Ahoy! Ik weet het, jullie zijn geen dokters (of toch de meerderheid niet ), maar ik wil gewoon eens zien of jullie hier ook ervaring mee gehad hebben. Sinds ik zwanger ben, kan ik véél makkelijker naar de wc (you know, for number 2 ). Daarvoor ging ik maar om de 2-3 dagen en duurde het ff (heb een lichte vorm van Prikkelbaredarmsyndroom), terwijl ik nu elke dag makkelijk kon zonder enige vorm van last. Nu heb ik al een week echt pijn in mijn darmen, zo om de 2-3 uur (ik voel duidelijk het verschil van groeipijn van de baarmoeder). Ik moet er soms zelfs voor opstaan (niet van mijn gewoonte!). Het begint met heel felle krampen, waarna ik bijna meteen naar de wc moet gaan (mijn excuses voor het minder smakelijke deel van deze post ). Het is niet echt diarree te noemen, het is wel iets "zachter" maar zeker niet wat ik onder diarree versta. Eenmaal dat eraf is, is het weer voor eventjes over. Nuja, heel veel komt er niet meer af, als je al een week om de zoveel tijd moet gaan... Ik heb gelezen dat je last kan krijgen vanaf week 12 van verschuivende darmen. Ik merk inderdaad dat het gerommel van mijn darmen zich echt hoger bevindt dan vroeger. Kan het daarvan komen? Mocht ik iets verkeerd gegeten hebben vorige week, zou het er allang doorheen moeten zijn. Ik heb ook geen koorts en voel me verder prima. Alvast bedankt voor jullie tijd !
Ja hoor heel erg herkenbaar! Ik heb er een tijdje terug een topic over geopend. Mijn darmen leken wel spastisch. Ik eet inmiddels geen of weinig brood ( ontbijt met havermout, rijst of pasta voor de lunch) en dat helpt bij mij enorm. Ik heb bepaalde voedingsmiddelen waar ik momenteel heftig op reageer. Zo ook met kool en uien. Heel veel pijnlijke kramp, ook als ik een wind moet laten bijvoorbeeld. Ik ben verder psylliumvezel capsules gaan slikken. Dit helpt ook enorm, sindsdien heb ik geen dunne ontlasting meer. Ben bang dat het erbij hoort, maar misscjien is het de moeite waard om eens uit te proberen of jij ook heftiger op bepaalde voeding reageert momenteel. Als je zoekt op dieet bij spastische darm zie je welke voeding op je darmen kan slaan. Sterkte!
http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/587786-onrustige-darmen.html Misschien heb je hier nog wat aan
Thanks! Moet ik misschien inderdaad even gaan proberen, uitzoeken of er iets specifiek is waar mijn darmen het nu moeilijker mee hebben... Als het brood is... Dan wordt dat nog een uitdaging
Graag gedaan . Ja is irritant. Ik moet wel zeggen dat het bij mij wat logisch is doordat ik allergisch ben voor koemelk en soja. Ik kon als kind ook geen normaal brood eten omdat het broodverbetermiddel iets van melk bevat, of een eiwit is wat op melk lijkt; dat weet ik niet meer. Ik lijk nu sowieso weer heftiger op die allergieën te reageren dus dat verklaard het brood verhaal wel bij mij . Maar niet te sterk gekruid eten, geen uien of koolsoorten, en niet te vel tegelijk eten is sowieso een goeie om uit te proberen. En die vezels! Bij de tuinen verkopen ze psylliumvezels in capsules, zitten geen zoetstoffen oid in dus beter voor jou en de kleine
Ja, ik kan geloven dat je met je allergie dan nog gevoeliger reageert! heel erg vervelend. Ik ga zéker je tips uitproberen. Ook voor die vezels ga ik eens kijken. Ik neem nu Omnibionta Pronatal , zou je dat kunnen combineren?