Door allerlei problemen is de friso bij ons in het dorp constant uitverkocht. Nutrilon vind ik echt vreselijk duur. Inmiddels overgestapt op huismerk etos en het gaat perfect. Maar mijn dochtertje is 10,5 maand dus haar darmen zijn inmiddels wel wat gewend. Maar goed, zoals Dirksmama ook al zegt, wanneer je wilt starten met bv hoef je echt geen kv in huis te halen. Mijn kraamverzorgster had een paar zakjes en de verloskundige ook. Uiteindelijk na een week overgestapt en toen was een pak kv zo gehaald. Ik denk wel dat ik nog makkelijker was overgestapt wanneer ik het al in huis zou hebben, weet dus wel dat ik dat bij een eventuele volgende zeker niet ga doen . Ik zou graag zien dat volgende keer bv slaagt en dan liever een lactatiekundige gaan betalen dan een pak kv, ook al weet ik dat mijn dochtertje er ook prima op groot wordt
De verschillen zijn minimaal. Je kan ook hier kijken: Check hier uw Babyvoeding op kwaliteit en prijs
Als je graag bv wil geven, zou ik daar echt op investeren. Laat een lactatiedeskundige meekijken de eerste dagen en bedenk dat het een investering is: de eerste tijd is zwaar en vermoeiend, daarna wordt het steeds makkelijker en lichter. En bedenk maar:al krijgt je kindje maar 1 dag bv, heb je hem iets heel rijks gegeven! In het ziekenhuis waar ik ben bevallen bieden ze geen kunstvoeding aan, noch flesjes of speentjes. In de reglementen staat dat ze geen contract hebben met welke kunstvoedingsproducent dan ook en dat reclame van de producenten wordt geweerd. Als er echt problemen zijn met de bv of met het kindje hebben ze het uiteraard wel achter de hand, maar dat wordt in merkloze blikken gegeven. Je kan eersteleeftijdsvoeding hier ook alleen maar bij de apotheek halen.
Is alleen een beetje irritant aan het worden dat je het overal beter denkt te weten. Na twee fles kids heb ik echt wel gemerkt dat het niet goed is al ze verschillende merken krijgen. Een groot drama.
Ik gebruik het jumbo merk, bevalt prima! Scheelt toch 4 euro met de nutrilon... Ook johannesbroodpitmeel is daar goedkoper
Sorry, maar ik ben het toch echt eens met dirksmama..... En hoe jullie op haar reageren is ook niet helemaal netjes, -1 dames.
Ennn kinderen kunnen uiteraard aan een merk gewend raken, of verwend, het is maar net hoe je het ziet. Mijn flessenkind had er in elk geval geen problemen mee.
Ik ken veel meer kindjes die volledig van slag zijn en vreselijke last krijgen als ze te vaak van voeding wisselen. Dus het is zeker niet 9 van de 10 die er geen last van heeft. Eerder 8 van de 10 die er wel last van hebben.
Hier geef ik vanaf week 4 al Friso. De eerste 4 weken kreeg ze nutrilon, maar wat een drama. Na de geboorte kreeg ze in het ziekenhuis Nutrilon, dus dat heb ik haar thuis ook gegeven. Vanaf het eerste flesje wat ze kreeg in het ziekenhuis heeft ze krampen gehad NA IEDERE FLES. Toen onze dochter 4 weken was kwamen we op het consultatie bureau en vertelde we dat onze dochter na iedere fles krampen had. We kregen de vraag welk merk voeding we gebruikten. Nou, de nutrilon dus. CB gaf ons de tip die eruit te gooien en friso te nemen, omdat bekend is dat de nutrilon bij sommige kindjes als een steen op de maag valt. Wij zijn dus over gegaan op de friso, en een wereldddddddd van verschil. Dus ik zeg : mochten wij ooit een 2e kindje krijgen, dan never nooit meer nutrilon maar gewoon gelijk Friso
Ik zeg niet dat geen enkel kind er last van heeft, sommige kinderen kunnen er niet tegen. Maar de meeste kinderen kunnen het probleemloos. Heb dit niet uit mijn duim, maar off the record van iemand die midden in d voeding zit. En het is ook logisch. Een borstvoeding verschilt van dag tot dag sterker dan twee merken standaard, toch hoor je nooit dat je geen borsten mag wisselen. En je kunt bv en kv doorgaans goed combineren, terwijl bv echt meer verschilt van merk A dan merk B verschilt van merk A.
Dit is dus totaal NIET waar. Kindjes kunnen gigantisch reageren met darmkrampen als je wisselt qua voeding, of steeds maar weer gaat mengen. Zeker nooit een kindje gehad die heftig reageerd op wisselen van voeding of mengen ??
Maar ze zegt toch ook bijna alle kinderen? Nergens staat dat er geen enkel kind last van heeft. En verder heeft Dirksmama volgens mij borstvoeding gegeven dus vast geen kindje gehad met kv nee. Natuurlijk zullen er kinderen zijn die er last van hebben. Diezelfde kinderen hadden misschien ook meer last gehad van de bv wanneer moeder anders eten zou eten. Gevoelige darmen bijvoorbeeld. Maar het is gewoon waar, ook ik weet het uit ervaring, dat kinderen er vaak gewoon prima op reageren.
Sorry ik sluit me in dit geval toch grotendeels aan bij Merryl, erger me er ook weleens aan dat sommige dames het altijd beter weten. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar dat wil niet zeggen dat de andere mening per definitie verkeerd is... Tegen ons werd in het ziekenhuis werd gezegd; het maakt niet uit welk merk je kiest want er zijn strenge regels en ze voldoen er allemaal aan. Maar ga niet dan het ene en dan het andere geven. Dus daar ga ik vanuit... iemand anders doet wij hij/zij goeddunkt.