Met hoeveel weken/welk gewicht zaten jullie baby's op 1 liter melk? Dax weegt 6 kg, is bijna 8 weken en zit zo tussen de 800 en 900 cc per dag. Hij heeft nog geen echt vast schema, soms 7 flessen, meestal 6 en heel af en toe 5.
Wow, Jasmijn doet het nog steeds met maar 750cc per dag en soms nog wel minder. Ze krijgt wel al sinds 3 maanden 4x180+6 aangeboden. Maar het is niet echt een grote drinker. Ze weegt nu ongeveer 6100gram.
Ik maakte me in het begin ook zorgen over het weinige drinken van Jasmijn. Ik kreeg elke keer voorgeschoteld dat ze 150cc x haar lichaamsgewocht moets doen. Nooit begrepen dat dat de max. was van wat ze mocht drinken. Nu ik zie dat ze met die weinige melk ook gewoon groeit, maak ik me geen zorgen meer. :-D
@suzanne: ja, achteraf had hij het misschien niet nodig gehad hoor. Hij heeft verborgen reflux en dan willen ze veel drinken, maar dat wisten wij toen nog niet. En qua gewicht kon het wel, hij woog ook al 5 kilo bij de geboorte.
Dax ook! Verborgen reflux en veel willen drinken in het begin! Toevallig zeg. Dax was 3900 gram bij de geboorte, 4 weken later 5 kg en weer 3 weken later 6040 gram...
@suzanne: haha, heb je dan ook zoveel commentaar gehad van het CB? Hier waren ze aan het zeuren niet normaal.
Nou viel wel mee met dat commentaar. Met gezeur hoeven ze ook niet aan te komen, ik probeer het namelijk zo goed mogelijk te doen net zoals alle moeders. Dat zal ik ze dan wel even duidelijk maken.