Dag Eveline, Over een paar dagen begin ik met bijvoeding, vind het zo spannend * Als ik begin met een groente hapje, moet ik dat dan smorgens of savonds geven? Want fruit zou ik smorgens geven als ik daarmee zou beginnen, maar groente ook? (en dan wanneer het goed gaat dit savonds geven?) * En vroeg me af of ik ook wanneer ik begin met het groente/fruit hapje ik ook diezelfde dag een pyama-papje (6mnd+) mag geven als ontbijt of moet ik daarmee wachten totdat hij goed reageerd op het groente/fruit en pas weken later pap bijvoegen, twijfel namelijk. * En ik lees vaak over een avond fles met pap. Ik geef zelf BV, moet ik dan ook een fles pap geven voor het slapen gaan, is dat nodig? dus dan geef ik de pap niet smorgens maar savonds in een flesje? Hoop dat je me kunt volgen, best veel vraagjes. Ik lees namelijk ook graag jouw advies/tips als voedingsdeskundige. Alvast erg bedankt voor het antwoorden Eveline! Groetjes wolkjuh
Hallo, Wanneer je begint met het geven van groente dan kun je dat in de loop van de middag geven. Je kunt het beste 1 ding tegelijk veranderen in de voeding. Met de pap kun je dan beter 2 weken wachten of juist starten met de pap. De pap mag je zeker ook aan de ochtendvoeding toevoegen, dat hoeft niet perse aan de laatste voeding. Dat wordt met name vaak gedaan om een kindje de nacht makkelijker door te laten slapen. Groeten eveline