocht.

Waskom? Wat is dat? Thermometer is niet nodig, zeker niet als je een mengkraan hebt en anders kun je de thermometer voor je baby gebruiken.

13. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh een emmer of een teil kan ook ipv een dure tummytub :D

Deel Deze Pagina