Welk merk voeding?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Joeja, Aug 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Welk merk flesvoeding geef je je kindje?

1. Nutrilon

2. Bonbebe

3. Friso

4. Huismerk Etos

5. Huismerk Kruitvat

6. Anders

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Senais

Senais Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    3,089
    0
    0
    Hier Nutrilon Pepti ivm koemelkallergie :)

2. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    Naar aanleiding van dit topic ben ik de kruidvat voeding gaan proberen. En ik ben dik tevreden! Onze kleine geeft niet meer op na een voeding en de melk lost gewoon goed op. Bij de Friso (om meteen ook antwoord te geven op de vraag van Driekeerdaan) kregen we de poeder meestal niet helemaal opgelost waardoor het vaak ook vast ging zitten in de speen. Het is meteen de helft goedkoper en er zit 100 gram meer in een verpakking!
    Ik hou het voortaan op kruitvatvoeding.

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Hier een Friso-fan. Bevalt goed, geen problemen met oplossen en voor mij belangrijk: bij de buurtsuper te koop.

Kruidvat zal ik persoonlijk niet doen. Vind ik zulke pokkewinkels. Met je wagen kun je nergens komen en altijd een zootje. Maar goed, de voeding kan natuurlijk wel prima zijn.

4. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

Oct 9, 2007
    505
    0
    0
    Ben je gewoon in 1 keer over gestapt? En geef je volledige flesvoeding, of ook nog borstvoeding erbij? En geen krampjes?

5. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    @Driekeerdaan:
    Ik ben borstvoeding af aan het bouwen, ik geef alleen nog de eerste portie smorgensvroeg aan de borst. Voor de rest krijgt ze volledig flesvoeding. Ik ben gewoon *hup* in 1 keer overgestapt. 2 voedingen mengen leek me geen goed plan (vraag me niet waarom 8-[ ). Ik heb wel reserve-friso in huis voor het geval ze het niet goed verdragen zou.
    Ze heeft geen enkele last ervan gehad, ze spuugt zelfs niet meer na een voeding ,dat deed ze bij friso meestal wel. Zeg maar dat ze de laatste slokjes terug opgeeft.
    Geen enkele last van darmkrampjes gehad en ze poept ook normaal.

6. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    @pendrag:

Ik ben het met je eens dat de kruitvat een rotwinkel is. Ook ik zit altijd in de knup met de kinderwagen daar, en als ik mijn bril niet op heb (ik heb praktisch nooit mijn bril op haha.. maar in de kruitvat toch maar wel:p) dan kom ik er helemaaaaaal geen wijs meer uit.
    Neemt niet weg dat de voeding van het huismerk wel ok is. Ik heb geluk dat ik naast het centrum woon. Ik kan te voet heel gemakkelijk een kruitvat bereiken.

7. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

Oct 9, 2007
    505
    0
    0
    @ Joeja: dankjewel voor je info! Ik werk op een winkelcentrum waar ook een kruidvat zit, dus voor mij ook heel makelijk te bereiken...
    Ik heb nu dus met Friso Standaard / combi BV 's ochtends en 's avonds dat ze om de dag poept, maar het CB zei dat dit niet erg was, zolang de ontlasting maar normaal is. Het is dan wel ineens een enorme volle luier, herken je dit nu je aan het afbouwen bent?

Geef je Kruidvat Standaard 1, of een andere?

8. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Offtopic; ik werk zelf bij het kruidvat en nu ik een kleine heb merk ik pas hoe vervelend het is met kinderwagens. Neemt niet weg dat het voor ons als personeel makkelijk is om in zo'n overvolle winkel te werken.

Het is dat Joey er niet tegen kan, anders had ik hier echt bij gebleven

9. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    Nestlé!

10. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Hier Nutrilon Pepti ivm KMA.. Hiervoor Kruidvat Extra Care gebruikt (en daarvoor afgekolfde BV), maar moesten vanwege de KMA overstappen op de Pepti

11. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Semper babyvoeding en dan combineer ik hun opvolgmelk met hun makkelijk verteerbare melk, daar poept Elian goed op....

Degelijk Zweeds merk, de volvo onder de babyvoedingen.. ;) ;)

12. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

@ marieke; geweldig zeg; supersterk op poeiermelk

13. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    @Driekeerdaan:

2 weken geleden ben ik begonnen met serieus afbouwen. Ik merkte dat, sinds ze vaker de fles kreeg, ze meer plasluiers had en minder ging poepen, net als jouw kindje.
    Nu ik echter helemaal gestopt ben met borstvoeding (behalve de 1ste portie 's ochtends) poept mijn dochtertje juist vaker, soms wel 3 keer per dag een kleinere portie.
    Ik merkte heel in het begin dat ze niet meer dan 150 cc. per keer op kreeg, maar dit vulde natuurlijk niet zo goed als borstvoeding waardoor ze sneller weer honger had. Dit hebben we inmiddels weten op te schroeven naar 180 cc. per keer en dat gaat wel goed. In de fles rond 20.00 uur doen we sinds een paar dagen 2 eetlepels rijstebloem en daarmee slaapt ze door tot de volgende ochtend.

Mijn schema 2 weken geleden waarbij ik 's ochtends en 's avonds de borst gaf:

- 7.30 borst
    -11.30 borst
    - 14.00 soms een kleine fles, niet altijd.
    -15.30 groente- en/of fruithapje (1 heel potje in totaal of alleen 3/4 geprakte banaan)
    -17.30 fles (120 cc.)
    -20.00 borst
    - 23.00 soms nog eens de borst, niet altijd.

Mijn schema nu:

-7.30 borst
    -11.00 fles 180 cc.
    -15.00 fles 180 cc.
    -16.30 hapje
    -18.00 fles 150 cc.
    -20.00 fles 180 cc. + rijstebloem.

Ik voed mijn kindje op verzoek, maar ik weet ondertussen wel ongeveer binnen welke tijdsmarges Louke zich zal melden. Als ze uitgeslapen heeft na een drukke dag, dan verzet ze rustig alles 1 tot 1,5 uur. De dag erna is het gewoon weer goed. Ik kan er op dit moment de klok op gelijk zetten. Zowel op etenstijden, als poepluier momenten :)

Wij zijn van Friso hypo-allergeen overgestapt naar Kruitvat Extra Care. Louke krijgt dit ivm. een voedselallergie die ik zelf heb. Maar eigenlijk heeft zij tot nu toe nog nergens last van gehad dus ik ben me af aan het vragen of ik niet ook gewoon standaard kan geven. Ik denk dat ik dat gewoon uit ga proberen als ik denk dat Louke er klaar voor zal zijn (ik ben het toch nooit eens met het CB, dus hen vraag ik al niet eens meer om advies haha).

14. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    ik geef kruidvat extra care. en het bevalt prima. Scheelt veel in de prijs, en Gjalt drinkt het makkelijker op dan Nutrilon.

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Hier Similac en friso goedenacht

Share This Page