Rekbaar slijm, eisprong en positieve ovulatietest?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Druif78, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Beetje warrig omschreven,maar ik vraag me af in welke volgorde deze drie dingen gebeuren?
    Ik heb een onregelmatige lange cyclus en ik probeer meer inzicht te krijgen in of en wanneer ik een eisprong heb, hoelang mn luteale fase is etc.
    Ik doe deze maand voor het eerst ovulatietesten, maar door mn onregelmatige werk test ik dagelijks op een ander tijdstip en heb nog geen knap positieve test gehad terwijl ik wel rekbaar slijm heb.
    Vandaag echt extreem waardoor ik denk dat ik mn eisprong heb. Desondanks voorgaande dagen of vandaag geen positieve ovulatietest.
    Komt het rekbare slijm VOOR je eisprong, of tijdens?
    Test je ovulatietest ook nog positief op het moment van je eisprong of alleen 24-48 uur ervoor?
    PFFFF :x

2. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Ha Druif,

Volgens mij komt rekbaar slijm direct na je eisprong. Ovutest is 24 tot 48 uur voor je eisprong positief. Bij mij zie je de tweede streep steeds duidelijker worden. Na de piek is ie ineens erg licht. Het lijkt me niet erg als je onregelmatig test. Zou het gewoon iets vaker (2x per dag) testen op het moment dat het streepje duidelijker begint te worden.

Als de ovutesten negatief waren, denk ik niet dat je eisprong eraan komt.

Succes!!

3. Jeluna

Jeluna Bekend lid

27 aug 2008
    571
    0
    0
    Ik had rekbaar slijm soms wel tot een week voor de eisprong, wanneer eisprong was geweest was het slijm zo goed als direct weg!

Dus eigenlijk vruchtbaar slijm, positieve test, eisprong.

Weet natuurlijk niet of het bij jou ook zo gaat, maar bij mij in ieder geval wel!

4. C78

C78 Niet meer actief

Bij mij is de volgorde, slijm, test, eisprong
    Met de test toon je je LH piek aan, daardoor komt je ei vrij. Het slijm zorgt voor een goed zaadtransport en is er daarom ook al voor je ei...

Hopelijk heb je snel meer inzicht in je cyclus!

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik dacht inderdaad ook eerst slijm, dan posi test dan eisprong.
    Ook ik heb al ruim een week van te voren vruchtbaar slijm. Wat erg verwarrend is, want steeds denk ik dat mn eisprong eraan zit te komen. Meestal,(maar niet altijd super duidelijk) heb ik dan een extreme slijmpiek en wordt t daarna ca 2 dagen wat minder waarna het daarna helemaal weg is.
    Als ik die slijmpiek aanhoud dan wordt ik meestal zo'n 10-11 dagen daarna ongesteld. Als ik na het slijmverlies ga tellen wordt het een luteale fase van zo'n 8-10 dagen?!
    Mijn ovulatie test van vanavond (slijmpiek gehad vandaag) was heel licht streepje. Voorgaande dagen was ie wisselend licht tot donker gekleurd, niet zo zeer oplopend en geen een keer donkerder dan de controle streep?
    Wanneer is dan mn eisprong?

6. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Ha meiden, vast eerst slijm dan. Wist dat echt niet zeker. Merk het zelf niet zo. Houd me vooral vast aan de ovu testen.

Heb geen idee hoe het zit met die wisselende ovu testen. Anderen misschien wel. Gebruik zelf de dipsticks van sensitest. Streepje is bij mij ongeveer net zo donker als controle
    Streep. Echt donkerder is ie nog nooit geweest. Misschien ander merk proberen?
    Kan je verder niet echt helpen.
    Liefs

7. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Als ik slijm spot en ik doe 'n test, is 'ie eigenlijk elke keer positief. En dan daarna m'n eisprong.

En de test is niet meer positief tijdens je eisprong, alleen ervoor!

Succes met zwanger worden!

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik denk dat ik mn eisprong dan gisteren had? Of vandaag?
    Heb nu geen rekbaar slijm meer, gisteren een slijmpiek gehad. En een heeeeel licht streepje op de ovulatietest. Wel jammer dat ik de LH piek dan gemist heb, heb de dagen ervoor wel dagelijks getest?

9. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Klopt idd, bij mij is dat ook zo. Maar ik moet zeggen dat dat slijm bij mij wel zeker een week kan duren. Als mijn ei is geweest verandert mijn afscheiding ook heel duidelijk.

@ Druif, heb je niet getempt? Das wel jammer, want als je nu een stijging had gehad, was het dudielijk dat je ei is geweest. Heb je goed getimed qua 'klussen'?

10. Jennifer

Jennifer Lid

18 jun 2010
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    he silsa,jij ook nog hier online?

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Tempen doe ik nog niet en is ook erg lastig omdat ik onregelmatig werk en dus ook niet altijd rond hetzelfde tijdstip opsta.
    Ik heb ook zeker een week slijm dus erg lastig. Wel een duidelijke piek waarna mn afscheiding weer verandert. Is die piek dan gelijk met de LH piek? dus niet gelijk met de eisprong maar een dag ervoor?
    Dat zou betekenen dat ik wel een heel korte luteale fase heb? Ik tel meestal vanaf die slijmpiek en dan is het vaak 11 dagen erna dat ik ongesteld word.
    Ik heb qua klussen voor een kindje even een pauze ingelast omdat ik net een nieuwe baan heb ;), maar wil wel even goed mn lichaam leren kennen zodat we er straks wel direct gericht voor kunnen gaan en het niet nog maanden duurt :)

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Je kunt je luteale fase niet berekenen aan de hand van je slijm. Ik had slijm vanaf een week voor tot een aantal dagen na mijn eisprong, en het wisselde per cyclus.
    Als je ovutest positief is springt je ei ergens in de komende 24 of 48 uur (even bijsluiter lezen). Je kunt dus ook dan niet precies je LF berekenen, meeste mensen rekenen de dag dat hun test lichter wordt als de eisprongdag. Tempen is nauwkeuriger (maar lastig als je geen regelmatige werktijden hebt).
    Een LF van 11 dagen is overigens lang genoeg voor je eitje om in te nestelen. ik heb zelf een LF van 9 of 10 dagen. Als je hier vragen over hebt mag je me PBen!

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb zelf idd ook slijm van een dikke week voor tot wrs een paar dagen na mn eisprong. Ik heb iig wel een duidelijke piekdag dat het slijm zo dun is dat het er haast uit loopt (excuses voor de onsmakelijke details) Ik denk dat dat dan ook samen gaat met de LH piek? Helaas heb ik deze cyclus mbv ovulatietesten geen LH piek kunnen meten. Hopelijk net misgelopen?
    Wel nog altijd slijm, maar piek is wel geweest. Misschien dat de LH piek toch nog moet komen? Al lijkt me dat stug. Ik wilde deze ronde al stoppen met ovulatietesten; ik heb er "pas" 15 door heen gedraaid :)

Deel Deze Pagina