Je kan niet zomaar elk mineraalwater gebruiken. Er moet expliciet opstaan dat het geschikt is voor babyvoeding. Hier was er alleszins een duidelijk verschil in krampen te merken afhankelijk van kraantjeswater of mineraalwater, en zelfs tussen soorten mineraalwater.
Woon je toevallig aan de grens? dan zou ik pakken babywasser kopen, hielp hier goed tegen geen krampen. Helaas zijn ze bij mij nu op en ben ik overgestapt op bar le duc en gekookt wat. Bij afgekoeld gekookt water kwamen er toch wat krampen en nu helemaal niets.
Tijdens kraamweek deel koud en. Deel gekookt. Vanaf 5 weken heftige buikkrampen toen bronwater gaan gebruiken met gekookt. Hielp wel iets. Nu sinds een paar weken gewoon avond van te voren genoeg water koken en dat gebruik ik dan de volgende dag. Even in de magnetron en dan de melk erbij. Ivm de lucht roeren wij de fles ipv schudden. Du de warmte is dan goed verdeeld. Als we op stap gaan , nemen we gekookt watermee en een flesje bronwater maar dat is omdat ik niet overal water uit de kraan wil halen en het makkelijk is. Wij gebruiken een goedkoop merk van jumbo.
Wij wonen in belgie en wij gebruiken gewoon kraanwater maar dan in een Brita kan met filter. Ik vind dat de gewone kraanwater hier heel erg stinkt . Normaal raden ze de Louise water aan.