Vandaag waren we een eindje met de auto aan het rijden en we kwamen langs een aantal huizen die voorzien waren van een naam. Sommige weinig origineel zoals "boszicht" andere weer grappig. Ik vroeg mijn man hoe hij ons huis zou noemen,als dat ooit nodig was. We wisten zo even niks te bedenken. Niet dat we dat ooit zouden doen bij ons bescheiden optrekje Dus ik vroeg mij af hoe het gesteld was met de creativiteit van zp bewoners. Hoe zou jij je huis noemen? Wat is nou een leuke omschrijving van jouw huis?
Wij zelf geen naam, maar mijn opa en oma wel Laroce. Betekent LAatste ROt CEnt. Het huis is kort na de oorlog gekocht met de laatste centjes die ze toen hadden...
Thuishaven.... wij hebben 10 jaar op een binnenvaartschip geleefd en gewerkt. Vorig jaar het schip ingeruild voor huisje aan de wal. Al zou ik het zelf niet op de gevel zetten. Maar in het kader van creativiteit
Ons huis noemen we kamer in het grote kasteel. (Wonen in een grote huurflat op 7 hoog). Een flinke stap terug na een mooi nieuwbouwhuis in een prachtige wijk. Kasteel zodat we daardoor toch "op stand" bleven wonen maar ook omdat dit wel echt als een sprookje voelde. Na een vervelende relatie en scheiding een plek voor mezelf om tot rust te komen.
Ons huis had al een naam toen we het kochten, compleet met naambord op de poort. Voor zover ik weet gaat de naam al een lange tijd terug, het huis staat ook bekend in het dorp onder deze naam. Bekijk bijlage 538921
Ligt er maar net aan in wat voor een bui ik ben. Hier een paar namen; 'Verschrikkelijk k*t krot' 'Rijp voor de sloop hok' 'Huize steen om de nek' 'Villa hel' Het moge iig duidelijk zijn dat ik er niet bepaald verliefd op ben. Met een beetje geluk zijn we er volgend jaar vanaf
Ik noem het voor de grap wel ewns mn hokkie. Het is namelijk echt een hokkie met 1 mini slaapkamer en een kleine woonkamer. In verhouding is de doucheruimte nog de plek waar ze iets overdreven hebben qua ruimte.
Dit huis waar we nu wonen; liefdevolle start. Het huis waar we heen gaan; liefdevol leven of cabin in the woods. We zijn zoooo verliefd op ons nieuwe huis, nog een week tot we de sleutel krijgen en echt ik kan niet wachten!
Ons huis staat bekend als "het schoolhuis" maar er staat niks op de gevel. Geen idee wat ik zelf zou kiezen
Pippi Langkous huis / Villa Kakelbont en Hans en Grietje huis zijn heel toepasselijk voordat we gingen verbouwen.
Het appartement waarin vriendlief 12 jaar geleden woonde noemden we 'het hol' of 't konijnenhok'. Al had dat meer met onze fysieke activiteit te maken dan met de oppervlakte van het huis, bedenkt vriend net. "Waarom noemden we je appartement ook alweer het hol?" -"en de konijnenren, vergeet die niet." "Oja. Maar waarom?" -"omdat we net konijnen waren? En ons hol niet uitkwamen?" Dus. Huidige huis is vrij naamloos eigenlijk.