Baby erg benauwd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Natasjee, Jun 5, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Mijn zoontje is sinds vandaag erg benauwd. Het begon eergisteren met een verkoudheidje en gisteren werd het al wat erger. Hij hoest en niest erg en ik hoor hem heel erg benauwd ademen. Vandaag toen ik hem even bij me buiten had, kreeg hij rode traanogen dus ik dacht even aan hooikoorts. Ik wilde het weekend aankijken en dan maandag naar de huisarts gaan als het nog niet over is.

Ik smeer steeds Luuf, druppel zijn neus en heb hem net in bad gedaan met eucalyptus. Wat kan ik nog meer doen? Vanmiddag een zetpil gegeven en daarna heeft ie wel even geslapen, maar ik wil hem ook niet steeds volstoppen met zetpillen. Hij heeft geen koorts gelukkig. Hij heeft er echt last van en huilt daardoor voor zijn doen 'veel'.

2. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

Jan 4, 2015
    1,725
    809
    113
    Als hij zich er beter door voelt, is het toch niet erg om een paar keer/paar dagen pcm te geven?
    Drinkt hij voldoende?
    Bij twijfel even de hap bellen.
    Beterschap!

3. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik zou idd toch PCM geven en evt HAP bellen. Erg benauwd klinkt niet prettig, zeker niet nu het zo warm is. Sterkte.

4. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Vooral in combinatie met verkoudheid denk ik toch altijd snel aan een virus. Ik zou bellen :)

5. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Nadat ik het getypt en verstuurd had dacht ik ook wat zeur ik nou eigenlijk over een zetpil, haha. Ze zijn nooit ziek dus als ik het een keer geef is het ook niet erg.

Bedankt voor jullie reacties. Het ventje is gelukkig bijna gelijk in slaap gevallen, 2 keer even 'gezeurd' voor de speen en toen gaan slapen. Ik hou het even in de gaten en anders bel ik morgen de hap.

Baal wel, want mijn vriend en ik moeten morgen allebei werken en de jongens gaan dus naar mijn zus. Ben veel liever zelf bij hem thuis, maar ik kan me niet afmelden. Mocht het morgen erger zijn zal ik toch wat moeten zien te regelen..

6. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Hij eet en drinkt gewoon goed gelukkig!

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat is erg tegenstrijdig, want een virus doe je niks aan, dus dan heeft bellen niet veel zin. ;)

8. sneeuwklokje22

Zo tegenstrijdig is dat niet hoor, in zulke situaties ben ik altijd huiverig voor een rs virus bijvoorbeeld. Ik laat er liever naar kijken voor je een nacht ingaat :)

9. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Heb even gekeken wat het rs virus precies is, maar er staat dat dat eigenlijk vooral in de maanden oktober tot en met april voorkomt. Hij slaapt nu nog dus ik zal zo even kijken hoe het met de kleine man gaat. Verder moet ik zeggen dat de symptomen daar inderdaad wel op lijken.. Verkouden, benauwd, geen koorts..

10. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het vanochtend?

11. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Hij slaapt nog lekker. Klonk net wel nog wat verkouden, maar hoorde geen benauwdheid meer. Zo als ie wakker is even alles weer nachecken. Vind het zo zielig! Gelukkig wordt het vandaag niet zo warm.

12. sneeuwklokje22

Zegt niks hoor, op ons kinderdagverblijf komt het echt het hele jaar voor. Fijn dat het wat beter gaat!

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    En daar doe je ook niks aan, behalve uitzieken... Alleen gepaard met hoge koorts boven 39, of langer dan 3 dagen koorts nodig om naar dokter te gaan.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Fijn dat het beter gaat! Is altijd zo sneu bij die kleintjes. Gisteren was ook wel erg warm! Maak je mij ook niet blij mee, haha.

15. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Heb toch de hap gebeld vanochtend en we moesten langskomen i.v.m. de benauwdheid. Ze vonden hem te snel ademhalen en hij moest even aan de monitor. Daarna nog even een kapje op gehad om zijn longetjes te openen. Hij mocht gelukkig wel weer naar huis met een antibiotica kuur en neusspray, maar we moeten hem wel goed in de gaten houden en als het erger wordt of zo blijft dan moeten we weer terug.

16. sneeuwklokje22

Fijn dat je bent geweest! Benauwdheid bij hele jonge kinderen blijft doodeng!

17. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Inderdaad. Ik hoop dat hij gauw opknapt. Beterschap!

18. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

Oct 8, 2008
    406
    1
    18
    Hoe is het nu?

19. Domiej

Domiej Actief lid

Mar 15, 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft 2 kroep aanvallen gehad.
    nou dan piepen ze tot en met..

Tip hierbij was in badkamer zitten met je kindje. Douche op het heetst en stomen maar (niet in douche zelf maar op badrand ofzo)..
    Werkt als een tiet (om zo maar even te zeggen haha)

Succes met je mannetje

20. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Het gaat al veel beter met hem! Gelukkig! Het is zo sneu voor die kleintjes als ze zo ziek zijn. Nu maar hopen dat zijn broertjes gespaard blijven..

Dat stomen heb ik inderdaad toen ze heel klein waren wel eens gedaan in de badkamer heb ik wel eens gedaan inderdaad, maar toen mochten ze ook nog niet veel behalve neusdruppels of stomen.

Share This Page