Hoi, Ik heb een vraagje, hoop dat iemand dit weet. We hebben hier 2 grote knuffels staan die we op de baby kamer willen zetten. De knuffels zijn vroeger van mijn vriend geweest en zitten best onder de stof. Ik wil deze dus eigenlijk uitwassen, maar ze passen niet in de wasmachine, ze zijn erg stug en absoluut niet te buigen of plat te krijgen. Weet iemand hoe ik ze weer mooi schoon kan krijgen zonder dat ze kapot gaan of iets dergelijks. Alvast bedankt. Groetjes Vanessa
Heel goed afstofzuigen en daarna lekker buiten laten luchten....? Als je ze met de hand wast ben ik bang dat ze uiteindelijk keihard worden. Groetjes, Anakin.
stomerij is wel erg chemische hoor je zegt dat ze oud zijn dus of ze dat overleven? is er geen wasserette bij je in de buurt?zelfde als thuis maar dan even grotere machines
Bedankt voor jullie reacties. Denk dat ik eerst maar ga proberen om ze onder de douche te wassen. Ben bang als ik ze naar de stomerij of wasserette breng ze er niet meer mooi uit komen te zien, en dat zou erg zonde zijn, de beren zijn bijna 30 jaar oud.
Ik zou ff contact opnemen met een berenverzamelaar ofzo...beren van 30 jaar oud zou ik niet zomaar onder de douche doen.......
Ik dacht meer aan goed stofzuigen en dan een tijdje luchten aan de waslijn ofzo. Ik zou het niet kunnen verkroppen om ze met water/stoom te "vernielen"
goed stofzuigen lijkt me inderdaad een goede optie dan en daarna lekker laten uitwaaien. het risico van wassen is dat hij vaak hard wordt als je hem in de buitenlucht laat drogen. wat je ook kunt doen is er met een stoomapparaat naar het stofzuigen even over heen te gaan. hij wordt dan een klein beetje vochtig en alle bacterien worden gedood. mijn zus doet dit met het speelgoed van haar kleine en ook met de knuffels