7 maanden, avondfles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door JetZwolle, 24 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JetZwolle

JetZwolle Lid

4 jul 2008
    77
    0
    0
    Op 't gevaar af dat ik verschillende adviezen krijg wil ik toch graag het volgende vragen:
    Mijn baby is 7,5 maand en hij krijgt rond 17:30 avondeten en rond 19:00 / 19:30 een fles. Nu hoorde ik dat een baby van deze leeftijd fysiek gezien na het avondeten niets meer nodig heeft behalve wat vocht. Als hij maar de 600 cc opvolgmelk (plus de hapjes etc.) goed eet kan ik dat zelf verdelen over de dag (bijv. 's middags de 3e fles) en ervoor kiezen na het avondeten geen voeding meer te geven.
    Ik heb dit nog nooit gehoord. Wie van jullie geeft op deze leeftijd ook geen voeding meer na het avondeten?

Ben benieuwd!

2. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Mijn zoontje van 7 maanden krijgt nog steeds wel een fles maar dat is je vraag niet natuurlijk😉. Ik merk wel dat tie de fles steeds slechter leeg drinkt. Eerst makkelijk 200 maar nu heel vaak maar 150. Ik bied het dus nog steeds aan. Hij krijgt rond 16.30 Z'n warm eten.

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Poe, ik denk dat die fles er echt nog laaaaaaang niet af gaat. Ik ben ook wel benieuwd of er moeders zijn die deze eraf hebben!

4. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Drinkt hij de laatste fles nog helemaal leeg?
    Hier een meisje van 7,5 maand die ook de avondfles 210 cc nog krijgt om 19 uur, deze drinkt ze ook nog helemaal op.
    Ondanks dat ze goed eet overdag en nog steeds op 4 flessen zit stop ik pas met een fles als ze deze (bijna) niet meer op drinkt.
    Daar moet ik wel bij zeggen dat ze niks anders wil drinken naast haar melkflessen, dus een beetje water bijgeven gaat hier niet werken...

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou geen idee eigenlijk... Hier 10 maanden en nog steeds een fles en die gaat er voorlopig ook nog niet af..

6. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Hier krijgt ze om 19:00 uur ook lekker nog een flesje.
    En om 17:45 warm eten. Ze is nu 9 maand.
    Vind het ook wel gezellig zo even voor het slapen lekker knuffellen.
    Het gaat al zo snel. Die van mij krijgt trouwens 120ml water + 4 schepjes.

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'flesvoeding'

Deel Deze Pagina