Neusspray en zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Boommm, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik ben echt ontzettend verkouden. Slaap beroerd door mn verstopte neus maar heb ooit gelezen dat je geen neusspray mag gebruiken tijdens de zwangerschap. Hoe zit dat precies? Heb eventueel ook nog neusspray voor baby's (zoutoplossing) mag dat eventueel wel? Wil zo graag weer lekker slapen :)

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    denk niet dat de zoutoplossing kwaad kan.
    de sprays met 'echte' medicijnen worden sowieso tijdens de eerste 12 weken zwangerschap afgeraden.
    voor vannacht kun je dus prima de zoutoplossing kunnen gebruiken en dan morgen even langs de apotheek om te vragen welke je verder hebben mag

3. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Lekker sterke kaugom eten. Door de mentol gaat je neus ook wat meer open staan. En heb niets gehoord over geen kaugom met de zwangerschap, alleen dat t niet slimbis in combiantie met maagzuurproblemen.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Heb inmiddels de zoutoplossing in mn neus zitten en wat een verademing!!!! De kauwgom morgen maar proberen. Bedankt dames!

5. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Je kan ook een gesneden ui op een schoteltje naast je bed Zetten. Werkte bij mij altijd goed alleen stinkt je kamer wel naar ui

6. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    neusdruppels mag je gewoon. alleen niet langer dan een week. En het liefst alleen voor het slapen zei mijn vk. Kauwgom zou ik niet nemen Zit aspartaam of andere chemische zoetstoffen in, wat je toch binnenkrijgt ook al slik je het niet door. Door je speeksel krijg je het alsnog binnen. En aspartaam is sowiezo al niet goed voor je Maar in zwangerschap helemaal niet.

7. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Neusspray de echte van Otrivin werkt erg verslavend. Als je dat een aantal dagen achter elkaar gebruikt blijft je neus dicht zitten terwijl je geen snot meer hebt en niet verkouden meer bent. Alleen neusspray werkt dan nog. Ik was zwanger en ik kon er gewoon niet meer vanaf komen. Elke nacht kon ik niet meer ademen zo verstopt zat mijn neus terwijl ik niet meer verkouden was. Ik heb in mijn zwangerschap alleen 's nachts een spuitje genomen (Stiekem zonder dat mijn vriend het wist) want ik kon anders echt niet slapen.
    Gelukkig in mijn verlof heb ik het kunnen doorbreken doordat ik overdag dan bij kon slapen.

Baby is helemaal gezond hoor, ik heb verder ook super streng geleefd in mijn zwangerschap qua voeding etc.
    Maar die rot neusspray!!
    Ik zou nooit aan Otrivin beginnen daar zit dus dat verslavende stofje in. Je lichaam wordt afhankelijk.
    Ga maar eens googelen dan schrik je hoeveel mensen echt al jaren verslaafd zijn aan neusspray:$:(

Zoutoplossing gebruiken,babyneusspray, stomen, whatever..maar geen Otrivin;)

8. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is ook per persoon verschillend of het verslavend is. Ik heb het gebruikt, maar dan alleen voor het slapen. en soms overdag. Maar niet veel, en niet langer dan een week Tussendoor ook veel gestoomd. Liever wil je het natuurlijk niet gebruiken. Maar als je niet meer slaapt.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Jeetje, wist niet dat je verslaafd kon raken aan neusspray.
    De babyspray die ik gebruik is ook van otrivin. Maar ga dan zo gelijk een andere zoutoplossing kopen. Het is nu inderdaad alleen voor s'avonds, tot ik niet meer verkouden ben. Overdag maakt verkouden zijn mij niet uit, maar snachts vind ik het zo vervelend..

10. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Het heeft niks et het merk te maken, maar met de werkzame stof, namelijk xylometazoline. Veel drogisterijen hebben ook een neusspray van het eigen merk met xylometazoline, deze is ook verslavend.
    Xylometazoline droogt de neusslijmvliezen uit, maar als je stopt reageren je slijmvliezen geirriteerd, met als gevolg dus dat je slijmvlies opzwelt. Manier om er vanaf te momen is 1 neusgat sprayen zodat andere neusgat tot rust kan komen en daarna pas stoppen met andere neusgat ;)
    Als je een neusspray van otrivin hebt die geen xylometazoline bevat zit je gewoon safe :)

11. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik heb ook te lang neusspray gebruikt tijdens de zwangerschap. Ik voelde me daar helemaal schuldig over. De gynaecoloog heeft me gerust gesteld en gezegd dat het eigenlijk geen kwaad kan. Als er al wat gebeurt dan ligt dat met name aan iets anders en kan de neusspray dat hooguit versterken. Beter niet dus, maar met een gezond kindje kan niets fout gaan. Zoutoplossing mag trouwens onbeperkt.

12. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Mijn gyn. raadde het nadrukkelijk af. Dit omdat het de doorbloeding van de placenta kan belemmeren.
    Zoutoplossing mag wel onbeperkt gebruikt worden.

13. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Mijn gynaecoloog en apotheker zei ook dat dit de doorbloeding van de placenta kan schaden!
    Ik probeerde een zoutoplossing en stomen, maar dat hielp allemaal niet bij mij. Mijn neus zat potdicht! Kon ook lang niet slapen, kreeg ook keelpijn door dan altijd door mijn mond te ademen.
    Uiteindelijk van pure ellende en uitputting toch een heeeeel klein druppeltje nessivine of otrivine (weet he niet meer) in elk neusgat gedaan. Wat een verademing! Letterlijk! :)
    Enkele dagen later was het over. En heb een hele gezonde baby! Op en top in orde!

14. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Het woordje 'kan' betekent dat er andere factoren meespelen, want als het een direct gevolg van neusspray is had iedereen een verminderde doorbloeding ervaren. Ik zeg niet dat het goed is, want je weet van tevoren vaak niet of die factoren bij jou of je kindje spelen. Tenzij je bijvoorbeeld rookt, dan weet je het wel.

15. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb het met 7 weken ook een week lang gebruikt. Niet meer dan 3 pufjes per neus per dag en liefst alleen voor slapen gaan inderdaad.. kon geen kwaad is mij verteld. Zoutoplossing hielp absoluut niet en ik kreeg gewoon geen lucht meer anders..

16. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik had dat echt heel erg. Ben eerst neusspray voor babys gaan gebruiken. Werkte voor geen meter.
    Ik was zo verkouden dat ik snachts amper sliep, overdag hangerig was en er gingen hele pakken tissues per dag door heen.
    Uiteindelijk naar de ha en die heeft mij een speciale neusspray gegeven. Ik kan echt niet zonder op dit moment, zodra ik stop is het weer raak.

17. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Zoutoplossing:
    Mag onbeperkt

Xylometazoline te koop bij apotheek 0.25% voor babysmag 3x per dag 1week, tussenstop 1week en mag weer. Eventueel kan je aanleggen met water steeds verdunen waardoor je sneller afkikt;)

Ik loop in zh en heb gebruikt xylo 0.05-0.25% 4weken lang in 2e trimester. Was geen probleem volgend artsen want het is zo minim. Nu ook verkouden en gebruik het ook.

Deel Deze Pagina