Hai dames, Ik ben van plan zelf lakentjes te gaan maken.. Maar weet nog niet precies hoe ik dat moet doen, hebben jullie gewoon een wit lakentje gekocht en daar een bies opgenaaid of zelf ook de lakentjes genaaid? Hebben jullie tips, websites met een patroon of uitleg? Alles is welkom, Groetjes!
ik had op de markt randjes gekocht en die heeft mijn schoonmoeder aan de rand vastgenaaid. Helaas vrij onbruikbaar omdat ik een hoop 1 persoonslakens had en daar ledikantformaat van wilde maken en mijn schoonmoeder het zonde vond en de lakens door het midden heeft geknipt ik heb dus lakens die veel te groot zijn. Bij de 2de heb ik ze laten maken bij de borduurderie, wel zo handig, die pasten wel en ik vond ze ook eigenlijk een stuk mooier.
Ik heb ook lakentjes zelf gemaakt! Gewoon een leuk stofje uitgezocht en dat op maat gemaakt, zoompje erin en klaar! Denk er wel aan dat je het bovenste stuk van het lakentje om slaat, over het deken heen... Als je dan een patroon on je stof hebt, moet je dat eigenlijk dus op z'n kop gebruiken om na het omslaan de goede kant te zien...!
Ik heb bij de hema 2 lakentjes gekocht (waren volgends mij 2 voor 10 euro) en daar een rand opgemaakt. Nou ja me moeder dan ik zelf ben daar niet zo goed in
Ik heb de lakens voor om het matras gemaakt samen met mijn moeder. Ook met de ronding in de hoeken met elastiek. Mijn moeder en oma hadden nog nieuwe lakens liggen en zelf had ik nog moltons liggen die ik niet gebruik (gebruik op ons bed waterdichte). Je hebt eer van als je het zelf doet en vooral als oma in spe ook helpt vind ik bijzonder
Ik heb ook lakentjes zelf gemaakt. Leuk stofje, op maat knippen en afwerken, ook de onderlakens. Sommige zijn nog borduurt, heb ik ook zelf gedaan. Ik kan het wel niet zo mooi, maar was toch leuk om te doen.
Hai!~ Bedankt voor jullie reacties! Lijkt me ook het handigste om bij hema witte lakentjes te halen en daar stroken stof op te naaien.. En die tip van een 'opz'nkopmotief' voorkomen idd heel handig want daar had ik nog niet aan gedacht! Ik ga met oma in spe de markt eens verkennen deze week
zelf ook lakentjes gemaakt, bijpassend bij de wiegbekleding lime en aqua boerenruitjes past weer heel goed bij het gordijn Hier verder geen biesjes ofzo dat vondt ik te tuttig voor mn mannetje