Waarschijnlijk ga ik een moederfiets aanschaffen via het fietsplan van mijn werk. Nu twijfel ik over de Batavus Mambo deluxe en de Gazelle Bloom. Welke moederfiets hebben jullie en waarom hebben jullie voor die gekozen? Ik wil iig een fiets die niet zo'n heel breed stuur heeft zoals de Sparta Amazone. Dat vind ik namelijk niet echt mooi Oja ik ben niet heel groot (1.68m) Zouden jullie dan 26 of 28 inch kiezen?
Ik heb de batavus mambo deluxe, vind het echt een topfiets!! Heb hem nog niet gebruikt met kinderzitjes ofzo erop.. maar zou hem zeker aanraden!
Ik heb een gazelle bloom, maar dat komt omdat ik op de Batvaus mambo niet kan fietsen. Als je een 26" nodig zou hebben dan kom je uit bij de bloom, mambo is er alleen in 28". De sparta vind ik ook niet mooi en ik voelde me net een hells angel erop. Het beste kun je dus gewoon gaan testen in de winkel! Daar kunnen ze ook zeggen of je een 28 of een 26 nodig hebt, ik vind een 28 mooier en de 26 lijkt net een kinderfiets. Maar met een 28" kon ik nog niet met mijn voeten bij de grond dus ik had weinig te kiezen.
Hier een Bloom, 26 inch en dan de framemaat 49. Fietst heerlijk! Nog eventjes wachten totdat de jongste mee kan op de fiets en dan ga ik voor t eerst met 2 kindjes fietsen.. Ook heb ik hoogzwanger met kindje voorop gefietst, genoeg ruimte tussen zitje en zadel om normaal op en af te stappen! En wat ik belangrijk vond, is dat de fiets zonder zitjes een 'normale' fiets is, dus geen rare brede sturen ed.
Ik heb sinds kort een gazelle bloom. Zachtgroene kleur. Was al verkocht toen ik m zag bij de fietsenwinkel. Heb niet eens verder gekeken. Fietste ook heerlijk, dus de koop was snel rond. Nu breng ik mijn ventje nog in de baby mee naar de kinderopvang, maar kan niet wachten tot hij in een voorzitje kan. Lijkt me zo leuk!
Heb je dan een ouder model? De nieuwe modellen zijn zwart of wit toch?vind ik best wel saai eigenlijk
Ik heb een gazelle bloom, en ben er erg blij mee. Zeer stabiele fiets. Mar volgens mij zijn de batavus en de gazelle een beetje gelijk qua prijs en kwaliteit. Dit is onze Gazelle:
Ik heb dezelfde als Consider, is van vorig jaar. Toen had je de keuze uit deze en uit een witte. Ik heb een 26" en ben 1.58, mijn gewone fiets was een 28" maar daar kon ik geen fietsstoeltje voorop omdat ik dan niet kon op en afstappen.
Ik heb de Sparta Dynamic 2010 besteld met 28 inch wielen (ik ben 1,73). Deze nieuwe variant van sparta heeft ook niet zo'n belachelijke brede instap en stuur als de normale sparta amazone, vind ik namelijk ook lelijk!
ik heb een montego liberty 7 uit 2007 en ben er nog steeds heel erg blij mee! heb er nooit wat mee gehad en hij ziet er nog helemaal als nieuw uit. Op en afstappen is ideaal, evenals de stuurveer en de dubbele (hele stevige) standaard. ook nu met een buikje kan ik nog makkelijk op en af. En..dat vond ik een groot voordeel, hij heeft normale banden, dus geen extra brede. Daardoor heb je geen extra wrijving en fiets je lichter. Kortom, ik ben er blij mee!
Ik heb gekozen voor een cortina roots. De fiets wordt hier alleen in het dorp gebruikt (ik woon op een berg). Ik vind het gema ideaal maar wilde er niet teveel geld aan uitgeven. Vandaar mijn keuze. Ik ben overigens erg tevreden!
Ik heb een Gazelle Bloom, een zwarte, en ben er helemaal blij mee! Ik vind ´m mooi met die witte bloemetjes erop, en zeker met bijpassend zitje en windscherm. Ik zit wel even diep te denken hoeveel inch ik nou heb met mijn 1,65... volgens mij gewoon de 28 inch omdat ik me net een klein meisje voelde op de kleinere! Ik stap altijd snel op en af, op de `damesachtige`manier haha, heb ik hier geleerd, dus zo schuin met een voet achter je been. Dan heb ik veel meer ruimte en kan ik er snel genoeg af komen.
ja, deze heb ik en ik ben er helemaal happy mee! ik heb de leontien van moorsel editie. Hij rijdt heerlijk en is nog mooi ook. Miek