Bambix met Friso comfort..?

Discussion in 'Flesvoeding' started by esme66, Jan 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. esme66

esme66 Niet meer actief

Hoi dames,

Ons zoontje krijgt vanaf 3 maanden flesvoeding, ben toen begonnen met standaard van Nutrilon. Omdat hij echt heel veel spuugde, overgestapt op Friso comfort (dus met johannesbroodpitmeel). Dat ging super goed. Bij 6 maanden en dus overstap naar opvolgmelk weer even de standaard geprobeerd, maar het spugen werd weer erg, dus nu comfort 2.
    Nu is ons ventje een hele goede eter en krijgen wij de laaste tijd het idee dat hij meer lust dan hij krijgt.
    Ik wil dus om de dag voldaan te beginnen pap (Bambix) gaan proberen. Maar kan ik dat mengen met comfort.? Omdat dat al dikker is, of moet ik daarvoor toch de standaard hebben..?

Vind het af en toe zo lastig met dat eten, veranderd het eerste jaar zoveel en soms zo snel...

Nu krijgt hij het volgende:
    8.30 fles 180/6
    10.30 fruit
    13.00 boterham (1 snee, mag hij ook meer hebben.?)
    meteen daarna fles 120/4
    16.30 groentehap +/- 200 gram en yoghurt na
    19.00 fles 180/6

Zou ik misschien op een ander moment van de dag iets anders/meer moeten geven.?

Het is overigens niet zo dat ik het idee heb dat hij echt honger heeft hoor.! Meer dat hij na elke maaltijd best nog wat meer zou lusten, maar ik wil hem ook niet teveel ineens geven...

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je mag hem tussen de middag wel meer brood aanbieden hoor. Eventueel 2x op de dag fruit, 3 stuks mag hij wel als hij het lust. Ze eten dat eerste jaar super veel, maar groeien ook gigantisch! Of je pap kan maken met friso comfort weet ik niet.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt gewoon pap maken met comfort, maar je mag het ook met een goedkopere kv doen.

Share This Page