Ei wil niet springen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zusje84, 31 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Goedenavond deze laatste avond van het jaar.

Ergens in eind september/begin oktober ben ik gestopt met de pil. Vroeger menstrueerde ik binnen enkele dagen na het stoppen met de pil. Nu werd ik pas 15 november ongesteld. Ovu-testen gebruikt en direct eerste ronde bevrucht. Helaas wilde het niet blijven plakken en werd ik heel hevig ongesteld. Duurde ook langer dan ik gewend was. Allemaal niet erg (meer). Maar nu wil deze 2e ronde mijn ei maar niet springen! Normaliter had dat met mijn cyclus variërend tussen de 28 en 31 dagen toch met kerst of vlak erna moeten zijn, maar het komt maar niet..... Iemand een vergelijkbare ervaring?

Verder rest mij een ieder een goede jaarwisseling en bovenal een vruchtbaar :p nieuwjaar te wensen.

2. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.325
    8.832
    113
    Vrouw
    Na een miskraam kan je cyclus even van slag zijn. Was bij mij ook.

zusje84 vindt dit leuk.
  3. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    In de buurt van Rott
    In hoeverre is er werkelijk sprake van een miskraam.... Wanneer ik niet voor NOD had getest, had ik immers van niets geweten.
    Hoe veel later was jouw eisprong dan je had gedacht?

4. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.325
    8.832
    113
    Vrouw
    Ja dat is ook weer zo. Na mijn miskraam werd ik op cd33 weer ongesteld. Die cyclus had ik op cd14 een positieve ovulatietest. Voor mijn miskraam was mijn cyclus meestal 27 dagen met meestal op cd12 een positieve ovulatietest. Met 2/3 keer pas op cd14/15 een positieve ovulatietest.

zusje84 vindt dit leuk.
  5. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het meer te maken heeft met ontpillen, dan met de vroege miskraam. Volgensmij noemen ze dat een biochemische zwangerschap, als het al zo vroeg is misgegaan. Wel rot zeg.. maar je bent nog niet zo lang geleden gestopt met de pil, kan echt wel halfjaar-jaar duren voordat je cyclus dan weer regelmatig word. Het kan ook zomaar zijn dat je even 1 maand overslaat, of paar maanden. Of dat je nu gewoon wat later je eisprong krijgt. Kan vanalles zijn, maar denk door het ontpillen.

zusje84 vindt dit leuk.
  6. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik denk ook echt dat dit met het ontpillen te maken heeft, hoe rot het ook is. Het feit dat er heel even hcg in je lijf zat zal er niet heel veel goeds aan gedaan hebben. Dat gooit de boel nog wat extra door de war. (Ik neem aan dat je dus voor je nod een positieve test had?)

Hopelijk kan je snel een eisprong ontdekken!

zusje84 vindt dit leuk.
  7. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Lijkt mij ook een patroon van ontpillen te zijn! Je hele hormoonhuishouden moet zich wat stabiliseren. Plus een vrouwenlichaam kan soms ook gewoon dingen doen die je niet gewend bent :) Vervelend wel he.. Gun jezelf en je lichaam even de tijd!! Hopelijk snel positief nieuws!

zusje84 vindt dit leuk.
  8. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    In de buurt van Rott
    Update: eisprong lijkt een dezer dagen te komen. Keeping our fingers crossed.

Lisa280887 en Orchid24 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina