Welk merk Vitamine D is zonder schadelijke antioxidanten?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Fnoepie, 16 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Allround medewerkster dierenasiel
    Ik geef borstvoeding en er is mij geadviseerd zowel Vitamine K als Vitamine D extra te gaan geven aan Marly.
    Ik ben dus op zoek naar Vitamine D druppels zonder schadelijke antioxidanten?
    Mijn vriend heeft die van Davitamon in huis gehaald, maar daar zit propylgallaat als antioxidant in en daar ben ik dus helemaal niet zo blij mee.
    Weet iemand welke Vitamine D druppels zonder dergelijke schadelijke shit zijn?

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je hebt van Davitamon een water en een oliegedragen variant. Die watergedragen zit idd veel rommel in. Ik meende die oliegedragen niet.
    Ben ook wel om natuurlijke vit. D geweest maar dan heb je weer combi's bijv. A, D en E.
    Overigens geef ik nu in de zomer geen vitamine D

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Als je vit. D geeft, omdat er in Borstvoeding niet genoeg vit.D zou zitten, dan ben je verkeerd geinformeerd.
    Vit. D op olie-basis is idd de beste optie.

4. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik geef zelf naast de bv geen Vitamine D. Volgens mij is het niet nodig, maar dat moet je natuurlijk zelf beslissen.

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

tot 12 weken ben ik trouw geweest en nu doe ik t alleen als ze weinig buiten is geweest.

6. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Allround medewerkster dierenasiel
    Ik geloof dus zelf eigenlijk ook niet dat het nodig is, zeker niet in dit jaargetijde, waarbij de zon genoeg schijnt. Ze komt overigens ook iedere dag buiten.
    Ik ga dat flesje gewoon terugbrengen en laat die vitamine D lekker voor wat 't is denk ik.

Hebben jullie wel vitamine K gegeven?
    Want eigenlijk heb ik daar ook een raar gevoel bij. Ik eet gevarieerd en zoveel mogelijk gezond, waarom zou er dan vitamine K toch extra in druppelvorm gegeven moeten worden bij borstvoeding?
    De natuur heeft ons toch niet voor niets zo geschapen?

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

We hebben wel K gegeven,..in het begin waren we heel volgzaam ;)
    Nu weten we er gewoon meer over en meer gelezen.

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Vitamine K heb ik 2x gegeven.

9. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik ook alleen maar in de kraamweek

10. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik wel regelmatig.
    had er ook me bedenkingen bij. Ik geloof er ook in dat ze op die vitamina K reageerde. Dat ze er onrustig van werd ofzo.
    Was blij toen het dus niet meer hoefde.

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Bij de 2e geef ik geen enkele vitamine druppel meer, alles zit in mijn melk.

Deel Deze Pagina