Welk nachtlampje gaat niet uit na x aantal minuten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door FoxyDiamond, 12 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
    Mijn zoontje (7 maanden) werd afgelopen tijd steeds 's nachts in volledige paniek wakker, bijna niet stil te krijgen. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat het komt omdat zijn kamer te donker is, en hij niet meer ziet waar hij is als hij wakker wordt. Want nu ik zijn gordijnen open laat en er genoeg licht naar binnen valt, slaapt hij weer door.

Maar ik heb eigenlijk een nachtlampje nodig, want als het zometeen weer voorjaar is dan is het al vroeg licht en dan hebben we dat probleem weer.

Ik ben dus op zoek naar een nachtlampje wat:
    - niet te fel licht geeft (anders leidt dat hem weer af en kan hij niet in slaap komen)
    - Niet automatisch uit gaat na een x aantal minuten. Want dan is het probleem niet verholpen, dan wordt hij alsnog wakker in een te donkere kamer.
    - Het liefste niet op batterijen, want hij moet de hele nacht aanstaan

Alle lampjes die ik tot nu toe heb gevonden zijn of te fel, of gaan automatisch uit.
    Andere tips zijn ook welkom uiteraard.

2. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Hier gewoon nachtlampjes van de Karwei ofzo, maar die gaan nooit uit. Of nouja, als het licht wordt, dan wel. Zit een lichtsensor op. En ze hanen de hele dag in het stopcontact.

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
  4. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
  5. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
    Ja dat is denk ik nog te fel.. Dan wil hij weer niet slapen. Dit is idd ook een optie, ik vraag me alleen af of het wel weer genoeg licht is om zijn bedje te zien.

6. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.708
    4.023
    113
    Overijssel
    Misschien even de folder van de Aldi in de gaten houden? Heb zelf deze en geeft zacht licht.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      19,5 KB
      Weergaven:
      34
    FoxyDiamond vindt dit leuk.
  7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Denk dat je dan gewoon zo'n ouderwetse moet hebben inderdaad die in t stopcontact hangt. Die led nachtlampjes in de vorm van een kat of auto van de hema kan je overslaan in elk geval. De gamma heeft tegenwoordig ook een senioren assortiment, dus als t niet bij de lampen ligt zou je in die hoek even moeten kijken.

Ervaring leert dat ze vrij weinig licht nodig hebben. Mn dochter kan prima in t pikkedonker dr speen aanwijzen. Difrax heeft trouwens glow in the dark spenen, die dingen zijn een uitkomst. Zaklamp op de gang bewaren, speen pakken ff snel om t hoekje in de gang de zaklamp er op zetten en hij is weer goed zichtbaar.

8. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Zo'n simpele van de Hema. Gaat aan als het donker is en uit als het licht is. Paar euro.

9. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Oscar de uil!

10. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
    Hij heeft geen speen, vindt ie niets.. Helaas want dan kon ik hem ook vrij snel weer stil krijgen.
    En je hebt gelijk, ik had een led lampje van de hema maar die is echt veel te fel!! Dan ga ik even op zoek naar eentje voor in het stopcontact, ik dacht dat die te weinig licht gaven maar ik kan het wel proberen

11. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
    Ik lees dat deze automatisch uit gaat na 15 min, klopt dat?

12. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    ik heb een waaklampje van chicco voor 5 euro, maar op mamaloes staan meer waaklampjes.

13. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
  14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.144
    23.228
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
  15. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ja klopt zeker! Mijn zoontje is 2,5 en kan m ook zelf aan en uitzetten. Ideaal want snachts doet hij dat nu tegenwoordig en gaat weer slapen! En doet t lang als hij is opgeladen.

16. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Aah goedemorgen. Welke NIET uitgaat. Sorry dan valt Oscar af.

17. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Lampje van little lovely.
    Kan in twee standen qua licht, er kan een timer op van 30 minuten, maar hij kan ook aanblijven en als ze wat ouder zijn en een groter bed hebben kunnen ze hem zelf van de standaard oppakken en meenemen naar bijv de wc oid.

https://www.kidsdeco.nl/oplaadbare-nachtlamp-bij-a-little-lovely-company/

Overigens is ie bij bol de helft van de prijs.

18. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Wij hebben een waaklampje dat in het stopcontact steekt, de hele nacht brand het. Is een zacht licht. Ik vind het makkelijk owv de nachtvoedingen.

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier een Spoka-lampje van Ikea. Hij verandert van kleur, je kan 'm vastzetten op 1 stand - wij hebben de rode en zetten die vast op vrij donker rood, dat geeft licht maar niet fel. Opgeladen brandt hij makkelijk een hele nacht.

Edit; ik vind 'm niet op de website... hopelijk niet uit de handel! Ze hebben ook de Luriga (egeltje en wasbeer), maar die vind ik zelf te fel - je kan 'm wel íets dimmen, maar voor hier dus niet voldoende.

Deel Deze Pagina