Welk muziekinstrument speelt jouw kind?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Joyful, 28 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Mijn kinderen bespelen (nog) geen muziek instrument maar de oudste wilt dit wel graag als ze groter is. Ik speel zelf waldhoorn bij een fanfare (mijn ouders en broertje spelen bij dezelfde fanfare) en ik ben toen ik Bijna 7 was begonnen. Bij onze vereniging krijg je lessen en een instrument in bruikleen voor €13 per maand. Enige kosten die daar nog bijkomen zijn de lesboeken maar dit is misschien €20 per jaar. Overigens krijgen ze voor deze contributie ook nog een aantal activiteiten die door het jaar heen worden.georganiseerd (alleen voor het kamp vragen we een eigen bijdrage). Hier starten ze niet direct in een samenspeelgroep maar wel na Max. Een jaar. Dan leren ze al samenspelen en naarmate ze langer les krijgen en diploma's halen stromen ze door. Wij merken dat ook bij ons leerlingen lang niet altijd goed oefenen en er vallen er ook genoeg af in de loop der tijd maar er zijn ook hele groepen die samen erdoor heen gaan en ook echt lang lid zijn (en blijven). Voordeel van een groep zoals een fanfare is dat naast het muziek maken en alle voordelen die dit oplevert (wat elk instrument dus heeft) kinderen ook heel erg groeien in verantwoordelijkheden en omgang met anderen. Bij ons zijn de orkesten namelijk heel divers samengesteld en daardoor leren ze omgaan met jong en oud, met karakters etcetc.
    Naast het instrument bespelen vindt ik dit ook wel een groot voordeel wat ik mijn kinderen ook zeker mee hoop te geven.

Hopmarjanneke vindt dit leuk.
  2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Aanvulling op de kosten: een gitaar hoeft helemaal niet duur te zijn.
    Op marktplaats kun je voor hele leuke prijzen al instrumenten kopen. Ik heb op die manier ook een basgitaar voor de verjaardag van mijn vriend gevonden, een model die hij al langere tijd wilde.
    Dit geldt natuurlijk voor alle instrumenten

Deel Deze Pagina