welk merk wasmachine heb je?

Discussion in 'De lounge' started by julyray, Jun 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    2,078
    879
    113
    Female
    AEG, 5 jaar oud. 61/111min 30graden. 67/117min 40 graden.

2. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    wij hebben sinds een week of 3 een nieuwe.
    Merk, Siemens. Wassen op het gewone programma duurt zo'n 2,5-3,5 uur. Maar er zit ook een snel en mix programma op en dan is het maar een uurtje.

3. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
  4. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Bij een ecoprogramma wordt het hitte-element minder snel verwarmd en dat scheelt kosten. Een normaal programma op 60 graden zetten betekent veel energie om het element ineens te verwarmen.

Maarrr... Je gebruikt dubbel zoveel electra en water tijdens een ecobeurt want de wasduur is langer!

Het hele ecoverhaal is behoorlijk achterhaald in deze.

5. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Ik heb een LG, erg fijn ding ben er heel tevreden mee.

6. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    dat is niet waar!

als ik ecoperfect kies, dan wordt er 42l ipv 59 of 69 l gebruikt en
    de helft minder kWh
    (heb het boekje hier nog naast me liggen... net nieuw he ;) )

7. Ehh.. Zanussi geloof ik.. Ik weet het niet eens zeker! :p Werkt prima in ieder geval :D

8. Acem

Acem Fanatiek lid

May 6, 2010
    1,587
    8
    38
    Brabant
    Mille... super goed apparaat.

9. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin

Ik (Suzette) werk voor Bo. en Si. en heeft intens contact met oud collegae van M.;)

Boekjes kunnen dit zeggen en boekjes zeggen zoveel. Het gaat erom dat een fabrikant zich dekt dmv boekjes, wat ik je wil adviseren is je watermeter en electriciteitsteller tijdens een wasprogramma op ecostand en normale stand te noteren;).

Het hele idee ligt in het feit dat je geen enorme energie moet trekken in een normaal wasprogramma bij 60 graden wat ik daarstraks al uitgelegd heb. Die energie wordt nu in langere tijd getrokken, het water is meer want in 2,5 uur tijd met dezelfde hoeveelheid water wassen als het 1 uur programma is onmogelijk en als het al zo is mag u een dubbele dosering poeder wasmiddel gebruiken, het komt uw kledij niet ten goede, u heeft meer wasmiddel nodig en ook uw rekening komt het niet ten goede. De energie die bespaart wordt ter verhitting in een ecoprogramma, komt net zo hard terug in de tijdsduur dat de wasmachine electra gebruikt.

Ik zuig dit niet uit mijn duim gezien ik ook als Product Manager voor een voormalig bekende electronicaconcern bij de Nordlandfabriek in Italie op bezoek ben geweest ivm de ins and outs over wasmachines.

Die boekjes zijn enkel om zichzelf juridisch gezien in te dekken!:x

10. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Dubbel...

11. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    In het boekje staat dat je de helft minder kwh verbruikt. Staat erbij: in vergelijking met een kort programma?

Als je de wasmachine zonder eco een net zo lang programma laat draaien verbruikt hij minder energie en water als een andere automaat.

Maar, dat is in de ecostand, het lange programma. Zet je de 1 uur durende was op 60 graden dan verbruik je de helft minder als dat je dezelfde was op eco draait.

Draai je een lange was op 60 graden en in verschil met eco, ja dan scoort de eco punten.

Maar als je moet kiezen: 60 graden kort en goedkoper, of 60 graden lang en eco. Dan ben je met het korte programma goedkoper uit.

12. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Ik vind dit nou altijd zo moeilijk om uit te leggen:)

13. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    ja dat klopt... al geeft het boekje dan nog aan, dat eco 5 liter minder verbruikt dan het korte programma.
    Maar met het snelle programma mag er ook minder was in (volgens het boek ;) )

In het boekje (wat dus eigenlijk onzin is) staat een overzicht van alle programma's die mogelijk zijn, met waterverbruik, en verbruik bij koud, 40' en 60'

maar wel bedankt voor je uitleg, en het is best duidelijk hoor ;)

14. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Ik wil totaal niet betweterig overkomen maar ik vind wel dat men geinformeerd moet zijn!

Verkopers kunnen een mooi een praatje houden maar het geen wat telt is hun provisie die ze krijgen over een verkocht apparaat!

Nordland is een mooi voorbeeld! Het goedkoopste met de hoogste provisie bepaald door het hoofdkantoior welk een ´contract´ heeft afgesloten met de fabrikant. Ten tijden val Nordland werd deze hoger aangeprezen als een Miele terwijl die krengen super brandgevaarlijk waren en binnen no time kapot! Als hij gemaakt moest worden dan moesten er onderdelen uit Italie (Nordland fabriek) komen, en dat duurde zo zo zoooo lang, dat men begon te klagen. Hun klaagzang werd afgezaagd met: Dan had u een Miele moeten kopen ipv een Nordland.

Share This Page